Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

iOS 13.x-Tråden


iMarc
 Share

Rekommendera Poster

10 minuter sedan, lappen71 säger:

Om du ska blanda dig i en diskussion så vore det bra om du vet vad är vi diskuterar och inte blanda in dina "bekymmer"

 

Vi pratar om 3D touch och Haptic touch. Två funktioner som nu slagits ihop till en eftersom hårdvaran för 3D Touch inte existerar på nyare telefoner.

 

Ja den funktionen blev ett stort misslyckande, att behöva hålla inne så länge på tex kamera appen för att få fram diverse kameralägen för att ta en bild, det tar längre tid än att trycka som vanligt på kamera appen och välja en funktion och ta en bild. Vad gäller radera/flytta appar så kommer ”ordna om appar” vid ett kortare tryck och då kan man ju göra det och även radera dem.  Men att få fram 3D-touch på en app för att välja olika alternativ med den långa tidsfördröjningen stjälper ju hela funktionen då den just är avsedd för att det ska gå snabbare. 

Redigerad av iMarc
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Detta med att skärmen blivit så överkänslig också är enormt irriterande då det inte går att skrolla på webbsidor. Det räcker att man under själva skrollandet råkar nudda en länk så öppnas den sidan. 
Usch jag spyr trasor av iOS 13 nu

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

5 minuter sedan, iMarc säger:

Ja den funktionen blev ett stort misslyckande, att behöva hålla inne så länge på tex kamera appen för att få fram diverse kameralägen för att ta en bild, det tar längre tid än att trycka som vanligt på kamera appen och välja en funktion och ta en bild. Vad gäller radera/flytta appar så kommer ”ordna om appar” vid ett kortare tryck och då kan man ju göra det och även radera dem.  Men att få fram 3D-touch på en app för att välja olika alternativ med den långa tidsfördröjningen stjälper ju hela funktionen då den just är avsedd för att det ska gå snabbare. 

Som sagt funktionen i sig har inte blivit blivit långsammare utan bara slagits ihop med haptic touch.

Återigen vilka användare ska Apple göra besvikna dom med gammal eller ny hårdvara?

Eftersom 3D touch inte längre finns i nyare hårdvara men man vill behålla funktionen är detta bästa valet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 minuter sedan, iMarc säger:

Detta med att skärmen blivit så överkänslig också är enormt irriterande då det inte går att skrolla på webbsidor. Det räcker att man under själva skrollandet råkar nudda en länk så öppnas den sidan. 
Usch jag spyr trasor av iOS 13 nu

Du skrev nyss att funktionen har blivit långsammare? Hur ska du ha det egentligen? För det du beskrev nyss är EXAKT funktionen haptic touch. Så sluta med att jag postar dumma inlägg när du själv inte vet vad du pratar om.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

4 minuter sedan, iMarc säger:

Usch jag spyr trasor av iOS 13 nu

Så skynda dig att återgå till iOS 12. Inget som hindrar dig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

11 minuter sedan, lappen71 säger:

Du skrev nyss att funktionen har blivit långsammare? Hur ska du ha det egentligen? För det du beskrev nyss är EXAKT funktionen haptic touch. Så sluta med att jag postar dumma inlägg när du själv inte vet vad du pratar om.

Just 3D-touch är långsammare, man får hålla längre tid på appen

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

45 minuter sedan, iMarc säger:

Just 3D-touch är långsammare, man får hålla längre tid på appen

3D Touch finns inte längre. Så var det med att hänga med ???

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

55 minuter sedan, lappen71 säger:

Så skynda dig att återgå till iOS 12. Inget som hindrar dig.

Gjorde exakt som i guiden du postade, stängde av Hitta min iPhone, laddade ned 12.4.1 för 6S Plus. Återställning till 12.4.1 startade, sen efter verifiering av filen jag laddat ned kom följande meddelande. Så jag var nog för sent ute. 

E344C890-56F7-40E0-8747-09566BF0059E.jpeg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

5 minuter sedan, iMarc säger:

Gjorde exakt som i guiden du postade, stängde av Hitta min iPhone, laddade ned 12.4.1 för 6S Plus. Återställning till 12.4.1 startade, sen efter verifiering av filen jag laddat ned kom följande meddelande. Så jag var nog för sent ute. 

E344C890-56F7-40E0-8747-09566BF0059E.jpeg

Bummer ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

27 minuter sedan, lappen71 säger:

Bummer ?

Ja dessvärre får jag stå ut med 13.1.2. Får verkligen hoppas det kommer en bättre uppdatering snart. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

4 timmar sedan, lappen71 säger:

Du fattar fortfarande inte.Det handlar inte om dig och din föråldrade hårdvara utan om att man slagit ihop två funktioner 3D touch och Haptic Touch till en meny. Vilka ska dom göra besvikna? Användare med gammal hårdvara eller dom med ny? 

Varför måste de välja?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

27 minuter sedan, Alix säger:

Varför måste de välja?

Förstår du skillnaden mellan 3D touch och Haptic touch? Gör man det behöver man inte ställa den frågan.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, iMarc säger:

Gjorde exakt som i guiden du postade, stängde av Hitta min iPhone, laddade ned 12.4.1 för 6S Plus. Återställning till 12.4.1 startade, sen efter verifiering av filen jag laddat ned kom följande meddelande. Så jag var nog för sent ute. 

 

Vilken guide då? Är du säker på att du laddade ner rätt fil för det skiljer mellan dom.

Vad jag sett så ska man fortfarande kunna göra det.

https://ios.gadgethacks.com/how-to/downgrade-ios-13-back-ios-12-4-1-your-iphone-using-itunes-finder-0198642/

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

25 minuter sedan, lappen71 säger:

Vilken guide då? Är du säker på att du laddade ner rätt fil för det skiljer mellan dom.

Vad jag sett så ska man fortfarande kunna göra det.

https://ios.gadgethacks.com/how-to/downgrade-ios-13-back-ios-12-4-1-your-iphone-using-itunes-finder-0198642/

Det var den guiden och rätt fil. Vill tillägga att trycka på optiontangenten i ett steg är fel, det är ALT man ska hålla nedtryckt. 
Men som sagt fungerade inte. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

3 timmar sedan, lappen71 säger:

Förstår du skillnaden mellan 3D touch och Haptic touch? Gör man det behöver man inte ställa den frågan.

Du skrev: ”Vilka ska dom göra besvikna? Användare med gammal hårdvara eller dom med ny?” Då frågar jag, varför måste de välja? Är det så att alla val Apple gör är något slags Guds bud för dig? Jag vet att iMarc ser det så. Tjata inte nu specifikt om 3D touch och haptic touch, det är imbecillt. Jag är övertygad om att Apple kan bättre än så här. Det står dem fritt att exkludera hårdvara, men om de faktiskt väljer mobiler från SE till 11 Pro, vilket de har gjort, så får de se till att göra det bra för alla. IOS 13 är plottrigt som fan på en SE, det har Raphael helt rätt i.

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

45 minuter sedan, Alix säger:

Du skrev: ”Vilka ska dom göra besvikna? Användare med gammal hårdvara eller dom med ny?” Då frågar jag, varför måste de välja? Är det så att alla val Apple gör är något slags Guds bud för dig? Jag vet att iMarc ser det så. Tjata inte nu specifikt om 3D touch och haptic touch, det är imbecillt. Jag är övertygad om att Apple kan bättre än så här. Det står dem fritt att exkludera hårdvara, men om de faktiskt väljer mobiler från SE till 11 Pro, vilket de har gjort, så får de se till att göra det bra för alla. IOS 13 är plottrigt som fan på en SE, det har Raphael helt rätt i.

Som sagt du fattar inte skillnaden mellan funktionerna. Det är LIKA nu för alla oberoende hårdvara. Jösses till att vara korkad ibland. 

  • Haha 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

34 minuter sedan, lappen71 säger:

Det är LIKA nu för alla oberoende hårdvara.

Vilket är problemet för många av oss, vilket du inte kan eller vill förstå. Allt är tydligen som det ska vara eftersom det är lika för alla...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

3 minuter sedan, Alix säger:

Vilket är problemet för många av oss, vilket du inte kan eller vill förstå. Allt är tydligen som det ska vara eftersom det är lika för alla...

Och då kommer vi tillbaka till vilka ska Apple göra besvikna. Dom som har gammal eller ny hårdvara.

Ni ser det som ett problem men faktum är att funktionen finns men är förändrad. Så något problem existerar inte. Jag vet precis hur det hade låtit från din sida om funktionen hade varit olika beroende på hårdvara. Då hade Apple gjort fel som exkluderat användare. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Just nu, Alix säger:

Nej, du vet ju bäst. :rolleyes:

För det mesta så :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

De av oss som inte vet bäst, och som därmed är kritiska mot Apples designval, kan ju diskutera separat då. Andra som inte vet bäst, som erkänt amatörmässiga Ars Technica, skriver bland annat så här (min fetning):

 

”For people still hanging on to the SE, the small size and the small screen might be the entire point, but there are more areas creeping into the operating system where Apple is just shrinking things down to fit the display, rather than keeping text, buttons, and images the same absolute size as they are on larger phones and just fitting less stuff onscreen at once.”

 

Där ser man tydligt att skribenten inte fattar att allt är väl eftersom allt är lika, oberoende av hårdvara. Har man en mindre skärm ska man också ha motsvarande mindre UI överallt. Apple har bestämt att detta är det bästa och ve den som inte inser det fina i kråksången med det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 minuter sedan, Alix säger:

De av oss som inte vet bäst, och som därmed är kritiska mot Apples designval, kan ju diskutera separat då. Andra som inte vet bäst, som erkänt amatörmässiga Ars Technica, skriver bland annat så här (min fetning):

 

”For people still hanging on to the SE, the small size and the small screen might be the entire point, but there are more areas creeping into the operating system where Apple is just shrinking things down to fit the display, rather than keeping text, buttons, and images the same absolute size as they are on larger phones and just fitting less stuff onscreen at once.”

 

Där ser man tydligt att skribenten inte fattar att allt är väl eftersom allt är lika, oberoende av hårdvara. Har man en mindre skärm ska man också ha motsvarande mindre UI överallt. Apple har bestämt att detta är det bästa och ve den som inte inser det fina i kråksången med det.

Ja nu är ju inte det jag har diskuterat ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

3 minuter sedan, lappen71 säger:

Ja nu är ju inte det jag har diskuterat ?

Nej, jag förstod att du har snöat in totalt på haptic touch. Jag bad dig att lyfta blicken, men se det gick inte.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Just nu, Alix säger:

Nej, jag förstod att du har snöat in totalt på haptic touch. Jag bad dig att lyfta blicken, men se det gick inte.

JAG diskuterade 3D touch och Haptic touch. DU vill diskutera något annat. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 minut sedan, lappen71 säger:

JAG diskuterade 3D touch och Haptic touch. DU vill diskutera något annat. 

Ja, hur så? Den här tråden handlar om IOS 13, inte haptic touch. Välkommen!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share




×
×
  • Skapa nytt...