Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Borde jag köpa en iPhone 11/11 Pro?


Michelle Davis
 Share

Rekommendera Poster

Michelle Davis

Hej!

 

Jag har en iPhone 7 just nu och har haft i 2 år. Är nöjd med allt förutom kameran. Jag har tänkt att köpa en XS, är det värt det eller borde man satsa på någon av de senaste?

 

Tack!

 

:)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • sevensleeper changed the title to Borde jag köpa en iPhone 11/11 Pro?

Redigerar ämnet. // sevensleeper

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, Michelle Davis säger:

Hej!

 

Jag har en iPhone 7 just nu och har haft i 2 år. Är nöjd med allt förutom kameran. Jag har tänkt att köpa en XS, är det värt det eller borde man satsa på någon av de senaste?

 

Tack!

 

:)

Du är nöjd med den förutom kameran. Tar du många bilder? Om, vad ska bilderna användas till? 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Apple säljer väl inte XS modellen mer vad jag vet

Här är de modeller du kan välja på

 

C15DDAD6-9309-4682-A1C7-1327B5201C60.jpeg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Allt handlar om vad du är beredd att betala. Jämfört med 7:an tror jag att du kommer tycka att XS är sjukt mycket bättre, inte minst vad gäller kameran. XS går nog att hitta till hyfsade priser hon olika teknikvaruhus. Vill du betala lite mer så tror jag att 11 Pro är ytterligare ett steg uppåt,. Om du är nöjd med 7:an så skulle jag nog säga att du kommer bli supernöjd med kamera och batterikapacitet. 

 

Valet mellan en XS och enn 11 tycker jag ska avgöras av om du vill ha tele(XS) eller vidvinkelkamera(11). Jag skulle aldrig välja vidvinkel istället för tele. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

marcushedenstrom
1 timme sedan, ronny säger:

Apple säljer väl inte XS modellen mer vad jag vet

Stämmer. Den kan finnas kvar i vissa restlager dock.

Redigerad av marcushedenstrom
  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du fotograferar mycket och funderar på att bli lite seriös med fotograferingen så få du en ny eller hellre en begagnad semiproffs utrustning för samma peng som inte en iPhone kamera  kan matcha. 

 

Men om det bara är för nöjes skull och vill ta lite bilder så är XS ett bra val 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

 

”I'm pretty impressed with Apple” säger Zack på välrenommerade isärtagarsajten Jerry Rig Everything, angående 11 Pro Max. Jag också, när jag ser hur smart, om än komplext, den är uppbyggd. Det är inte utan att man önskar att man hade råd med en. :wub:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

19 minuter sedan, Alix säger:

 

Å andra sidan: Dave Lee är klok och kritisk, och har onekligen en poäng. Flera poänger. :pinch:

Ja det går inte att gå och vänta på något bättre, gör man det och köper så vips kommer en ny bättre modell inom kort. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

30 minuter sedan, iMarc säger:

Ja det går inte att gå och vänta på något bättre, gör man det och köper så vips kommer en ny bättre modell inom kort. 

Vart tredje år, snarare. Där emellan ”tweaks”.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 minuter sedan, Alix säger:

Vart tredje år, snarare. Där emellan ”tweaks”.

Så är det väl inte längre? Har läst att folk inte köper lika ofta längre, för de nya modellerna har inga nya (tillräckligt) åtråvärda funktioner.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

23 minuter sedan, Telly82 säger:

Så är det väl inte längre? Har läst att folk inte köper lika ofta längre, för de nya modellerna har inga nya (tillräckligt) åtråvärda funktioner.

Jag refererar till videon, såg du den? 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

23 minuter sedan, Alix säger:

Jag refererar till videon, såg du den? 

Aha, nej jag såg inte videon. Jag ska inte köpa någon telefon förrän om flera år (hoppas jag), när den jag har gått sönder. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

10 minuter sedan, Telly82 säger:

Aha, nej jag såg inte videon. Jag ska inte köpa någon telefon förrän om flera år (hoppas jag), när den jag har gått sönder. :)

Okej. Poängen med videon är att Apple gör en revolutionerande (nåja) Iphone vart tredje år och där emellan ”uppdateringar” för att hålla grytan kokande. Försök tajma det då.

Redigerad av Alix
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 timmar sedan, Alix säger:

 

Å andra sidan: Dave Lee är klok och kritisk, och har onekligen en poäng. Flera poänger. :pinch:

Jag tror att de flesta inte har en aning om vad han tjôtar om och köper ny mobil när de känner för det helt enkelt. 
 

Hade inte jag varit så nöjd med sjuan som den är så hade eleven pro varit väldigt frestande. Kanske nästa höst...

Redigerad av mikaellq
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 timmar sedan, Alix säger:

Okej. Poängen med videon är att Apple gör en revolutionerande (nåja) Iphone vart tredje år och där emellan ”uppdateringar” för att hålla grytan kokande. Försök tajma det då.

Så vad gäller tajming, jag antar att min 6S Plus är 2015 års flaggskepp? Vilket är nästa flaggskepp efter det, iPhone X?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, iMarc säger:

Så vad gäller tajming, jag antar att min 6S Plus är 2015 års flaggskepp? Vilket är nästa flaggskepp efter det, iPhone X?

Iphone 6 var väl revolutionen. 6s en uppgradering. Liksom 7 och 8. Samma formspråk. Men samma år som 8 kom X. Vilket var en slags revolution, Face ID och AMOLED. Den där cykeln varierar lite kanske... Men nästa års Iphone-flaggskepp borde vara något annat än en upphottad X.

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag ligger i fas för att byta nästa år, känns både kul och spännande. Nästan lite löjligt vilka känslor jag/vi väljer att koppla till en telefon. Idag har jag en XS som jag är extremt nöjd med. Samtidigt tycker jag 11 Pro var en riktigt bra uppdatering.

 

Det jag är missnöjd med är att de ökar i storlek och vikt. Nu är batteritiden så bra att de kan kosta på sig att göra den tunnare och lättare. Om man nu inte väljer att ta fram en mindre modell än 11 Pro, samtidigt har man/jag vant mig vid skärmen så jag vill inte ha en ny SE. Drömmen vore en ny fullspecad 12 med skärm på 5,8" men lite mindre och lättare än XS, nuvarande 11 Pro och Max får växa lite. Då har man tre Pro och en utan Pro(12). Kanske tillsammans med en SE som blir lillebror till 12. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

56 minuter sedan, Primus säger:

Jag ligger i fas för att byta nästa år, känns både kul och spännande. Nästan lite löjligt vilka känslor jag/vi väljer att koppla till en telefon. Idag har jag en XS som jag är extremt nöjd med. Samtidigt tycker jag 11 Pro var en riktigt bra uppdatering.

 

Det jag är missnöjd med är att de ökar i storlek och vikt. Nu är batteritiden så bra att de kan kosta på sig att göra den tunnare och lättare. Om man nu inte väljer att ta fram en mindre modell än 11 Pro, samtidigt har man/jag vant mig vid skärmen så jag vill inte ha en ny SE. Drömmen vore en ny fullspecad 12 med skärm på 5,8" men lite mindre och lättare än XS, nuvarande 11 Pro och Max får växa lite. Då har man tre Pro och en utan Pro(12). Kanske tillsammans med en SE som blir lillebror till 12. 

Håller med i allt du säger, nära 6" vore perfekt, men är glad över att batteriet vuxit som gjort att batteritiden fördubblats jämfört med en åtta eller min sjua.
Gärna fullspecad men de 128GB är löjligt stor. Hade räckt med 64.

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

16 timmar sedan, mikaellq säger:

Håller med i allt du säger, nära 6" vore perfekt, men är glad över att batteriet vuxit som gjort att batteritiden fördubblats jämfört med en åtta eller min sjua.
Gärna fullspecad men de 128GB är löjligt stor. Hade räckt med 64.

Jo, jag är också glad för det större batteriet. Min tanke när att de nu kan plana ut batteritiden och fokusera på att få ned storleken på telefonen. Minnet är knepigt. Jag ligger på 56 GB och ska man ha 10 GB fritt för att telefonen ska fungera smärtfritt måste man upp i 128 GB. Jag har idag onödiga 256. 

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share



×
×
  • Skapa nytt...