Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

iOS 13.x-Tråden


iMarc
 Share

Rekommendera Poster

21 minuter sedan, Alix säger:

Jösses... :o 

Den viktigaste var uppdatering för tredjeparts tangentbord 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

27 minuter sedan, lappen71 säger:

Den viktigaste var uppdatering för tredjeparts tangentbord 

De som drabbades av batteridränering håller kanske inte med dig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Uppdaterade min iPhone nyss och nu funkar inte Podcaster-appen längre. Appen är "grå" och så står det bar "Väntar...", utan att något händer. What to do? :(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

10 minuter sedan, BZA49 säger:

Uppdaterade min iPhone nyss och nu funkar inte Podcaster-appen längre. Appen är "grå" och så står det bar "Väntar...", utan att något händer. What to do? :(

Starta om? ”Avinstallera” och ”ladda ned” igen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Just nu, Alix säger:

Starta om? ”Avinstallera” och ”ladda ned” igen?

Startade om ungefär 10 gånger och problemet kvarstod. Försökte trycka på appen och få upp några alternativ, men icke. Till slut fick jag upp alternativet "Avbryt hämtning" och tryckte där. Då försvann hela appen, så jag laddade ned den igen. Då försvann ett helt gäng poddar och istället började appen automatiskt ladda ner ungefär 7645 avsnitt från andra poddar som fanns kvar... 

  • Ledsen 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

7 minuter sedan, BZA49 säger:

Startade om ungefär 10 gånger och problemet kvarstod. Försökte trycka på appen och få upp några alternativ, men icke. Till slut fick jag upp alternativet "Avbryt hämtning" och tryckte där. Då försvann hela appen, så jag laddade ned den igen. Då försvann ett helt gäng poddar och istället började appen automatiskt ladda ner ungefär 7645 avsnitt från andra poddar som fanns kvar... 

Trist. Men funkar den nu då?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 timmar sedan, Alix säger:

Jösses... :o 

Gissa vad jag gör nu. :D 

  • Haha 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, Alix säger:

De som drabbades av batteridränering håller kanske inte med dig.

Inte ur säkerhetssynpunkt 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bättre batteritid och säkerhet. 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

22 timmar sedan, Alix säger:

Ja, det gör jag i alla fall. Kanske de fixar till storleken för SE i framtiden. Fan tro't...

Jag har en SE som jag uppdaterat till IOS 13.1...om text och dylikt krymper så inte är det med mycket. 
Hade jag inte läst inläggen om det så inte hade jag tänkt på det 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 minuter sedan, Aayden säger:

Jag har en SE som jag uppdaterat till IOS 13.1...om text och dylikt krymper så inte är det med mycket
Hade jag inte läst inläggen om det så inte hade jag tänkt på det 

Ingenting kan krympa mycket på en så pass liten skärm. :P 

 

Var och en får tycka vad den vill, men krympningen är högst påtaglig för min del. Det kan hända att jag är färgad av att subpixelantialiaseringen togs bort i fjol på Mac OS X. Jag har därför nu ett starkt intryck av att Apple i praktiken överger äldre hårdvara eller hårdvarukonfigurationer om än inte i princip. För egen del: Om man har en mini med endast HD-skärm och en SE är budskapet: ”Titta, vi ger ny programvara även till dig, fast vi utgår från att du tål att allt blir suddigare och mindre”. Nä. Då är det bättre att stanna med det gamla, och jag är rätt nöjd så ändå.

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

13 timmar sedan, lappen71 säger:

Den viktigaste var uppdatering för tredjeparts tangentbord 

Nej det viktigaste är att kunna återställa systemet från säkerhetskopia

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, iMarc säger:

Nej det viktigaste är att kunna återställa systemet från säkerhetskopia

Inte mig ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 minut sedan, lappen71 säger:

Inte mig ?

Menar du ECT? Blir som en CTRL+ALT+DELETE av hjärnan. Testa det så kanske du får IQ 160+

  • Haha 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Någon mer som har problem med att hitta mac datorernas plats i "hitta" appen, efter iOS 13 uppdateringen? 

Alla enheter hittas, förutom iMac och macbook pro. Går jag in på iCloud genom webbläsare än så hittas även datorerna. Det är alltså själva "hitta" appen  som spökar. 

Datorerna hittades utan problem innan iOS 13.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det här känns som en flopp av Apple. Från 13.0 till 13.1 till 13.1.1 på bara några dagar. Börjar kännas som Windows. 

  • Ledsen 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, Raphael säger:

Det här känns som en flopp av Apple. Från 13.0 till 13.1 till 13.1.1 på bara några dagar. Börjar kännas som Windows. 

Nej, det ser inte bra ut. :( 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Airdrop har slutat fungera. Har samma WIFI på minin å telefon, Bluetooth och WIFI påslaget på båda och telefonen är ansluten till minin. Har provat båda alternativen, synlig för alla och bara kontakter men inget av detta fungerar. 
I Airdrop på minin står det att ingen enhet kan hittas eller liknande. Har testat att göra mjuk start av telefonen, sätta på flight mode och sedan stänga av det men ingenting hjälper. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 timmar sedan, Raphael säger:

Det här känns som en flopp av Apple. Från 13.0 till 13.1 till 13.1.1 på bara några dagar. Börjar kännas som Windows. 

Ett till stora delar nyskrivet system med mycket nyheter ger som väntat en hel del buggar att krossa. 

13.2 kommer nog inte förrän i november men jag är redan mycket nöjd med 13.1.1. Inga problem! ?

Redigerad av mikaellq
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

5 timmar sedan, Alix säger:

Nej, det ser inte bra ut. :( 

Jag tror jag väntar till 13.1.1.1 kommer ut, eller möjligen 13.1.1.1.1.1. :)
 

  • Haha 3
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

3 timmar sedan, mikaellq säger:

Ett till stora delar nyskrivet system med mycket nyheter ger som väntat en hel del buggar att krossa. 

13.2 kommer nog inte förrän i november men jag är redan mycket nöjd med 13.1.1. Inga problem! ?

Men det är inte likt Apple att det är så dåligt från början. Ok, visst har både iOS och Mac OS X haft buggar från start, men nu känns det ju som att de har släppt beta-versioner istället för golden master. Jag minns inte något sådant här släpp tidigare där det har kommit en x.0, x.1 och x.1.1 på och en samma vecka. Här hade de ju kunnat göra en bättre x.0 från början. Det känns framrusat. Inte likt Apple. 
 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Just nu, Raphael säger:

Men det är inte likt Apple att det är så dåligt från början. Ok, visst har både iOS och Mac OS X haft buggar från start, men nu känns det ju som att de har släppt beta-versioner istället för golden master. Jag minns inte något sådant här släpp tidigare där det har kommit en x.0, x.1 och x.1.1 på och en samma vecka. Här hade de ju kunnat göra en bättre x.0 från början. Det känns framrusat. Inte likt Apple. 

Kan ju ha varit sena buggar som jailbreak-12.4 och tangentbordsbuggen som ställde till det?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

5 timmar sedan, Alix säger:

Kan ju ha varit sena buggar som jailbreak-12.4 och tangentbordsbuggen som ställde till det?

Nä jag tror det är mer som Raphael säger, att systemet blev framrusat, antagligen pga de nya iPhone 11 och pro.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

19 minuter sedan, mikaellq säger:

Nä jag tror det är mer som Raphael säger, att systemet blev framrusat, antagligen pga de nya iPhone 11 och pro.

Men så är det ju varje år. :fundersam:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share




×
×
  • Skapa nytt...