Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Lagg Apple tv


Hacke65
 Share

Rekommendera Poster

Tja undrar om någon har tips på inställningar av Apple TV gen 5.Har provat en massa inställningar men har lagg på 2.4 ghz och 5 ghz bandet provat å byta kanaler men inget tycks hjälpa något stör signalen hela tiden kör den via wifi och airport extreme vore tacksam för hjälp

Redigerad av Hacke65
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kör med kabel. 
Men när du säger laggar är det så att det buffrar eller att det rycker i bilden. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har provat med kabel det strular ändå.Buffrar eller bryter signalen helt.prövat ändra inställningar på airporten flyttat runt den för att kolla om det blir bättre men inget hjälper.Airporten ska väl ha en stark signal på 5 ghz har den på automat läge så den kan använda båda banden men vette fan vad som är fel

 

Redigerad av Hacke65
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej det är tvärsom. 2.4Ghz har starkast signal men lägre hastighet än 5Ghz som har högre hastighet men kortare räckvidd.

För ATV4 så räcker hastigheten som 2.4Ghz levererar. Det räcker t.o.m om du kör 4K material.

 

Har väldigt svårt att tro det beror på ditt nätverk om du nu testat med kabel.

 

Ladda ner bredbandskollen till din ATV och kör testet med både kabel och wifi och se vad du får.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

har prövat återställning av ATV inge bättre!!Har mätt med bredbands kollen har 100mgb ut från modem från bredbands leverantören 100mgb på wifi men när jag kör wifi analyzer ser jag signalen på 2,4ghz är väldigt ostabil har testat att byta kanal utan resultat

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gör nu som jag säger. Installera Bredbandskollen på din ATV och kör testet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Då beror det troligtvis inte på hastigheten för den är tillräcklig. Att det inte skulle lösas med nätverkskabel är märkligt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja mycket märkligt för jag har kontaktat iptv leverantören men dom hävdar att dom inte har något fel hos sej känns frustrerande och tidsödande å försöka hitta vart felet ligger

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Just nu, Hacke65 säger:

Ja mycket märkligt för jag har kontaktat iptv leverantören men dom hävdar att dom inte har något fel hos sej känns frustrerande och tidsödande å försöka hitta vart felet ligger

Så detta genom gäller bara deras tjänst? Vad händer om du testar andra play tjänster

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har haft flera olika iptv leverantörer samma där.Provat olika iptv appar å kollat om felet varit där men icke.kör jag tv4 play då funkar det utan krångel.Något stör signalen men vet inte vad flyttat runt routern i hela lägenheten utan resultat

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så då är ju slutsatsen enkel att dra. Det beror inte på ditt nätverk utan iptv

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan du förklara varför signalen då svajar som den gör är inte den stabil då klipper den ju å vill börja om eller?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 minuter sedan, Hacke65 säger:

Kan du förklara varför signalen då svajar som den gör är inte den stabil då klipper den ju å vill börja om eller?

Du skriver ju att det fungerar på andra play appar men inte iptv då är ju saken klar.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

6 minuter sedan, Hacke65 säger:

skillnad på live steaming och inspelat eller?

Va? Fattar inte vad du menar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share



×
×
  • Skapa nytt...