Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

iOS 13.x-Tråden


iMarc
 Share

Rekommendera Poster

11 timmar sedan, mikaellq säger:

Jag tolkade "inlärning" som i att iOS även lär sig batteriet i sig, alltså hur den ska tolka data eller nivån om laddning.

Jag vet inte exakt hur det fungerar.  Har tagit det som oviktig kunskap. :) 

Så kan det vara. En annan sak som borde vara möjlig är att ha flera batterier i apparaten; då finns möjlighet att styra både laddning och förbrukning separat för varje batterienhet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag funderade lite på hur dela med sig av Live-foton men det var ju enkelt. Bara att konvertera till en film. :) 

 

4D0C0FFE-527B-4CF4-BCF7-E247117F97D0.jpeg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2019-12-02 på 22:14, mikaellq säger:

Jag blir bara alltmer förtjust i AdGuard.

Jag har nu aktiverat irritationsfiltret i både Mac och iPhone för att ALDRIG NÅGONSIN MER behöva se dessa &#€%@ "acceptera kakor" rutor. Jag är så trött på dem att jag kan ?. Aldrig mer nu! :galetglad:

 

IMG_3864.png

Skulle dom förbannat dyka upp på nån sida så kryssa även i  I don't care about cookies.

  • Tack 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

17 minuter sedan, cokeman säger:

Skulle dom förbannat dyka upp på nån sida så kryssa även i  I don't care about cookies.

TACK! Den har jag missat av någon anledning. Nu aktiverad, trots varningen om för många aktiverade regler >50000.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 timmar sedan, mikaellq säger:

TACK! Den har jag missat av någon anledning. Nu aktiverad, trots varningen om för många aktiverade regler >50000.

Ta hem nyare AdGuard så slipper du 50000k gränsen. 

Redigerad av cokeman
  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, cokeman säger:

Ta hem nyare AdGuard så slipper du 50000k gränsen. 

Det funkade! Jag kör annars AdGuard pro på min iPhone. Borde inte pro betyda "inga onödiga begränsningar"? :fundersam:

 

Jag har nu tagit bort AdGuard pro från Safari och låter den vara kvar för DNS-blockeringen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

16 minuter sedan, mikaellq säger:

Det funkade! Jag kör annars AdGuard pro på min iPhone. Borde inte pro betyda "inga onödiga begränsningar"? :fundersam:

 

Jag har nu tagit bort AdGuard pro från Safari och låter den vara kvar för DNS-blockeringen.

Du har den gamla pro. Den nya pro (Premium) är som den nya vanliga adGuard men med DNS inställningarna. Kolla här. https://forum.adguard.com/index.php?threads/difference-adguard-pro-and-premium.35830/

Redigerad av cokeman
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

19 minuter sedan, cokeman säger:

Du har den gamla pro. Den nya pro (Premium) är som den nya vanliga adGuard men med DNS inställningarna. Kolla här. https://forum.adguard.com/index.php?threads/difference-adguard-pro-and-premium.35830/

Du kan också begära en 6 månaders licens som nuvarande Pro användare.

https://forum.adguard.com/index.php?threads/adguard-pro-just-updated-after-a-year-vs-new-adguard-3-0.33996/

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, cokeman säger:

Du har den gamla pro. Den nya pro (Premium) är som den nya vanliga adGuard men med DNS inställningarna. Kolla här. https://forum.adguard.com/index.php?threads/difference-adguard-pro-and-premium.35830/

Jag är svårt skeptisk till prenumerationer. När AdGuard Pro slutar att fungera så blir det någon annan lösning. DNS för blockering är för bra för att förlora.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag fick lägga till en regel för att blockera forumets hejdlöst klumpiga hantering av kakor.

Av någon anledning försvinner inte den lilla dialogrutan efter att ha lagt till en hel del av AdGuards egna uppsättningar med regler. Antagligen något under "Irritationsmoment" som ställer till det.

 

egnafilter.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

iAppleBytes har postat en video om batteritid som blivit ordentligt mycket bättre för samtliga modeller, även min iPhone 7. :ThumbsUp:

En iakttagelse är att batteritiden är bäst för iPhone 11, mycket bättre även än iPhone 11 pro. Varför då?

 

 

iOS13.3batterytest.thumb.jpg.6fc4891ff02d4479659a95af8fbbe2c8.jpg

Redigerad av mikaellq
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

8 minuter sedan, mikaellq säger:

En iakttagelse är att batteritiden är bäst för iPhone 11, mycket bättre även än iPhone 11 pro. Varför då?

Skärmen. Mycket lägre upplösning.

  • Tack 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Just nu, Alix säger:

Skärmen. Mycket lägre upplösning.

iPhone 11 jämfört med iPhone 11 pro? Tack! :ThumbsUp:

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

23 minuter sedan, mikaellq säger:

iPhone 11 jämfört med iPhone 11 pro? Tack! :ThumbsUp:

Ja, just det. På en del mobiler med hög skärmupplösning ges möjligheten att sänka värdena just för att spara batteri. Inte Iphone, vad jag vet, men det går på Android.

  • Tack 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2019-12-08 på 21:45, mikaellq säger:

Jag fick lägga till en regel för att blockera forumets hejdlöst klumpiga hantering av kakor.

Av någon anledning försvinner inte den lilla dialogrutan efter att ha lagt till en hel del av AdGuards egna uppsättningar med regler. Antagligen något under "Irritationsmoment" som ställer till det.

 

egnafilter.png

Du kan även komplettera med DuckDuckGo Privacy Essentials som du kan ha tillsammans med AdGuard i Safari för macOS utan att dom stör varandra.

https://apps.apple.com/se/app/duckduckgo-privacy-essentials/id1482920575?mt=12

Redigerad av cokeman
  • Tack 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hurra! iWork funkar nu med iOS 13.3!

 

23D227FD-EAC9-48DF-AD40-96990D0563D2.jpeg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Rotade lite i iOS och konstaterar att jag inga prenumerationer har, ens liggande och väntande... Känns väldigt skönt för mig som upplever dessa prenumerationer som rån och stöld i moderna digitala tider.

Det krävs något betydligt mer värdefullt än det som hitintills erbjudits för att jag ska köpa en prenumeration av något. För en väckarklocka? Ordbok? Aldrig i livet!

 

0pren.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

7 timmar sedan, mikaellq säger:

Rotade lite i iOS och konstaterar att jag inga prenumerationer har, ens liggande och väntande... Känns väldigt skönt för mig som upplever dessa prenumerationer som rån och stöld i moderna digitala tider.

Det krävs något betydligt mer värdefullt än det som hitintills erbjudits för att jag ska köpa en prenumeration av något. För en väckarklocka? Ordbok? Aldrig i livet!

 

0pren.png

Tyvärr tycker tydligen marknaden att prenumerationer är skitbra. :(

  • Ledsen 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Beror vad man prenumererar på.

 

 

PNG-bild.png

Redigerad av lappen71
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

13 minuter sedan, lappen71 säger:

Beror vad man prenumererar på.

 

 

PNG-bild.png

Givetvis är det rimligt att prenumerera på något med innehåll. Men att prenumerera på saker som väckarklocka och ordbok, exempel från tidigare inlägg, är ganska idiotiskt. En ordbok befinner sig lite i gränslandet, en sak som SAOL, som släpps i ny utgåva ibland, föredrar jag att köpa, men en kontinuerligt växande ordbok, som SAOB, kan vara mer lämplig för prenumeration.

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

9 timmar sedan, mikaellq säger:

Rotade lite i iOS och konstaterar att jag inga prenumerationer har, ens liggande och väntande... Känns väldigt skönt för mig som upplever dessa prenumerationer som rån och stöld i moderna digitala tider.

Det krävs något betydligt mer värdefullt än det som hitintills erbjudits för att jag ska köpa en prenumeration av något. För en väckarklocka? Ordbok? Aldrig i livet!

 

0pren.png

Beror på priset tycker jag. För 69kr/år får jag dessa extra funktioner till ProCamera och kommande nya, och de två in-app purchases kostade en spottstyver. 

EC307262-5550-4C38-9547-E7EA6C916907.png

834532A5-A389-40D5-BE56-204A908A8BC3.png

2DC2522E-6DEE-4CEC-A27B-2746B37DF82C.png

CE619FEA-2824-4F56-B217-56EEE196D308.jpeg

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ska radera Facebook-appen när jag kommer hem för att sedan få en ren installation. Min iPhone blir brännande het vid användning av Facebook.

 

*Håller tummarna*

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Just nu, mikaellq säger:

Ska radera Facebook-appen när jag kommer hem för att sedan få en ren installation. Min iPhone blir brännande het vid användning av Facebook.

 

*Håller tummarna*

Länge sen man slutade använda appen. Använder man Safari kan man blockera reklam och videos.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share




×
×
  • Skapa nytt...