Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Går inte att välja så iCloud synkar med dokument och bilder


lorfanlarsson
 Share

Rekommendera Poster

Hej. 
Min macbook air gick i sönder och jag fick ta över frugans macbook air här nyligen. 
På min förra kunde jag, när jag skrev ett dokument eller gjorde vad som helst spara direkt på iCloud. Vilket var smidigt. Nu får jag inte det till att synka. 

Om jag går in i systeminställningar -> iCloud -> Alternativ för iCloud drive... Så finns inte alternativet att synka med dokument och bilder (skärmdump 1).

Om jag går in på finder -> iCloud drive så står det "Ställer in iCloud drive", och har stått så i många många timmar (skärmdump 2)

 

När jag går in på iCloud via safari, så ser jag allt det jag hade det förut, men den verkar inte synka när jag provar att skriva ett nytt worddokument som jag sparar under dokument. 


Tacksam för hjälp! 

 

Skärmdump1.png

Skärmdump2.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

3.2.1

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att inte alternativet finns kanske beror på att du har för gammal version av macOS. Men nu gissar jag eftersom du inte berättar det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Anledningen till att alternativet Dokument och Skrivbord inte finns för iCloud, är att Mac OS är för gammalt. 

 

Du behöver byta till en nyare Mac OS-version, t ex Mojave. 

https://support.apple.com/sv-se/HT201475

 

Du säger att ditt system är uppdaterat, men uppdateringen av Mac OS är bara för det Mac OS man har. Nyare Mac OS system får man hämta själv, därför att de innebär större systemförändringar. 

 

Dvs, om du har t ex Mac OS 10.12.0 så får du 10.12.1, 10.12.2 osv som uppdateringar. 

 

Men du får inte 10.13.0, 10.14.0 osv. För de år nya system. Större systemuppdatering. De måste du hämta själv. 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Raderat olämplig konversation.

HÅLL GOD TON I FORUMET!

  • Gilla 1
  • Tack 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

4 timmar sedan, Raphael säger:

Anledningen till att alternativet Dokument och Skrivbord inte finns för iCloud, är att Mac OS är för gammalt. 

 

Du behöver byta till en nyare Mac OS-version, t ex Mojave. 

https://support.apple.com/sv-se/HT201475

 

Du säger att ditt system är uppdaterat, men uppdateringen av Mac OS är bara för det Mac OS man har. Nyare Mac OS system får man hämta själv, därför att de innebär större systemförändringar. 

 

Dvs, om du har t ex Mac OS 10.12.0 så får du 10.12.1, 10.12.2 osv som uppdateringar. 

 

Men du får inte 10.13.0, 10.14.0 osv. För de år nya system. Större systemuppdatering. De måste du hämta själv. 

Tack för svar! 

Då gör jag det omedelbums. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share



×
×
  • Skapa nytt...