Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

iPad 10,2 eller Air?


Emiltj
 Share

Rekommendera Poster

Tänkte eventuellt byta iPad men verkar vara för dum för att läsa mig till om den nya 10,2 egentligen är bättre än Air.

 

Någon som skillnaderna?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, Emiltj säger:

Tänkte eventuellt byta iPad men verkar vara för dum för att läsa mig till om den nya 10,2 egentligen är bättre än Air.

 

Någon som skillnaderna?

Om pengar inte är ett bekymmer finns bara ett självklart val. 

  • Förvirrad 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Citat

 

Låt oss istället jämföra det nya ipaden med årets uppdaterade

 iPad Air, som har en 

10,5-tums Retina-skärm som nu är väldigt nära i storlek till vad du skulle få på den 10,2-tums iPad. 

Likheter

Båda modellerna mäter nu exakt 9,8 tum och 6,8 tum, även om luften har en liten fördel i tunnhet. Luften kostar mer, men om du egentligen inte vill spara pengar eller inte tror att du kommer att behöva mer utrymme, kommer iPad Air utan tvekan att vara det smartare köpet i den här storleken. Här är varför.

 

Ipad Air (+)     Ipad( -)

IPad Air-skärmen ger dig mycket mer förutom extra rum

 

Om du bara använder din surfplatta för att titta på videor eller surfa på nätet kommer du förmodligen inte att märka skillnaden mellan tummen i skärmarna för de två modellerna. För den delen har båda modellerna en pixeltäthet på 264 pixlar per tum och kan nå 500 nits ljusstyrka.

Du kanske dock märker skillnaden 

om du använder din iPad för att skriva eller rita med den första generationen Apple Pencil. Och det är också där du kanske uppskattar Airs många förbättringar jämfört med vad den 10,2-tums iPad erbjuder. 

 

1.    För det första stöder den Apples TrueTone-teknik, som justerar färgerna på skärmen för att bättre passa ljuset runt dig för mer bekväm läsning. 

2.    Det har också en laminerad skärm - vilket innebär att glaset sitter närmare den faktiska skärmen - samt en 

3.    P3-skärm med bred färg och en antireflekterande beläggning. Speciellt den laminerade skärmen gör ett bra jobb med att hjälpa iPad att härma känslan av att skriva på papper med en penna.

4.    Du får mycket mer utrymme med iPad Air

10,2-tums iPad kommer bara i 32 GB och 128 GB konfigurationer, medan

                      iPad Air startar på 64 GB och går hela vägen upp till 256 GB.

5.    IPad Air passar bätte för Smart Keyboard

 

Ja, den nya 10,2-tums iPad har en smart anslutning för användning med Apples fullstora (och dyra) smarta tangentbord, 

Men det är samma smarta tangentbord som du kan använda med iPad Air, och om du är villig att tappa 159 $ på ett tangentbord, gå vidare och spendera de extra $ 170 för att få 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

21 timmar sedan, Emiltj säger:

Tänkte eventuellt byta iPad men verkar vara för dum för att läsa mig till om den nya 10,2 egentligen är bättre än Air.

 

Någon som skillnaderna?

Air är mer framtidssäker och har helt laminerad skärm men om det är värt ca 2k avgör du själv.

Själv hade jag valt den lite äldre 10.5 pro (liknande pris som Air) på grund av Promotion tekniken. ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

28 minuter sedan, Emiltj säger:

Ok. Tack.

 

Är inte det nya OS bara till den senaste modellen?

Nytt OS brukar komma även till äldre maskiner.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

marcushedenstrom
2019-09-12 på 19:27, Emiltj säger:

Tänkte eventuellt byta iPad men verkar vara för dum för att läsa mig till om den nya 10,2 egentligen är bättre än Air.

 

Någon som skillnaderna?

Nej, den nya iPaden (7:e generationen) är inte bättre är Air på något. Bara billigare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share



×
×
  • Skapa nytt...