Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Finns adapter för anslutning av gammal Apple Cinema display till Mac mini 2007?


Pampas
 Share

Rekommendera Poster

Har "blivit" med en gammal 2007 Mac mini men lyckas inte koppla in någon av de gamla apple cinema display skärmar jag har (se bifogade bild på kontakterna). Det är tråkigt att inte kunna använda mina gamla skärmar bara för att Apple har egna lösningar på anslutningarna. Är det någon som vet ifall det finns någon typ av adapter för att ansluta " nya" datorn?

Tacksam för (positivt) svar.

IMG_1041rev.thumb.jpg.ef1bc117adef77f746b03051269ba197.jpgIMG_1040rev.thumb.jpg.cefc5b882a79172daebea0c7ffce416a.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

marcushedenstrom
18 timmar sedan, Pampas säger:

Det är tråkigt att inte kunna använda mina gamla skärmar bara för att Apple har egna lösningar på anslutningarna.

Hade de fortsatt med sina egna lösningar hade du fortfarande kunnat använda din gamla skärm. ;)

 

Det ser ut som att du behöver en DVI till ADC-adapter. Det är alltså en adapter som gör att du kan koppla in en gammal ADC-skärm till en ny (nåja) Mac med DVI.

 

Adaptern är rätt komplicerad eftersom den innehåller nätaggregat också. Den har USB + DVI som du kopplar in din Mac mini, samt en ADC-kontakt där du kan plugga in din skärm.

 

Här är till exempel en på ebay.

 

https://www.ebay.com/itm/APPLE-DVI-TO-ADC-ADAPTOR-Power-Cable-Excellent-Mint-Condition-Model-A1006/264452232312?hash=item3d9294d478:g:eW8AAOSwYYZdbmCI

 

Du kan byta den brittiska kontakten till en svensk då sladden är löstagbar. ("Musse Pigg"-kontakt).

Redigerad av marcushedenstrom
  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share



×
×
  • Skapa nytt...