Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Uppdatering hur göra??


Eldvindovatten
 Share

Rekommendera Poster

Eldvindovatten

Sitter med de röda små knapparna på min App Store app symbol  och funderar på att blir av med dem! Enkelt trodde jag och behöver nu hjälp....? 

Har nu försökt att uppdatera dem men möts av samma kommentar hela tiden 

 

"Kan inte uppdatera "x"

Om du vill uppdatera det här programmet måste du 

godkänna det på sidan Konto i App Store"

 

Nå, sagt och gjort har jag gett mig in på App Store, klickat på min profil bild och kan se alla de program som vill bli uppdaterade. Super tänkte jag men... när jag klickar på dem där möts jag av samma meddelande. Hm... var i hela världen menar de då att jag skall göra? Finns det en annan konto sida som jag missat?

 

Glad för hjälp och ja... det var ett tag sedan jag satt framför en Mac!

 

Mvh

 

Eldvindovatten

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eldvindovatten
1 timme sedan, Alix säger:

Testa en säker start. Starta om med skifttangenten nedtryckt, logga in, och starta sedan om normalt. Pröva igen.

Ok wow det löste sig!! Tack som sjutton Alex!! Men vad gjorde jag egentligen? Vad är en säker start? Kanske något jag faktiskt kan googla! Men än en gång, tack för hjälpen!! Ha en super super dag!

 

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

6 minuter sedan, Eldvindovatten säger:

Ok wow det löste sig!! Tack som sjutton Alex!! Men vad gjorde jag egentligen? Vad är en säker start? Kanske något jag faktiskt kan googla! Men än en gång, tack för hjälpen!! Ha en super super dag!

 

https://support.apple.com/sv-se/HT201262

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det tekniska namnet är ”start i säkert läge” men vi kallar det för ”säker start” för det går fortare att skriva. :) 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har exakt samma sak på min nya macbook, skulle uppdatera några program efter start men inte ville det fungera ?

Dock endast på pages, numbers och keynote vilket gör mig lite fundersam

Skärmavbild 2019-09-17 kl. 21.38.18.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Logga ut och sedan logga in igen i Appstore?

Löser det problemet?

 

Omstart av datorn?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

19 timmar sedan, Stereotypen säger:

Logga ut och sedan logga in igen i Appstore?

Löser det problemet?

 

Omstart av datorn?

Inget av det hjälper tyvärr är fast i samma fälla, undrar om det hänger ihop med att min gamle har High Sierra och min nye har Mojave

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lösningen var att avinstallera programmen och installera på nytt.

Även Apple rekommendera  denna lösning 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 9 months later...
2019-09-15 på 11:34, Alix säger:

Testa en säker start. Starta om med skifttangenten nedtryckt, logga in, och starta sedan om normalt. Pröva igen.

Vill bara bekräfta att Alex tips ovan fungerar perfekt på min nyinköpta iMac 2019. Enkelt och bra och inga ominstallationer!

  • Rösta upp 1
  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share



×
×
  • Skapa nytt...