Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

iOS 13.x-Tråden


iMarc
 Share

Rekommendera Poster

1 timme sedan, Ms_Cello säger:

Min sjua laggar under telefonsamtalen sedan uppdateringen. Jag försvinner och den som ringer försvinner. Tänkte att det var en bugg och uppdaterade buggfixarna idag, men lika laggigt fortfarande. Har startat om telefonen men det hjälper inte. Vad tror ni? Är telefonen slut eller kan det bero på uppdateringen och vad kan man då göra? Förslag?

Jag tror inte att det är telefonen det är fel på utan mottagningsförhållandet.
Stöder din telefon-operatör WiFi-samtal? Isåfall en god idé att aktivera. Har hjälp mig mycket.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kanske det är så, men det har hänt ganska nu precis. Jag har haft samma operatör och samma telefonnummer sedan urminnes. Telefonen har jag haft sedan den kom ut.

 

Ska kolla med operatören om det har varit en tillfällig störning.

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har gått över till att använda Cisco OpenDNS istället. Kvittar ju angående blockeringen av skräpet på nätet. Allt går via AdGuards fake-VPN iallafall. 

 

Går snabbt som attan nu när OpenDNS visserligen tar lite längre tid på sig för att svara men å andra sidan gör surfandet snabbare, flyter på mer som det ska utan hicka.Google DNS är inte dålig heller men erbjuder ingen krypterad. :nerd:

 

4C2080DD-A313-4E41-B8E6-53C38D9BBD36.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 minuter sedan, mikaellq säger:

Har gått över till att använda Cisco OpenDNS istället. Kvittar ju angående blockeringen av skräpet på nätet. Allt går via AdGuards fake-VPN iallafall. 

 

Går snabbt som attan nu när OpenDNS visserligen tar lite längre tid på sig för att svara men å andra sidan gör surfandet snabbare, flyter på mer som det ska utan hicka.Google DNS är inte dålig heller men erbjuder ingen krypterad. :nerd:

 

4C2080DD-A313-4E41-B8E6-53C38D9BBD36.png

Varför inte abonnera på Express VPN så slipper du allt krångel

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

19 minuter sedan, iMarc säger:

Varför inte abonnera på Express VPN så slipper du allt krångel

Därför att VPN-funktionen inte är viktig för mig och att använda en app, en komplett produkt som AdGuard är är också det enklast möjliga (som jag gillar).

Blockering av skräpet på nätet, krypterad DNS som gör surfandet mycket snabbare... Kan inte mycket bättre bli. :nerd:?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

App Store verkar kräva fler tryck för att ladda ner uppdateringar än i iOS 12. Kan man ändra så man direkt ser uppdateringarna när det finns några?

(Nu måste jag vänta på att den laddar ner Månadens Favorit, klicka uppe till höger  (och inte längre bland de andra knapparna längst ner), svepa uppåt för att se uppdateringarna och ÄNTLIGEN kan jag klicka på de jag vill ladda ner nu.

 

Tangentbordet stjäl utrymme genom att visa en rad med ordförslag eller symboler jag inte begriper. Hur stänger jag av detta?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

12 minuter sedan, Telly82 säger:

Tangentbordet stjäl utrymme genom att visa en rad med ordförslag eller symboler jag inte begriper. Hur stänger jag av detta?

Allmänt - Tangentbord - Förslag

  • Tack 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

14 minuter sedan, Telly82 säger:

App Store verkar kräva fler tryck för att ladda ner uppdateringar än i iOS 12. Kan man ändra så man direkt ser uppdateringarna när det finns några?

(Nu måste jag vänta på att den laddar ner Månadens Favorit, klicka uppe till höger  (och inte längre bland de andra knapparna längst ner), svepa uppåt för att se uppdateringarna och ÄNTLIGEN kan jag klicka på de jag vill ladda ner nu.

Nej

  • Tack 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 timmar sedan, lappen71 säger:

Allmänt - Tangentbord - Förslag

Tack, det hjälpte till en del.

Hur får man bort raden med symboler i Meddelande-appen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 timmar sedan, lappen71 säger:

Nej

Attans. :(

 

Men tack för svaret. :) 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 minuter sedan, Telly82 säger:

Tack, det hjälpte till en del.

Hur får man bort raden med symboler i Meddelande-appen?

Vilken rad?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

31 minuter sedan, lappen71 säger:

Vilken rad?

Det är den med Bilder, App store mm.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 minut sedan, Telly82 säger:

Det är den med Bilder, App store mm.

Du menar den raden?

 

1039215055_Skrmavbild2019-11-26kl_20_01_56.thumb.png.e310523e29489f832eb7fddb5f88589f.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den tar du bort genom att trycka på AppStore ikonen bredvid kamera appen.

  • Tack 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 minut sedan, lappen71 säger:

Den tar du bort genom att trycka på AppStore ikonen bredvid kamera appen.

Yes! :) 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

7 minuter sedan, iMarc säger:

Har du svarat henne än? :)

Det är inte min telefon

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

iOS angivelse av nivå av batteriladdning kan göra stora hopp trots måttlig eller liten användning. Efter omstart kan angivelsen hoppa upp vilket gör att jag tror att även iOS 13.2.3 är buggig.

Enda att göra är att fortsättningsvis ignorera värdet och invänta uppdatering som bör komma snart. 13.2.4 eller 13.3? :fundersam:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

32 minuter sedan, mikaellq säger:

iOS angivelse av nivå av batteriladdning kan göra stora hopp trots måttlig eller liten användning. Efter omstart kan angivelsen hoppa upp vilket gör att jag tror att även iOS 13.2.3 är buggig.

Enda att göra är att fortsättningsvis ignorera värdet och invänta uppdatering som bör komma snart. 13.2.4 eller 13.3? :fundersam:

Batterifunktionen ska tydligen ha någon inlärande mekanism. Det tar väl ett tag att få ordning på det.

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 minut sedan, Alix säger:

Batterifunktionen ska tydligen ha någon inlärande mekanism. Det tar väl ett tag att få ordning på det.

Det finns en stor chans till att du har rätt. Jag ska ha koll på det ändå. Exakt två veckor sedan 13.2.3 släpptes.

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

6 timmar sedan, Alix säger:

Batterifunktionen ska tydligen ha någon inlärande mekanism. Det tar väl ett tag att få ordning på det.

Det är väl laddningen som är sådan, "optimerad laddning"? Eller menar du att telefonen ska lära sig när du gör saker som drar mycket batteri, "optimistisk förbrukning"?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 minuter sedan, Mattiasgbg säger:

Det är väl laddningen som är sådan, "optimerad laddning"? Eller menar du att telefonen ska lära sig när du gör saker som drar mycket batteri, "optimistisk förbrukning"?

Batteriladdning, ja.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

3 timmar sedan, Mattiasgbg säger:

Det är väl laddningen som är sådan, "optimerad laddning"? Eller menar du att telefonen ska lära sig när du gör saker som drar mycket batteri, "optimistisk förbrukning"?

Jag tolkade "inlärning" som i att iOS även lär sig batteriet i sig, alltså hur den ska tolka data eller nivån om laddning.

Jag vet inte exakt hur det fungerar.  Har tagit det som oviktig kunskap. :) 

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag blir bara alltmer förtjust i AdGuard.

Jag har nu aktiverat irritationsfiltret i både Mac och iPhone för att ALDRIG NÅGONSIN MER behöva se dessa &#€%@ "acceptera kakor" rutor. Jag är så trött på dem att jag kan ?. Aldrig mer nu! :galetglad:

 

IMG_3864.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share




×
×
  • Skapa nytt...