Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Kraftig ökning av nätfiske mot Apple-användare


Nyhetsroboten
 Share

Rekommendera Poster

Som vanligt lever macOS X och iOS användare ordentligt mycket säkrare tack vare operativsystemet i sig som är riktigt byggd med genuin omsorg om användaren och kunden. 

iOS är macOS X anpassad för den mobila plattformen. 

Eftersom nätfiske riktar sig till mänskliga tillkortakommanden så är det viktigaste bland annat att det blockeras kända bedrägliga sidor och skräpmail. En immunitet mot virus är en välsignelse det också. ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

4 timmar sedan, mikaellq säger:

Som vanligt lever macOS X och iOS användare ordentligt mycket säkrare tack vare operativsystemet i sig som är riktigt byggd med genuin omsorg om användaren och kunden. 

iOS är macOS X anpassad för den mobila plattformen. 

Eftersom nätfiske riktar sig till mänskliga tillkortakommanden så är det viktigaste bland annat att det blockeras kända bedrägliga sidor och skräpmail. En immunitet mot virus är en välsignelse det också. ?

Jag har aldrig fått ett enda spam på min iCloud mailadress. Gmail kommer ibland, runt 1-2/vecka. 

Värst är min Hotmail, där får jag ca 30/dag och i princip alla handlar om Bitcoin, ryska damer och låneerbjudanden. 

 

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Får mycket skräp skickat från vad jag förmodar är en finsk server. 

Skärmavbild 2019-09-12 kl. 21.17.19.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 timmar sedan, iMarc säger:

Jag har aldrig fått ett enda spam på min iCloud mailadress. Gmail kommer ibland, runt 1-2/vecka. 

Värst är min Hotmail, där får jag ca 30/dag och i princip alla handlar om Bitcoin, ryska damer och låneerbjudanden. 

 

Jag ser inte röken av något skräpmail jag heller. Jag tittar in i Spam-foldern (Google) lite då och då, ett dutt på UniBox överst för att välja foder, men ser bara sådant av föga värde, ofta med nedladdning av något för att kunna se vad det är TROTS att källan egentligen är ok. Jag låter det vara kvar i Spam-foldern. :) ?

Redigerad av mikaellq
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har börja få en massa skräppost på mitt teliakonto.

Nu tror jag inte att orsaken är att jag har en Apple utan snarare problem hos Telia.

 

Redigerad av BjornS
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kom ett idag igen, börjar bli tjatigt, samma avsändare som tidigare

 

 

Skärmavbild 2019-09-13 kl. 12.25.22.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share



×
×
  • Skapa nytt...