Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

iOS 13.x-Tråden


iMarc
 Share

Rekommendera Poster

Nu har Apple tröttnat på mig. Jag har fått den skitirriterande röda cirkeln om att jag ska uppdatera.  Först kom det en avisering. Jag får hitta något sätt att ta bort det. Såg ett tips om att man kan installera en TVOS-profil. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

18 minuter sedan, Alix säger:

Nu har Apple tröttnat på mig. Jag har fått den skitirriterande röda cirkeln om att jag ska uppdatera.  Först kom det en avisering. Jag får hitta något sätt att ta bort det. Såg ett tips om att man kan installera en TVOS-profil. 

Det går inte. Jag blir inte av med den röda cirkeln. Fan! :irriteradtjej:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

B1A572F4-6B3C-4D17-9D78-B1B9E162FB9D.thumb.png.3db1cb17d6dc21d7da3e8d335ac52fc3.png

 

Lösningen... :pinch: Tills vidare.

 

(Just sådant här hatar jag Apple för. Jag vet att det finns en förbannad uppdatering och vill avgöra själv om jag ska ha en påminnelse lysande i nyllet. För stunden är jag beredd att gå över till Android... :evilgrin: )

  • Haha 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har aktiverat Skärmtid igen. Varför ha det avstängt om iOS med all säkerhet för anpassning till mitt beteende håller koll på mina (o)vanor iallafall? Kan ju va kul att ibland titta efter vad man sysslat med under dagen med hyfsat hög kvalitet på presentationen.

Mest sociala medier för min del. Forumet MacWorld hamnar under "annat". :nerd:

 

Screen Time.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

4 timmar sedan, Alix säger:

Det går inte. Jag blir inte av med den röda cirkeln. Fan! :irriteradtjej:

Just den här gången tycker jag brickan var sympatisk eftersom den antyder att automatiken fungerar. Men det är surt att den inte kan stängas av om man så önskar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

4 timmar sedan, Alix säger:

B1A572F4-6B3C-4D17-9D78-B1B9E162FB9D.thumb.png.3db1cb17d6dc21d7da3e8d335ac52fc3.png

 

Lösningen... :pinch: Tills vidare.

 

(Just sådant här hatar jag Apple för. Jag vet att det finns en förbannad uppdatering och vill avgöra själv om jag ska ha en påminnelse lysande i nyllet. För stunden är jag beredd att gå över till Android... :evilgrin: )

Ja jag ska snart hämta min nya Sony. Ska bli intressant 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 minuter sedan, iMarc säger:

Wifi-samtal fungerar inte efter senaste uppdateringen. 

Hur vet du det?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

4 timmar sedan, iMarc säger:

För att det fungerade med iOS 13.1.1 men inte med iOS 13.1.2

Och jag frågade dig hur du vet att det inte fungerar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

7 timmar sedan, lappen71 säger:

Och jag frågade dig hur du vet att det inte fungerar.

För 13.1.2 har en bugg i WIFI

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Just nu, iMarc säger:

För 13.1.2 har en bugg i WIFI

Så med andra ord du kan inte svara hur du vet? 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

20 minuter sedan, lappen71 säger:

Så med andra ord du kan inte svara hur du vet? 

Jodå. WIFI HAR försämrats sedan iOS 13, allt går segare, Och jag kan inte backa till 12 heller pga att jag klantade bort säkerhetskopian. Så man är inte direkt lagom nöjd nu. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

6 minuter sedan, iMarc säger:

Jodå. WIFI HAR försämrats sedan iOS 13, allt går segare, Och jag kan inte backa till 12 heller pga att jag klantade bort säkerhetskopian. Så man är inte direkt lagom nöjd nu. 

Du svarar fortfarande inte på min fråga. Hur vet du att wifi-samtal inte längre fungerar?

Här är det bländande hastighet med tanke på jobbets bristfälliga wifi.

 

 

IMG_1046.PNG

 

 

Du behöver inte backup får att gå tillbaka 

https://ios.gadgethacks.com/how-to/downgrade-ios-13-back-ios-12-4-1-your-iphone-using-itunes-finder-0198642/

Redigerad av lappen71
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

52 minuter sedan, lappen71 säger:

Du svarar fortfarande inte på min fråga. Hur vet du att wifi-samtal inte längre fungerar?

Här är det bländande hastighet med tanke på jobbets bristfälliga wifi.

 

 

IMG_1046.PNG

 

 

Du behöver inte backup får att gå tillbaka 

https://ios.gadgethacks.com/how-to/downgrade-ios-13-back-ios-12-4-1-your-iphone-using-itunes-finder-0198642/

Nej för att det står inte Wifi-samtal uppe i hörnet längre. Spelar ingen roll om jag stänger av eller sätter på tjänsten. 
Jag har 500 ner så någon bländande hastighet är då inte här. 
Tack för bra länk. 

1786D38F-DB4A-4E38-9A78-F0843FA31ACF.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bilder, någon som har tips på hur jag ändrar ett album till ett delat album? Eller måste jag skapa ett nytt album som är delat från början och sen lägga in samma bilder där?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

12 minuter sedan, Biggerswede säger:

Bilder, någon som har tips på hur jag ändrar ett album till ett delat album? Eller måste jag skapa ett nytt album som är delat från början och sen lägga in samma bilder där?

Album som inte är delat går inte att ändra till delat utan man måste skapa ett nytt och dela det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

34 minuter sedan, iMarc säger:

Nej för att det står inte Wifi-samtal uppe i hörnet längre. Spelar ingen roll om jag stänger av eller sätter på tjänsten. 
Jag har 500 ner så någon bländande hastighet är då inte här. 
Tack för bra länk. 

1786D38F-DB4A-4E38-9A78-F0843FA31ACF.png

Menar du att den där uppkopplingen är seg?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

9 minuter sedan, lappen71 säger:

Album som inte är delat går inte att ändra till delat utan man måste skapa ett nytt och dela det.

Taget, hoppas att det inte blir dubbelt lagringsutrymmet då i Icloud ;) utan att det endast är en pekare som säger om bilden ska vara i mitt album och i ett delat album.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Just nu, Biggerswede säger:

Taget, hoppas att det inte blir dubbelt lagringsutrymmet då i Icloud ;) utan att det endast är en pekare som säger om bilden ska vara i mitt album och i ett delat album.

Nej då det är bara länkar till originalbilden .

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

14 minuter sedan, lappen71 säger:

Menar du att den där uppkopplingen är seg?

Tja ja den låg på närmare 400 innan iOS 13. Ja det märks att allt blir segare. Safari är mycket långsammare etc

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

7 minuter sedan, iMarc säger:

Tja ja den låg på närmare 400 innan iOS 13. Ja det märks att allt blir segare. Safari är mycket långsammare etc

Du ska inte tro att det är det som gör att du upplever det som segt. För det skulle innebära att dom som har ändå lägre uppkoppling inte ens kan surfa. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

5 timmar sedan, lappen71 säger:

Du ska inte tro att det är det som gör att du upplever det som segt. För det skulle innebära att dom som har ändå lägre uppkoppling inte ens kan surfa. 

Safari är betydligt segare än förut iaf. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

45 minuter sedan, iMarc säger:

Safari är betydligt segare än förut iaf. 

Förenklad slutsats på en komplex situation. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

AppStore funkar inte som det ska. Trycker på ikonen och felmeddelande ”kan inte ansluta till appstore” dyker upp. Trycker på ”försök igen” då laddas sidan, men så fort jag klickar på något kommer detta felmeddelande igen, och blir tvungen att trycka på ”försök igen”. 
Kommer ingen buggfix för allt snart åker telefonen in i väggen

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share




×
×
  • Skapa nytt...