Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

iOS 13.x-Tråden


iMarc
 Share

Rekommendera Poster

21 minuter sedan, Alix säger:

Ja, hur så? Den här tråden handlar om IOS 13, inte haptic touch. Välkommen!

Haptic touch är en del av iOS 13 ???

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

3 minuter sedan, lappen71 säger:

Haptic touch är en del av iOS 13 ???

Det är helt riktigt. Och det verkar du ha grottat ned dig i rejält. IOS 13 innehåller annat också. Tänker du fortsätta tjata om haptic touch får du göra det utan mig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Just nu, Alix säger:

Det är helt riktigt. Och det verkar du ha grottat ned dig i rejält. IOS 13 innehåller annat också. Tänker du fortsätta tjata om haptic touch får du göra det utan mig.

Du behöver inte diskutera det jag diskuterar. Vill du diskutera något annat be my guest. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2019-10-10 på 15:45, Alix säger:

Nu har Apple tröttnat på mig. Jag har fått den skitirriterande röda cirkeln om att jag ska uppdatera.  Först kom det en avisering. Jag får hitta något sätt att ta bort det. Såg ett tips om att man kan installera en TVOS-profil. 

2019-10-10 på 16:04, Alix säger:

Det går inte. Jag blir inte av med den röda cirkeln. Fan! :irriteradtjej:

Man måste radera den nedladdade IOS-uppdateringen innan man installerar TVOS-profilen, sedan försvinner cirkeln (brickan, badgen). Jag visste inte att IOS-uppdateringen hade laddats ned, den hade Apple tryckt ut trots att jag inte har automatisk uppdatering.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

7 timmar sedan, lappen71 säger:

Vilken guide då? Är du säker på att du laddade ner rätt fil för det skiljer mellan dom.

Vad jag sett så ska man fortfarande kunna göra det.

https://ios.gadgethacks.com/how-to/downgrade-ios-13-back-ios-12-4-1-your-iphone-using-itunes-finder-0198642/

Går inte att nedgradera om du tittar på denna sidan

https://ipsw.me/iPhone8,2

 

Och det är just den filen som laddas ned från den andra sidan du länkade till. 

1C705784-7416-436D-ABF7-B7ED5A2D343D.jpeg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 minut sedan, iMarc säger:

Går inte att nedgradera om du tittar på denna sidan

https://ipsw.me/iPhone8,2

 

Och det är just den filen som laddas ned från den andra sidan du länkade till. 

1C705784-7416-436D-ABF7-B7ED5A2D343D.jpeg

Bummer ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Just nu, iMarc säger:

Ska Jailbreaka skiten nu

Lycka till

  • Tack 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

20 minuter sedan, lappen71 säger:

Lycka till

Jaha, gick ju inget vidare, efter installerat profilen så gick inget att använda om man inte donerade pengar, tom Cydia ville ha betalt. Tog bort profilen. 

  • Haha 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

9 timmar sedan, Alix säger:

Varför måste de välja?

De måste inte, men det blir nog lättare för dem. Dels slipper de hålla liv i 3D touch-kod för några mer eller mindre antika telefoner, dels blir det lättare för dem att förklara för noobs hur telefonerna funkar eftersom man bara behöver hantera ett fall (haptic touch) istället för två (haptic touch och 3d touch).

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad kan detta vara som dök upp på Mac-skärmen när jag kopplande iPhone till Mac? :fundersam:

 

ifönupdate.png

  • Förvirrad 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, Alix säger:

Har du installerat IOS 13.1.3 än @mikaellq? Jag fick känslan att @iMarc inte känner sig hågad längre? Men det kanske fixar problemen? :) 

Tack! Jag missade att kolla ikväll. Jag hade fått för mig att det inget mer skulle komma innan 13.2, kring månadsskiftet tror jag. SJÄLVKLART att jag installerar det (satte precis igång det)! ^_^ :nerd:

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En liten uppdatering på inte så värst många megabytes. Den håller redan på att packa upp uppdateringen innan själva installationen som tar en liten stund till.

Välkommet! :ThumbsUp:

https://9to5mac.com/2019/10/15/ios-13-1-3-is-the-latest-software-update-from-apple-to-fix-iphone-and-ipad-bugs/
 

iOS-13-Dark-Mode-Dim-Wallpaper.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Klart! 13.1.3! Det tog blott en halvtimma ungefär. En väldigt liten uppdatering från 13.1.2. :) 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fick uppdatera manuellt till 13. Har för mig at luren tidigare har hämtat under en natt och sedan frågat om det ska installeras kommande natt. Tycker det var ett vettigt sätt att lösa det. Eller som ungefär OS X Panther, man bäddade ner och klickade på installera, allt sköter i bakgrunden. Sedan fick man en fråga om man ville starta om nu eller senare. Det gick också bra att, när man var färdig för dagen, välja installera och stäng av.

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

14 minuter sedan, Mattiasgbg säger:

Fick uppdatera manuellt till 13. Har för mig at luren tidigare har hämtat under en natt och sedan frågat om det ska installeras kommande natt. Tycker det var ett vettigt sätt att lösa det. Eller som ungefär OS X Panther, man bäddade ner och klickade på installera, allt sköter i bakgrunden. Sedan fick man en fråga om man ville starta om nu eller senare. Det gick också bra att, när man var färdig för dagen, välja installera och stäng av.

För mig var det helautomatiskt där jag bara behövde starta uppdateringen efter att Alix notifierat mig. :) 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

6 minuter sedan, mikaellq säger:

För mig var det helautomatiskt där jag bara behövde starta uppdateringen efter att Alix notifierat mig. :) 

Jo, helautomatiskt är det ju, jag klickade på hämta&installera, godkände lite villkor, sedan vänta.

Men hämtningen borde ske under laddning nattetid och det mesta av installationen i bakgrunden så att det bara behövs en snabb omstart som kan genomföras när man inte behöver luren.

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

7 minuter sedan, Mattiasgbg säger:

Jo, helautomatiskt är det ju, jag klickade på hämta&installera, godkände lite villkor, sedan vänta.

Men hämtningen borde ske under laddning nattetid och det mesta av installationen i bakgrunden så att det bara behövs en snabb omstart som kan genomföras när man inte behöver luren.

Jo det låter ju vettigt det du skriver, självklart nästan. För att störa användaren så lite som möjligt.

Men jag hade gärna sett det skötas helt under natten för att vakna till ett nytt system.

Vänta lite nu... Man måste logga in och på telefon nätet också... Då kanske det inte blir någon väckning på morgonen? :fundersam:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

iOS 13.1.3 verkade först inte göra åt någon energi direkt efter installationen men fick problem strax efter med radion, både wifi och telefonmottagning. Den verkade leta och leta och det gick då åt mycket batteri innan det stillade sig.

Jag provade med att välja mitt långsammare wifi-nät men då krävde den lösenordet, något den aldrig gjort förut (utom första gången såklart). 

 

Det gick troll i mobilen.

Nu verkar det vara i sin ordning igen. :) 

 

DBED08BA-9FF6-46C4-AEE8-1337439FDF53.png

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

19 timmar sedan, Alix säger:

Har du installerat IOS 13.1.3 än @mikaellq? Jag fick känslan att @iMarc inte känner sig hågad längre? Men det kanske fixar problemen? :) 

Givetvis uppdaterade jag igår, dock vet jag inte om jag hann före mikaellq. 
Fick installera manuellt efter nedladdningen var klar. som Mattias nämnde. 
Problemen med Safari kvarstår. Jag funderar på att nollställa telefonen och återställa från iCloud backup. 

Redigerad av iMarc
  • Ledsen 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 timmar sedan, iMarc säger:

Givetvis uppdaterade jag igår, dock vet jag inte om jag hann före mikaellq. 
Fick installera manuellt efter nedladdningen var klar. som Mattias nämnde. 
Problemen med Safari kvarstår. Jag funderar på att nollställa telefonen och återställa från iCloud backup. 

Jag behövde aldrig starta installationen manuellt, jag klickade (manuellt) på Hämta & installera, sedan gick det inte att stoppa den utan när den tyckte att det var lämpligt installerade den, inklusive omstart.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

3 timmar sedan, Mattiasgbg säger:

Jag behövde aldrig starta installationen manuellt, jag klickade (manuellt) på Hämta & installera, sedan gick det inte att stoppa den utan när den tyckte att det var lämpligt installerade den, inklusive omstart.

Okej. Jag hade inställt på automatiskt, uppdateringen laddades ned, men fick trycka på Installera nu för att det skulle starta. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

23 minuter sedan, iMarc säger:

Okej. Jag hade inställt på automatiskt, uppdateringen laddades ned, men fick trycka på Installera nu för att det skulle starta. 

Gäller det uppdateringen från iOS 12?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share




×
×
  • Skapa nytt...