Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll
Teoley

Batteriåterkallningsprogram för 15-tums MacBook Pro

Rekommendera Poster

5 minuter sedan, Teoley säger:

Jag letar efter information

Vilken då? 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Rykten säger att Macén skickas utomlands och det kan ta månader att byta batteriet

Rykten säger att det nya batteriet gör att det är obligatoriskt att formatera om harddisken. Detta framgår inte av Apples information.

Apples batterimontage för denna modellen tycker jag ser ut att vara ett stort misslyckande. Blir det bättre med det nya utbytesbatteriet?

mm mm

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Det enklaste är väl att ta kontakt med en Applebutik och höra med dem,  rykten ska man inte ta till sig. Backup ska man alltid ta när man lämnar in sin dator för service eller likn.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Så du tror inte att det finns någon på detta forumet som har egna erfarenheter av detta batteribyte.

När jag säger rykten så uttrycker jag mig försiktigt, Jag skulle egentligen lika gärna kunna skriva "vanligtvis välunderättad källa uppger"

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Postad (redigerade)

Jobbars om Appletekniker hos en Apple Service Provider

De första två veckorna efter annonseringen av kvalitetsprogrammet var vi tvungna att skicka datorerna till Apples storverkstad. Har för mig det var till Ostrava i Tjeckien där de även har sin stora iPhoneverkstad.

Då tog det nästan 2 veckor innan datorerna kom fram och reparerades med enbart batteribyte.

 

Men sedan en knapp månad tillbaka så behöver iallafall inte vår verkstad skicka vidare datorerna till Apple utan vi byter hela TopCase med batteri i vår egen verkstad precis som innan Apple släppte kvalitetsprogrammet.

Man får kanske räkna med 2-4 arbetsdagar utan dator hos oss om man bokar tid för service och kanske en eller två dagar extra om man kommer fem i stängningsdags på drop-in utan tidsbokning.

 

Datorerna som skickades till Apple nollsälldes inte och jag nollställer de inte heller när jag byter TopCase med batteri men både Apple och jag kan kräva tillåtelse att få nollställa datorn för utökade diagnostester

Redigerad av SirKnasen
  • Rösta upp 1
  • Gilla 1

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag frågade om tidsåtgången på ett ställe, som fortfarande sänder Mac,en till utlandet (Polen) Dom kan inte lova nånting. Leveranstid har varit ett par månader. Dom kan emellertid uppge hur lång deras egen leveranstid har varit just nu. I detta fallet 3 veckor. En trend att hoppas på?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Postad (redigerade)
15 minuter sedan, Teoley säger:

Jag frågade om tidsåtgången på ett ställe, som fortfarande sänder Mac,en till utlandet (Polen) Dom kan inte lova nånting. Leveranstid har varit ett par månader. Dom kan emellertid uppge hur lång deras egen leveranstid har varit just nu. I detta fallet 3 veckor. En trend att hoppas på?

Får man fråga vad detta är för ställe? Instruktionerna har ju sedan länge varit att inte skicka iväg datorerna för svenska service providers.

 

Har dubbelkollat nu... de datorer jag skickade tidigare reparerades i Ostrava Tjeckien. I Polen har inte Apple några verkstäder (mig veterligen)

Redigerad av SirKnasen

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
17 minuter sedan, Teoley säger:

Jag frågade om tidsåtgången på ett ställe, som fortfarande sänder Mac,en till utlandet (Polen) Dom kan inte lova nånting. Leveranstid har varit ett par månader. Dom kan emellertid uppge hur lång deras egen leveranstid har varit just nu. I detta fallet 3 veckor. En trend att hoppas på?

Enligt din egen länk:

"Servicearbetet kan ta 3–5 dagar."

Så man undrar ju var du frågade egentligen.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Enlig Artikel OP2172 15-­inch MacBook Pro Battery Recall Program Shipping Instructions for Europe ska norska Apple Service Providers precis som svenska reparera hos sig själva och inte skicka iväg enligt de nya instruktionerna som uppdaterades den 29 juli.

Frågan kvarstår... vilka har du frågat? Kontakta Apple för att hitta annat servicealternativ.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag ska dubbelkolla det där med Polen vid tillfälle.

Intressant om Artikel OP2172 . Tack för tipset.

Jag har hittills bara frågat på Elkjøp (idag)

Har du möjligtvis adresser till mindre Apple service providers i Norge

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Elköp är ingen Apple Service Provider. Möjlig de anlitat en service Provider i Polen.

Leta upp en lokal Apple Service Provider på:

getsupport.apple.com

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Elkjøp i Norge är en auktoriserad Apple service provider.

1547469_190912Applesp_no.thumb.jpg.f81bfc8270272e655f9443dde31d2326.jpg

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett nytt konto på vårt forum. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu



×
×
  • Skapa nytt...