Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

iOS 13.x-Tråden


iMarc
 Share

Rekommendera Poster

10 minuter sedan, Mattiasgbg säger:

Gäller det uppdateringen från iOS 12?

Apple tryckte efter ett tag ut IOS 13 till mig. Jag fick radera den och sedan blockera med en TVOS-profil. Hade jag inte stängt av automatiska uppdateringar hade den alldeles säkert installerats utan att jag behövde göra något... :P 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

39 minuter sedan, Alix säger:

Apple tryckte efter ett tag ut IOS 13 till mig. Jag fick radera den och sedan blockera med en TVOS-profil. Hade jag inte stängt av automatiska uppdateringar hade den alldeles säkert installerats utan att jag behövde göra något... :P 

Vi verkar ha fått samma röda "1"-skylt ungefär samtidigt. Några dygn senare installerade jag.

Ska tillägga att jag upptäckt att min telefon har dålig wifi-kontakt på laddplattan intill sängen. 

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Zollotechs bakgrundsbild som jag tyckte såg så fin ut i hans iPhones i hans videos. :) 

IMG_2147.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

29 minuter sedan, mikaellq säger:

Zollotechs bakgrundsbild som jag tyckte såg så fin ut i hans iPhones i hans videos. :) 

IMG_2147.png

Är det så en regnbåge ser ut på ecstacy?

  • Haha 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

36 minuter sedan, Alix säger:

Är det så en regnbåge ser ut på ecstacy?

Känner du dig för snurrig av att titta på den så för allt i världen använd den inte! :hihihi:

EDIT: Jag vet att du associerar mycket. Det gör jag med fast ser galaxer i regnbågens färger. :) 

Redigerad av mikaellq
  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

3 timmar sedan, Vargen 59 säger:

Någon som vet hur man kan göra för att ta bort kontaktförslagen som kommer upp om jag vill dela en bild?

Går inte

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Just nu, iMarc säger:

Jo om man tar bort en kontakt/kontakter

Inte svaret på hans fråga. För att få bort alla kontaktförslag innebär att han måste tömma hela kontaktboken

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har nog experimenterat färdigt för denna gång och väljer att tro på det som skrevs på Apple forum för ett par år sedan om att det inte finns någon mening eller något att vinna på att stänga av något i iOS. Då handlade det om wifi, mobildata och bluetooth men jag konstaterar att det inkluderar "låg dataförbrukning".

 

Jag tänker nu lita på att systemet vet bäst, att intelligensen i iOS som hela tiden anpassar sig till mitt beteende kan fatta bäst beslut som när bildbiblioteket bör sparas i molnet. 

 

Safari och Facebook gör åt väldigt lite mobildata, med mycket hjälp av AdGuard som jag nu ställt tillbaka till full blockering, dvs inga förenklade filter längre! :evilgrin:

 

D878E851-0D63-4E44-A104-830B1A1BB0A7.jpeg

22B53C1E-D7A9-4134-95FD-41C700C9ECBE.jpeg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

20 timmar sedan, ronny säger:

Är det detta @mikaellq har sökt efter

 

 

Fast det funkar bara med engelska tangentbord, Ronny. Mycket dåligt av Apple tycker jag. ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ordförslag på svenska kom med IOS 13. Det har funnits på engelska i flera år. Svepskrivning kom för engelska (och några andra större språk) med IOS 13. Do the math... ;) 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

14 minuter sedan, Alix säger:

Ordförslag på svenska kom med IOS 13. Det har funnits på engelska i flera år. Svepskrivning kom för engelska (och några andra större språk) med IOS 13. Do the math... ;) 

Så du menar att vi måste vänta till iOS 26.0 för att kunna svepa på svenska? :chock:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

7 minuter sedan, mikaellq säger:

Så du menar att vi måste vänta till iOS 26.0 för att kunna svepa på svenska? :chock:

Eftersom ordförslag kom på engelska med IOS 8 (2014) så borde svajp rent matematiskt komma på svenska i och med IOS 18 (2024). :nerd: 

  • Ledsen 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

3 timmar sedan, mikaellq säger:

Fast det funkar bara med engelska tangentbord, Ronny. Mycket dåligt av Apple tycker jag. ?

Du har rätt 

jag hittar heller ingen Slide and Type i iPad OS

 

 

85485657-AB68-4396-B320-AFD51DF98C85.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

14 minuter sedan, ronny säger:

Du har rätt 

jag hittar heller ingen Slide and Type i iPad OS

 

 

85485657-AB68-4396-B320-AFD51DF98C85.png

Men jag ser "Aktivera tangent svepningar" i din meny på bilden. Funkar svepningar på din iPad?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

8 timmar sedan, mikaellq säger:

Jag har nog experimenterat färdigt för denna gång och väljer att tro på det som skrevs på Apple forum för ett par år sedan om att det inte finns någon mening eller något att vinna på att stänga av något i iOS. Då handlade det om wifi, mobildata och bluetooth men jag konstaterar att det inkluderar "låg dataförbrukning".

 

Jag tänker nu lita på att systemet vet bäst, att intelligensen i iOS som hela tiden anpassar sig till mitt beteende kan fatta bäst beslut som när bildbiblioteket bör sparas i molnet. 

 

Safari och Facebook gör åt väldigt lite mobildata, med mycket hjälp av AdGuard som jag nu ställt tillbaka till full blockering, dvs inga förenklade filter längre! :evilgrin:

 

D878E851-0D63-4E44-A104-830B1A1BB0A7.jpeg

22B53C1E-D7A9-4134-95FD-41C700C9ECBE.jpeg

Siri? Är ni onykter?

3 timmar sedan, ronny säger:

Du har rätt 

jag hittar heller ingen Slide and Type i iPad OS

 

 

85485657-AB68-4396-B320-AFD51DF98C85.png

Det där är ju ipados, något helt annat än iOS.

  • Haha 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

7 timmar sedan, Mattiasgbg säger:

Siri? Är ni onykter?

Intelligensen i detta fallet avses iOS självt och den anpassning till användarens beteende-mönster som hela tiden sker, samt vetskapen om att stora jobb bäst görs med WiFi och allra bäst på natten när laddaren är kopplad. Så att dagens batteriladdning kan nästan helt dedikeras åt användarens egna aktiviteter. :nerd:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

7 timmar sedan, Mattiasgbg säger:

Siri? Är ni onykter?

Det där är ju ipados, något helt annat än iOS.

Jag har aktivera tangentsvepningar i iOS 12.4.1 också

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

16 minuter sedan, ronny säger:

Jag har aktivera tangentsvepningar i iOS 12.4.1 också

Men det väsentliga är att det bara funkar på Engelska, Ronny. Tämligen värdelöst för oss som måste fortsätta använda Gboard eller andra tredjepartsappar.

En tanke är att på iPad måste man krympa det stora tangentbordet som täcker hela botten på skärmen till det lilla för att kunna svepa, som jag sett i videos.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share




×
×
  • Skapa nytt...