Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

iOS 13.x-Tråden


iMarc
 Share

Rekommendera Poster

1 minut sedan, Alix säger:

Jag kan förstå hur du tänker men varför har man då alls utökat funktionen när det gäller att besvara telefonsamtal i valfri högtalare eller hörlur?

Varför skulle man inte? 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 minuter sedan, Alix säger:

Ja, det är en förbättring om man har det behovet. För mig är det inte det.

För många är det en förbättring och Apple tänker på dom. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

15 minuter sedan, lappen71 säger:

Varför skulle man inte? 

Ska jag tolka dig som att man kan lägga till funktioner men inte ordna inställningar för vilka funktioner man vill kunna använda? Det vill säga att användarna klarar av nya funktioner men inte att ställa in dem? Det synes mig något märkligt.
 

14 minuter sedan, lappen71 säger:

För många är det en förbättring och Apple tänker på dom. 

Det tror jag säkert.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

4 minuter sedan, Alix säger:

Ska jag tolka dig som att man kan lägga till funktioner men inte ordna inställningar för vilka funktioner man vill kunna använda? Det vill säga att användarna klarar av nya funktioner men inte att ställa in dem? Det synes mig något märkligt.
 

Det tror jag säkert.

Jag svarade varför skulle inte Apple förbättra och förenkla funktioner. 
 

Som exempel. När det ringer har jag möjligheten att enkelt skicka ljudet till någon av kompatibla mottagare. 

IMG_1376.thumb.PNG.ea42403f6c038e77e17000f544c57d67.PNG

 

 

Om inte menyn fanns är jag tvungen att växla bort telefon appen,gå in i BT menyn eller AirPlay menyn för att välja mottagare. Nu finns allt samlat på ett ställe. För många är detta en stor förenkling. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

9 minuter sedan, lappen71 säger:

Jag svarade varför skulle inte Apple förbättra och förenkla funktioner. 
 

Som exempel. När det ringer har jag möjligheten att enkelt skicka ljudet till någon av kompatibla mottagare. 

IMG_1376.thumb.PNG.ea42403f6c038e77e17000f544c57d67.PNG

 

 

Om inte menyn fanns är jag tvungen att växla bort telefon appen,gå in i BT menyn eller AirPlay menyn för att välja mottagare. Nu finns allt samlat på ett ställe. För många är detta en stor förenkling. 

Jo, jag förstår det men det besvarar egentligen inte frågan jag hade. Jag kan inte förstå varför jag inte ska ha en inställning där jag kan välja vad som ska finnas med i den där listan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 minut sedan, Alix säger:

Jo, jag förstår det men det besvarar egentligen inte frågan jag hade. Jag kan inte förstå varför jag inte ska ha en inställning där jag kan välja vad som ska finnas med i den där listan.

Sen när har du någonsin kunnat ändra i menyer i iOS? Bland det enda du kan påverka är widgetar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

11 minuter sedan, lappen71 säger:

Sen när har du någonsin kunnat ändra i menyer i iOS? Bland det enda du kan påverka är widgetar.

Tja, jag antar att ”menyn” ändras allt eftersom antalet utenheter ändras? :D 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Just nu, Alix säger:

Tja, jag antar att ”menyn” ändras allt eftersom antalet utenheter ändras? :D 

Ja

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

4 minuter sedan, lappen71 säger:

Ja

Ju större komplexitet i funktion och menyer desto större behov att kunna reglera det i inställningar. Det står jag fast vid. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

13 minuter sedan, Alix säger:

Ju större komplexitet i funktion och menyer desto större behov att kunna reglera det i inställningar. Det står jag fast vid. 

Desto komplexare valmöjligheter i inställningar i iOS. Något gemene man inte klarar av. Något jag ser gång på gång i diverse FB-grupper där folk inte fattar dom enklaste inställningarna. iOS ska vara enkelt och användarvänligt något fler inställningar inte bidrar med. Det står jag fast vid ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

4 minuter sedan, lappen71 säger:

Desto komplexare valmöjligheter i inställningar i iOS. Något gemene man inte klarar av. Något jag ser gång på gång i diverse FB-grupper där folk inte fattar dom enklaste inställningarna. iOS ska vara enkelt och användarvänligt något fler inställningar inte bidrar med. Det står jag fast vid ?

Jag är också användare och det hade varit vänligt mot mig. :D;) 

 

Sedan kan man ju påpeka alla de triljoner inställningar som finns under Hjälpmedel som halta och lytta tydligen mäktar med... :whistling:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 minut sedan, Alix säger:

Jag är också användare och det hade varit vänligt mot mig. :D;) 

 

Sedan kan man ju påpeka alla de triljoner inställningar som finns under Hjälpmedel som halta och lytta tydligen mäktar med... :whistling:

Dyker upp frågor gällande dom också. Dom riktigt handikappade syn/hörselskadade får oftast hjälp med initiala uppstarten. 

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

6 timmar sedan, lappen71 säger:

Förstoringsglaset är borttaget men funktionen är fortfarande kvar. Håll kvar fingret ett tag så kan man dra fram och tillbaka för att flytta markören. Eller håller man in mellanslagstangenten så kan man flytta markören.

Det där med att hålla in mellanslagstangenten måste vara något som kom i samband med att force touch försvann? Jag läste om samma sak i GP i veckan.

På min iPhone 8 har man alltid kunnat trycka hårt på valfri tangent för att sedan använda tangentbordet som "styrplatta".

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Jag kom på att jag går igenom mina många notiser för sällan därför att det blir så mörkt och svårläst med en mörk bakgrund.

 

Så jag har hittat den perfekta bakgrunden, himmelska böljande ljusa moln i lätt olika nyanser för perfektion. :nerd:

 

https://pin.it/h8y%2BMYw

 

B08E6C75-4294-47A7-83F9-B24B658FA679.jpeg

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

5 timmar sedan, mikaellq säger:

Jag kom på att jag går igenom mina många notiser för sällan därför att det blir så mörkt och svårläst med en mörk bakgrund.

 

Så jag har hittat den perfekta bakgrunden, himmelska böljande ljusa moln i lätt olika nyanser för perfektion. :nerd:

 

https://pin.it/h8y%2BMYw

 

B08E6C75-4294-47A7-83F9-B24B658FA679.jpeg

Jag har istället stängt av det mesta i notisväg. Det som finns kvar är ungefär Telefon, Meddelanden, Larm, Påminnelser och ett dagligt Shakespearcitat. Ett fåtal mail ger notis, resten tänder bara appsymbolbrickan.

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...
Citat

Apple skickade under tisdagskvällen ut de femte förhandsversionerna av IOS 13.4 och Ipad OS 13.4 till registrerade utvecklare och andra betatestare.

Femte? Brukar det vara sista förhandsversionen? Isåfall kan skarp version av iOS 13.4 vara på gång nu. :fundersam:

Redigerad av mikaellq
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur går det med iOS 13 för er nu?

Har ni sluppit alla barnsjukdomar nu som kom i början?

  • Gilla 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

6 timmar sedan, ronny säger:

Hur går det med iOS 13 för er nu?

Har ni sluppit alla barnsjukdomar nu som kom i början?

Ja inga problem alls på min 6S Plus. 

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ska likt Lappen köra Safari exklusivt för Facebook. Både Facebook-appen och Friendly och Friendly+ är nedlusade med buggar som gör mobilen väldigt varm och det säger SLURP i batteriet. IRRITERANDE! :superirriterad:

 

Har nu använt Safari i några timmar. Mobilen iskall likt ett glas mjölk. :ThumbsUp:

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

48 minuter sedan, mikaellq säger:

Ska likt Lappen köra Safari exklusivt för Facebook.

Det har jag gjort i alla tider som jag har haft iPhone. Innan hade jag Purify men nu använder jag AdGuard Pro som innehållsblockerare.

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, Alix säger:

Det har jag gjort i alla tider som jag har haft iPhone. Innan hade jag Purify men nu använder jag AdGuard Pro som innehållsblockerare.

Jag kör en kombination av AdGuard och pro, pro enbart för skyddet via dns. 

Safari är en tillförlitlig vapendragare, det är det viktiga. ❣️ Den har ju dessutom alla de praktiska detaljerna med som text-hantering och annat som gör surfadet SÅ mycket smidigare. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 timmar sedan, mikaellq säger:

Jag kör en kombination av AdGuard och pro, pro enbart för skyddet via dns. 

Safari är en tillförlitlig vapendragare, det är det viktiga. ❣️ Den har ju dessutom alla de praktiska detaljerna med som text-hantering och annat som gör surfadet SÅ mycket smidigare. 

Texthantering i Safari, vad menas?

Tänker du på "läsarvy"eller har jag missat något?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

3 timmar sedan, Mattiasgbg säger:

Texthantering i Safari, vad menas?

Tänker du på "läsarvy"eller har jag missat något?

Till exempel men också redigeringar som kan bli hopplöst omständigt i vissa appar men också att dela sidor och så vidare.

 

Men också något i Facebook appen som gjort att Gboard försvunnit, antagligen därför att appen läcker minne som ett såll. Minnet blir fullt. 

 

Länkar är väl en annan sak, Facebook och deras säregenheter...

Redigerad av mikaellq
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share




×
×
  • Skapa nytt...