Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll
Cathis

Java SE 6 Runtime till Illustrater CS6

Rekommendera Poster

Hej, Sliter mitt hår och grymtar argt! Måste byta Mac från den jag har med Adobe Creative Suit 6 och jag har lyckats ladda ner Photoshop, Bridge, In design men när det gäller Illustrator är det stop. Behöver Java SE 6 Runtime men det går inte att ladda ner längre, inte ens med de länkar jag hittat här inne (vilket förvisso kanske inte är alla). Har en partion med Yosemite så allt "ska" funka hyfsat om det inte var för Java 6 som saknas. Sedan är jag sur också, fick länk av Adobe för mitt Lightroom 6 men när jag installerar kommer en stor bild med att jag kan få det i molnet dvs CC vilket jag definitivt inte vill ha med månadskostnad (har ju köpt programmet en gång i tiden). Problemet är att det måste väljas ja eller nej och det är knepigt att veta vilket som faktiskt är ja eller nej (sr bilder) man kan inte ens stänga programmet utan att välja. Någon som vet vilken som är nej? Någon som vet hur jag får Java SE 6 runtime? Kan jag kopiera på något sätt det som behövs från min gamla Mac med alla programmen? 

Tack på förhand!

/Cathis den it-okunnige

20190914_160313.jpg

20190914_160302.jpg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
38 minuter sedan, Alix säger:

Tack! Tydligen fungerar inte länkarna i Yosemite, fick en genom att ringa Apple och laddade ner i annan Mac och sedan tar den dit den ska via Dropbox😅

Inga tips om vad som är ja och nej på bilderna? 🤔

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
12 minuter sedan, Cathis säger:

Tack fixat sig, Återkom om du kan lista ut rebusen från Adobe, vilket är nej på bilderna😅

Adobe undrar om du vill synkronisera ditt material i Lightroom eller inte. Av eller på.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
10 minuter sedan, Alix säger:

Adobe undrar om du vill synkronisera ditt material i Lightroom eller inte. Av eller på.

AV! Jag vill inte gå med i CC. Nu fick jag tvångsavsluta Lightroom bara för att det inte ens går att stänga ned utan att svara. Ska "bollen" vara till höger eller till vänster för nej tack?

Toppen om jag frå svar, tack!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
2 minuter sedan, Cathis säger:

AV! Jag vill inte gå med i CC. Nu fick jag tvångsavsluta Lightroom bara för att det inte ens går att stänga ned utan att svara. Ska "bollen" vara till höger eller till vänster för nej tack?

Toppen om jag frå svar, tack!

Vänster = off.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Postad (redigerade)
7 minuter sedan, Alix säger:

Vänster = off.

Kanon! Alltså boll till väster är off och nej tack. Tack snälla, vill inte bli prenumerant av CC mot min vilja (och uppenbarliga okunskap om vad som är off och on när det gäller "bollar"😁) utan fortsätter med mitt CS6😊 Man tror ju man ska dra den till höger för off, eller så tänkte jag... 🤪 Tack igen! 👍

Redigerad av Cathis
Skrev för lite
  • Gilla 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett nytt konto på vårt forum. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...