Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

iOS 13.x-Tråden


iMarc
 Share

Rekommendera Poster

Trist att inse att min iPad mini 2 inte längre går att uppdatera operativet på.

Får trösta mig med att den fungerar ju ändå med 12.4.1 utan den nya uppdateringen...

Redigerad av Pocahontas
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sedan jag uppdaterade min 6S PLUS till iOS 13.1 har jag fått följande problem:

 

Safari visar sidor konstigt, ibland går det inte att scrolla, vissa sidor blir extremt zoomade utan att jag något gjort, Mediamarkts hemsida kommer jag inte in på alls längre. 
När jag söker på Google så poppar mina favoriter upp plötsligt och sedan visas sökresultatet. 
 

Skärmen har blivit mycket tryckkänsligare, behöver knappt röra skärmen för att öppna en länk tex. 
 

Gick inte att trycka på en app och avinstallera som innan. Fick läsa mig till att man behöver trycka länge på appen tills 3D-touch-förslagen försvunnit, då börjar appen skaka och man kan trycka på krysset för att avinstallera. 
 

WIFI krånglar, hittar sällan 5GHz nätet och 2.4GHz används istället. Under inställningar/WIFI så har alltid både mitt 5GHz och 2.4GHz visats i listan över tillgängliga nätverk tidigare. 
Igår såg jag äntligen mitt 5GHz i listan och bytte till det. 5 min senare hade det växlat till 2.4GHz. När jag senare såg mitt 5GHz igen i listan så bytte jag till det, men då i listan på nätverk klickade jag också på det inringade utropstecknet till höger om mitt 2.4GHz, sedan tryckte jag på reglaget så att 2.4GHz Inte skulle ansluta automatiskt. 
Så efter det har jag kört på 5GHz utan problem. 

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har inte märkt något skumt på min iPhone SE.

Dock använder jag Firefox som webbläsare och inte Safari.


Det nya sättet av avinstallera på fick jag klura på men det löste sig 

det är inget jag brukar så ofta.


5ghz och 2.4 GHz har jag inte upplevt 


annars har jag inte upplevt något störande direkt en del nya saker som är ovant men inte mycket mer 

 

 

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

7 timmar sedan, iMarc säger:

Här diskuterar vi allt som rör senaste operativsystemet iOS 13.x
Eventuella buggar, handhavande, upplevelse osv. 

Utmärkt initiativ iMarc. Nu blir väl herr A glad! :ThumbsUp:
Även jag blir glad därför att jag tycker att det är så roligt och måste få ur mig mycket av det jag gått och tänkt på angående det nya systemet.

Som att det är bra att inte peta för mycket i inställningarna som alltmer verkar vara synnerligen väl genomtänkta av Apple.

Som att tysta ned okända uppringare. Efter mer eftertanke så stängde jag av den funktionen som inte upplever att jag har några problem med okända uppringare. :) 

 

IMG_2953.png

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

5 minuter sedan, mikaellq säger:

Utmärkt initiativ iMarc. Nu blir väl herr A glad! :ThumbsUp:
Även jag blir glad därför att jag tycker att det är så roligt och måste få ur mig mycket av det jag gått och tänkt på angående det nya systemet.

Som att det är bra att inte peta för mycket i inställningarna som alltmer verkar vara synnerligen väl genomtänkta av Apple.

Som att tysta ned okända uppringare. Efter mer eftertanke så stängde jag av den funktionen som inte upplever att jag har några problem med okända uppringare. :) 

 

IMG_2953.png

Tackar ??  Av någon konstig anledning slank ett spamsamtal igenom idag för mig trots att funktionen är påslagen

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

4 minuter sedan, iMarc säger:

Tackar ??  Av någon konstig anledning slank ett spamsamtal igenom idag för mig trots att funktionen är påslagen

Varsågod. Hur upplever du funktionen? Har den tystat uppringningar som den inte borde ha tystat?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Absolut bäst är att installera Truecaller och blockera den kontakt som den skapar. En databas som uppdateras kontinuerligt av användare.  Tyst från försäljare. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 timmar sedan, lappen71 säger:

Absolut bäst är att installera Truecaller och blockera den kontakt som den skapar. En databas som uppdateras kontinuerligt av användare.  Tyst från försäljare. 

De flesta påpekar integritetsläckor samt att de får ännu fler spamsamtal än innan. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

4 timmar sedan, mikaellq säger:

Varsågod. Hur upplever du funktionen? Har den tystat uppringningar som den inte borde ha tystat?

Ja den har gjort det fram tills idag då ett spamsamtal kom fram

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

7 timmar sedan, iMarc säger:

De flesta påpekar integritetsläckor samt att de får ännu fler spamsamtal än innan. 

Trams

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

10 timmar sedan, iMarc säger:

Ja den har gjort det fram tills idag då ett spamsamtal kom fram

Nej nej, jag frågade om funktionen tystat en uppringning som den INTE borde ha tystat, alltså från en vän med nytt telefonnummer eller någon myndighet till exempel.

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

13 minuter sedan, mikaellq säger:

Nej nej, jag frågade om funktionen tystat en uppringning som den INTE borde ha tystat, alltså från en vän med nytt telefonnummer eller någon myndighet till exempel.

Nej

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bäst att strunta i att uppdatera då..

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

5 minuter sedan, Pocahontas säger:

Bäst att strunta i att uppdatera då..

Ja, det gör jag i alla fall. Kanske de fixar till storleken för SE i framtiden. Fan tro't...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

58 minuter sedan, iMarc säger:

Läs recensioner på Appstore

Jag reflekterar inte över recensioner från okunnigt folk.

 

Mitt telefonnummer som jag uppger vid registrering är alla fall något som man hittar genom Eniro,Hitta mm

Jag har inga hemliga nummer i min Kontaktlista så det är inga problem där heller.

Som vanligt gäller det att använda hjärnan och tänka till lite. Vad är det jag delar med mig? Är det information som alla fall går att få tag på genom andra kanaler? Vilken nytta gör programmet i förhållande till vad det jag delar med mig. Eftersom informationen jag delar med mig redan cirkulerar på internet så är det en no brainer.

Jag slipper samtal från försäljare. Det går inte du

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

13 timmar sedan, iMarc säger:

De flesta påpekar integritetsläckor samt att de får ännu fler spamsamtal än innan. 

Jag är även jag numera skeptisk till appar för att blockera oönskade påringningar och söker istället de enklaste lösningarna som Nix. Även den nya funktionen i iOS är förstås välkommet om det nu är så träffsäker som jag kräver. 

 

https://nixtelefon.org/

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 minut sedan, mikaellq säger:

Jag är även jag numera skeptisk till appar för att blockera oönskade påringningar och söker istället de enklaste lösningarna som Nix. Även den nya funktionen i iOS är förstås välkommet om det nu är så träffsäker som jag kräver. 

 

https://nixtelefon.org/

Nix fungerar inte. 

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, lappen71 säger:

Nix fungerar inte. 

Jag vet iofs inte om det är Nix som gjort det så tyst och fridfullt hos mig men faktum är att det är helt tyst hos mig! yes.gif

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 minut sedan, mikaellq säger:

Jag vet iofs inte om det är Nix som gjort det så tyst och fridfullt hos mig men faktum är att det är helt tyst hos mig! yes.gif

Samma här. :yeahbaby:

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

4 timmar sedan, Alix säger:

Samma här. :yeahbaby:


Ny uppdatering ute ?

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share




×
×
  • Skapa nytt...