Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Iphone helt spräckt, kommer inte in i telefonen ens


Cyb0rg
 Share

Rekommendera Poster

Hej

 

Jag tappade min telefon för några helger sedan.. Den har varit trasig i skärmen men funkat optimalt. Häromdagen så ramlade den ur min ficka och slog i marken, då blev displayen helt fucked up och den började trycka hej vilt på allt möjligt när jag gick in på den.

Nu har den till och med börjat fucka ur när jag ska knappa in koden så kommer inte in och den är spärrad i en timme nu.

Finns det någon bakväg man kan ta för att öppna den och ta bort lösenordet? Har beställt en ny telefon men jag vill gärna dra över allt som finns till datorn innan jag sopar den. Den är svart på vissa ställen på displayen och allt längst upp på skärmen speglar sig till den nedre delen, ser helt sjukt ut!

 

Oerhört tacksam om någon kan hjälpa mig :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej det finns ingen bakväg. Du har väl backup?

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

21 minuter sedan, lappen71 säger:

Nej det finns ingen bakväg. Du har väl backup?

Vet inte om jag kan använda icloud om jag inte har min kod för att komma in i telefonen :s

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Just nu, Cyb0rg säger:

Vet inte om jag kan använda icloud om jag inte har min kod för att komma in i telefonen :s

Koden för att komma in i telefonen har ingenting med backup i iCloud utan det är ditt Apple-ID

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Just nu, lappen71 säger:

Koden för att komma in i telefonen har ingenting med backup i iCloud utan det är ditt Apple-ID

Okejokej, jag försökte komma in i icloud på datorn nu och tro fan att jag ska ha en kod som skickas till min mobil också.. Asså det är så störande detta. Kan inte göra ett skit utan telefon känner man nu !

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan man inte göra nånting med eposten längre eller, måste man ha telefon till allt haha !

Kanske blir tvungen att vänta på min nya telefon för att kunna ta emot dessa koder.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

11 timmar sedan, Cyb0rg säger:

jag försökte komma in i icloud på datorn nu och tro fan att jag ska ha en kod som skickas till min mobil också.. 

När man har tvåfaktorautentisering är det rekommenderat att registrera ytterligare ett telefonnummer som kan ta emot koder, särskilt om man inte har fler i-enheter eller en mac som kan vara betrodda enheter. Det funkar även med icke smartphone som tar emot koder som röstmeddelande.

 

Tvåfaktorautentisering för Apple-ID

Citat

Du behöver ha registrerat minst ett betrott telefonnummer som du kan ta emot verifieringskoder på för att använda tvåfaktorsautentisering. Överväg att bekräfta ytterligare ett betrott telefonnummer utöver ditt eget. Om din iPhone är din enda betrodda enhet och den tappas bort eller skadas kommer du inte att kunna få de verifieringskoder som krävs för att komma åt ditt konto.

 

11 timmar sedan, Cyb0rg säger:

Kan man inte göra nånting med eposten längre eller, måste man ha telefon till allt haha !

Kanske blir tvungen att vänta på min nya telefon för att kunna ta emot dessa koder.

Din nya telefon är ingen betrodd enhet och kommer inte kunna ta emot 2FA-kod.

 

I ditt läge föreslår jag två lösningar:

 

1) Överväg att laga skärmen på din gamla telefon så du kan logga in. En ny skärm bör du beroende på modell kunna få för 500-1000 kr hos tredjeparts serviceställen. Det får du nog tillbaks om du sedan nollställer och säljer telefonen. 

 

2) Det finns en process att återfå tillgång till sitt Apple-ID när man använder 2FA och glömt lösenord eller tappat betrodd enhet. En del i säkerheten är att det tar flera dagar efter att du startat processen.

 

Återfå ditt Apple-ID när du inte kan logga in

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kom på ett tredje alternativ, och det är ju att du sätter i ditt sim-kort i en annan enhet och begär att få koden för 2FA via sms eller röstmeddelande. 

 

Hämta en verifieringskod och logga in med tvåfaktorsautentisering

 

Citat

Få ett SMS eller telefonsamtal

Om du inte har en tillförlitlig enhet till hands kan du få verifieringskoden skickad till ditt tillförlitliga telefonnummer med SMS eller ett telefonsamtal.

  1. Klicka på Fick ingen verifieringskod på inloggningsskärmen.
  2. Välj att få koden skickad till ditt tillförlitliga telefonnummer.
  3. Du får ett SMS eller telefonsamtal från Apple med din verifieringskod.
  4. Ange koden på din andra enhet för att slutföra inloggningen.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du inte en lightning- till hdmiadapter liggandes eller kompis som har. Då kan du få bilden på tv'n eller datorskärm. Sen kanske det inte går att trycka ändå men kanske kan du se auktoriseringskoden i alla fall. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share



×
×
  • Skapa nytt...