Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

iOS 13.x-Tråden


iMarc
 Share

Rekommendera Poster

Just nu, mikaellq säger:

Att bygga en app som egentligen ENBART är en hemsida borde vara enkelt, ja.

Så tala om det för dom då. Tänk va enkelt allting egentligen är. Trist att utvecklarna medvetet lägger in buggar för att jävlas med användarna.

  • Haha 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

18 minuter sedan, lappen71 säger:

Så tala om det för dom då. Tänk va enkelt allting egentligen är. Trist att utvecklarna medvetet lägger in buggar för att jävlas med användarna.

Eller så är de bara kass. :P 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Just nu, mikaellq säger:

Eller så är de bara kass. :P 

Naturligtvis så är dom det. Varför visar DU inte hur dom ska göra. Tydligen så vet du det.

  • Haha 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det finns en funktion för hämtningar i Safari för iOS som jag inte lagt märke till tidigare. Och att mappen Hämtningar finns i iCloud Drive.

 

CFE86E23-49F6-4693-8F64-B892C0A016ED.jpeg

  • Haha 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det stämmer! Jag trodde först att det bara gällde iPad OS

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 weeks later...

Jag är nybörjare på iOS 13. Hur får man tillbaka förstoringsglaset när man ska sätta i markören i text? När jag gjorde som innan markerar den ett ord istället.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 minuter sedan, Alix säger:

Jag är nybörjare på iOS 13. Hur får man tillbaka förstoringsglaset när man ska sätta i markören i text? När jag gjorde som innan markerar den ett ord istället.

Förstoringsglaset är borttaget men funktionen är fortfarande kvar. Håll kvar fingret ett tag så kan man dra fram och tillbaka för att flytta markören. Eller håller man in mellanslagstangenten så kan man flytta markören.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

9 minuter sedan, Alix säger:

Jag är nybörjare på iOS 13. Hur får man tillbaka förstoringsglaset när man ska sätta i markören i text? När jag gjorde som innan markerar den ett ord istället.

Här har du lite tips på hur man gör.

 

https://support.apple.com/sv-se/guide/iphone/iph3c50f96e/ios

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

7 minuter sedan, lappen71 säger:

Förstoringsglaset är borttaget men funktionen är fortfarande kvar. Håll kvar fingret ett tag så kan man dra fram och tillbaka för att flytta markören. Eller håller man in mellanslagstangenten så kan man flytta markören.

Trist. Jag har använt förstoringsglaset jättemycket. Det du beskriver får jag inte att fungera. Mellanslagstangenten fungerar som innan och jag får väl använda det istället.

 

1 minut sedan, lappen71 säger:

Här har du lite tips på hur man gör.

 

https://support.apple.com/sv-se/guide/iphone/iph3c50f96e/ios

Tack.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 minut sedan, Alix säger:

Trist. Jag har använt förstoringsglaset jättemycket. Det du beskriver får jag inte att fungera. Mellanslagstangenten fungerar som innan och jag får väl använda det istället.

 

Tack.

Jo då det ska gå. Fast det kanske är annorlunda beteende beroende på telefonmodell. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 minut sedan, lappen71 säger:

Jo då det ska gå. Fast det kanske är annorlunda beteende beroende på telefonmodell. 

Du kanske menar att man sätter i istället för att markera och sedan flyttar på strecket som blir lite större? Det fungerade för mig. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En annan nybörjarfråga. Tidigare när jag fick samtal kunde jag trycka på högtalare. Nu måste jag trycka på högtalare en gång till, längre ned. Kan man ändra det så att det alltid blir högtalare utan att man ska behöva bekräfta det val man redan har gjort?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

8 minuter sedan, Alix säger:

Du kanske menar att man sätter i istället för att markera och sedan flyttar på strecket som blir lite större? Det fungerade för mig. 

Ja

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

23 minuter sedan, Alix säger:

En annan nybörjarfråga. Tidigare när jag fick samtal kunde jag trycka på högtalare. Nu måste jag trycka på högtalare en gång till, längre ned. Kan man ändra det så att det alltid blir högtalare utan att man ska behöva bekräfta det val man redan har gjort?

Förtydligande: Jag vill alltså använda telefonens högtalare som det alltid var tidigare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Just nu, Alix säger:

Förtydligande: Jag vill alltså använda telefonens högtalare som det alltid var tidigare.

Och hur var det? Länge sen jag använde iOS 12 så en uppfriskning behövs.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

22 minuter sedan, lappen71 säger:

Och hur var det? Länge sen jag använde iOS 12 så en uppfriskning behövs.

När man tryckte på högtalare (se länkad dump som jag lånade) i IOS 12 så hörde man rösten direkt via högtalaren. I IOS 13, när man trycker på högtalaren så kommer det upp ytterligare en dialog med tre rader, varav den första är högtalare (de andra två alternativen minns jag inte). Man måste trycka två gånger, alltså, innan räckte det med en gång. Kan man slippa det?

 

TapaACall_Samtal-700x1024.png?resize=700

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

17 minuter sedan, Alix säger:

När man tryckte på högtalare (se länkad dump som jag lånade) i IOS 12 så hörde man rösten direkt via högtalaren. I IOS 13, när man trycker på högtalaren så kommer det upp ytterligare en dialog med tre rader, varav den första är högtalare (de andra två alternativen minns jag inte). Man måste trycka två gånger, alltså, innan räckte det med en gång. Kan man slippa det?

 

TapaACall_Samtal-700x1024.png?resize=700

Ok det är om du har fler mottagare som du kan skicka ljudet till. Nej den menyn går inte att ta bort.

Redigerad av lappen71
  • Tack 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 minuter sedan, Alix säger:

:( 

Många som använder bilen eller trådlösa hörlurar för att prata med. Om det då ringer ska man enkelt kunna välja mottagare utan att behöva gå in i någon inställning i själva iOS

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

38 minuter sedan, lappen71 säger:

Många som använder bilen eller trådlösa hörlurar för att prata med. Om det då ringer ska man enkelt kunna välja mottagare utan att behöva gå in i någon inställning i själva iOS

Visst, det är bra, men man skulle vilja kunna välja om funktionen ska vara aktiverad eller inte. Typ, ”Ange om du vill ha flera alternativ att välja mellan. Om inte kommer samtalet att spelas upp i den inbyggda högtalaren”.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

44 minuter sedan, lappen71 säger:

Många som använder bilen eller trådlösa hörlurar för att prata med. Om det då ringer ska man enkelt kunna välja mottagare utan att behöva gå in i någon inställning i själva iOS

Dessutom, om det är så självklart i iOS 13 måste man fråga sig varför det var så självklart att det inte var så i iOS 12.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 minut sedan, Alix säger:

Visst, det är bra, men man skulle vilja kunna välja om funktionen ska vara aktiverad eller inte. Typ, ”Ange om du vill ha flera alternativ att välja mellan. Om inte kommer samtalet att spelas upp i den inbyggda högtalaren”.

Låter bra och enkelt men verkligheten är något annat. Normalt folk börjar knappt klara av iOS redan nu med dess inställningar. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 minut sedan, Alix säger:

Dessutom, om det är så självklart i iOS 13 måste man fråga sig varför det var så självklart att det inte var så i iOS 12.

En förbättring. Lättare att växla mellan mottagare. Tidigare var man tvungen att gå in i BT inställningarna/Airplay. Nu är allting samlat på ett ställe.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 minut sedan, lappen71 säger:

Låter bra och enkelt men verkligheten är något annat. Normalt folk börjar knappt klara av iOS redan nu med dess inställningar. 

Jag kan förstå hur du tänker men varför har man då alls utökat funktionen när det gäller att besvara telefonsamtal i valfri högtalare eller hörlur?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 minuter sedan, lappen71 säger:

En förbättring. Lättare att växla mellan mottagare. Tidigare var man tvungen att gå in i BT inställningarna/Airplay. Nu är allting samlat på ett ställe.

Ja, det är en förbättring om man har det behovet. För mig är det inte det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share




×
×
  • Skapa nytt...