Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Här är Iphone 11 Pro


Nyhetsroboten
 Share

Rekommendera Poster

1 timme sedan, lappen71 säger:

Om jag inte missminner mig så köpte du en MBA som du kom fram till att det var inget för dig @Magnus76 

Fast Apple inte var din grej gick du och köpte dig en MBP. Konstigt val.

Går man in och läser din postningshistorik märker man att du inte är den vassaste kniven i lådan.

Vet inte hur många gånger du frågar hur man formaterar hårddisken tex.

Så du ska nog lägga av med din kaxiga stil för du är bara ett okunnigt troll.

Notera att han skrev nog. Så förmodligen visste han inte riktigt vad han gjorde när han köpte den. Finns folk till allt. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

16 timmar sedan, Magnus76 säger:

Ja du satte huvudet på spiken. Ni ser kritik som gnäll. Bra inställning. 

Hmmm... så du gillar inte kritik?:fundersam:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Macworld.com skriver

 

Med iPhone 11-Pro tappade Apple all betydelse från namnet 'Pro'

 

Om du går över till Apple.com just nu är det första du kan se högst upp  på sidan iPhone 11 Pro.  Den kan skryta med pro kameror, en pro display och pro prestanda tillsammans med en bild av en trippelkamera som ser intensiv ut.  Inuti kallar Apple det "den första iPhone som är tillräckligt kraftfull för att kunna kallas Pro."

 

  Struntprat.  IPhone 11 Pro har samma A13 Bionic-processor som iPhone 11. Den har många av samma kamerafunktioner, inklusive det nya ultrabreda objektivet.  Och batterilivslängden, även om den är rankad för fantastiska 18 eller 20 timmars videouppspelning, är så mycket bättre än iPhone 11: s 17 timmar.  Faktum är att i sin intro-teaser vid var den enda funktionen som Apple visade upp kamerabumpen.

 

  I grund och botten är iPhone 11 Pro inte mer "Pro" än iPhone XS var igår.  Apple beslutade precis att det var dags att smälla ett nytt namn på iPhone för att skaka upp saker och slänga en $ 26 18W USB-C-adapter i lådan.  Och på så sätt billigade det “Pro” -namnet för alla andra produktlinjer.

 

En "Pro" med något annat namn

 

 När vi först hörde talas om iPhone Pro, frammanade det direkt bilder av en radikal ny enhet med en mängd ryktade nya funktioner: En USB-C-port.  ProMotion-display.  Apple Pencil support.  Högre baslagring.  Kanske till och med stöd för microSD-kort och en smart anslutning.

 

Så har Apple utbildat oss att tänka på sina “Pro” -enheter: kraftfullare, utökningsbara och kapabla än de lägre modellerna.  Det är inte fallet med iPhone 11-pro.  Om något tjänar iPhone 11 Pro till att göra startnivån iPhone 11 mer attraktiv.  Om du absolut inte måste ha den största möjliga iPhone-skärmen, finns det ingenting om iPhone 11 Pro som gör den till en "Pro" -enhet, såvida du inte räknar Midnight Green som en "Pro" -färg.

 

 Med iPad Pro, iMac Pro, MacBook Pro och Mac Pro finns det betydande och uppenbara uppgraderingar jämfört med deras billigare motsvarigheter.  Du vet omedelbart om du vill spendera de extra pengarna på dem, och strömanvändare kan gå bort med tillförsikt att de spenderade de extra pengarna på en maskin som passar deras behov, från iPad Pro: s USB-C-port till Mac Pro: s galna specifikationer.  Det finns en viss förtroende där, att Apple har skapat en enhet för en viss typ av användare och ger värde baserat på det namnet.

 

"Pro" i iPhone 11 Pro, å andra sidan, är lite mer än ren marknadsföring.  Ja, de har bättre skärmar och bättre kameror än iPhone 11, men Apple gav inte några verkliga professionella funktioner till de nya iPhonerna andra än de uppgraderingar de skulle ha fått ändå.  Phil Schiller gjorde mycket om den så kallade XDR-skärmen, men förbättringarna jämfört med skärmen på XS - kontrastförhållande och ljusstyrka - gör det knappast till "Pro" -kalber.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

”Pro” är ett marknadsföringsnamn som ska få köparna att känna sig extra nöjda och har varit så ända sedan (unibody) MacBook Pro 13" kom 2009 (innan hette den bara MacBook, 2008, men Apple tyckte att det var lite beige för en skulpterad bit aluminium).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

3 minuter sedan, Svolder säger:

Jag väntar på "iPhone 14 ProPhone DeLuxe Edition"

Eller ”iPhone 19 Pro Bi-Decennial Anniversary Special Edition”. :P 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

33 minuter sedan, Alix säger:

Eller ”iPhone 19 Pro Bi-Decennial Anniversary Special Edition”. :P 

Eller ”iPhone 19 Pro Bi-Decennial Anniversary Dasslock Special Edition". Den lär väl vara större än en iPad..... :stjarnsmall:

  • Haha 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Väldigt många köper mobil i första hand efter hur bra bilder den tar. 

Så kanske jag inte ska uttala mig ännu men nog tycker jag Pro-modellen med sina tre objektiv med all rätt kan få kallas Pro. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

4 minuter sedan, iMarc säger:

Väldigt många köper mobil i första hand efter hur bra bilder den tar. 

Så kanske jag inte ska uttala mig ännu men nog tycker jag Pro-modellen med sina tre objektiv med all rätt kan få kallas Pro. 

Nokia 9 har fem kameror men kallas inte Pro. Tre kameror är normalt idag.

Pro hade varit:

• Skärm med 90 eller 120 Hz.

• Stöd för Apple Pencil.

Exempelvis.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

34 minuter sedan, Alix säger:

Nokia 9 har fem kameror men kallas inte Pro. Tre kameror är normalt idag.

Pro hade varit:

• Skärm med 90 eller 120 Hz.

• Stöd för Apple Pencil.

Exempelvis.

 

mm sen är det ju frågan hur bra bilder den tar jämfört med iPhone 11 Pro

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men det var bättre förr. Nokia 5110i, 5410i och Sony Ericsson r310s och bilder tog man med analog systemkamera. Då slapp man socialamedier-stressen. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

9 minuter sedan, iMarc säger:

mm sen är det ju frågan hur bra bilder den tar jämfört med iPhone 11 Pro

Jo, men du angav specifikt antalet objektiv, inte kvaliteten. Google Pixel 3/3a har ett enda objektiv och rankas högst av de flesta som förstår sig på fotokvalitet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

8 minuter sedan, Alix säger:

Jo, men du angav specifikt antalet objektiv, inte kvaliteten. Google Pixel 3/3a har ett enda objektiv och rankas högst av de flesta som förstår sig på fotokvalitet.

Jag tror de tre separata i Pro 11 sammantaget ger bättre bildkvalité, då ena objektivet har optisk zoom, de andra två har stora användningsområden 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2019-09-11 på 10:58, Magnus76 säger:

Klart jag är intresserad av iphone, har haft många genom åren. Det som däremot är lite tråkigt med detta forum är att många här inte klarar av ngn kritik mot apple. 

 

Att man tycker det är ok 64gb och tänker, ja förr hade man 4gb. Nej, tråkig inställning. 

 

Konstigt att många här försvarar apple så mycket. Finns ju knappt utrymme för diskussioner. 

Jag personligen tycker att 64GB är för lite för mitt bruk. Nyligen köpte jag en iPhone 7 med 32 GB till min mor, hon klarar sig väldigt bra med det. Alla är vi olika. :) 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

43 minuter sedan, iMarc säger:

Jag tror de tre separata i Pro 11 sammantaget ger bättre bildkvalité, då ena objektivet har optisk zoom, de andra två har stora användningsområden 

Det lär vi få veta, ännu gör vi det inte. Jag avstår från att tro saker när man kan få veta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, Svolder säger:

"Konstigt att många här försvarar apple så mycket. Finns ju knappt utrymme för diskussioner."

 

Märklig twist, egentligen. Det är ett Appleforum, det vore väl ännu konstigare om det inte fanns de som försvarade Apple-produkter. Vi är ju några stycken som inte är fanatiska supportrar också.

"Konstigt att många här försvarar apple så mycket. Finns ju knappt utrymme för diskussioner."

Det är den vanliga responsen när folk gnäller och man säger åt dem att sluta gnälla. Men om de hade hängt här mer än fem minuter så kunde de lätt hitta mängder med inlägg från oss som kritiserar Apple rejält. 

  • Gilla 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

8 timmar sedan, ronny säger:

Macworld.com skriver

 

Med iPhone 11-Pro tappade Apple all betydelse från namnet 'Pro'

Jag kan nog hålla med om det

att Pro betyder något mer än en extra kamera.

 

köper man en Pro så förväntar man sig ett helt nytt användningsområde

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

marcushedenstrom
2019-09-11 på 09:55, Alix säger:

En gång i tiden var 16 GB det normala.

Jag minns när det klagades över 16 GB. "Borde vara 32". Nu är det 64 och "borde vara 128". Man vill alltid ha mer.

  • Gilla 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

4 timmar sedan, marcushedenstrom säger:

Jag minns när det klagades över 16 GB. "Borde vara 32". Nu är det 64 och "borde vara 128". Man vill alltid ha mer.

Tror det beror på att fler och fler använder telefonen till att filma högupplöst och ta högupplösta bilder likaså. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

4 minuter sedan, iMarc säger:

Tror det beror på att fler och fler använder telefonen till att filma högupplöst och ta högupplösta bilder likaså. 

Plus att man inte begriper sig på iCloud.

  • Haha 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

17 minuter sedan, Mattiasgbg säger:

Jag tycker att det borde räcka med 640 kB.

Kanske inte Bills smartaste uttalande. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

4 timmar sedan, Alix säger:

Plus att man inte begriper sig på iCloud.

iCloud är för irriterande för min smak. 

Fungerar bra som synk. Men värdelös som Backup av bilder, filmer, och segt och rörigt dessutom. De jag känner som har iPhone hatar iCloud och använder Google Foto, Drive istället. Mega är bra också. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

5 minuter sedan, iMarc säger:

iCloud är för irriterande för min smak. 

Fungerar bra som synk. Men värdelös som Backup av bilder, filmer, och segt och rörigt dessutom. De jag känner som har iPhone hatar iCloud och använder Google Foto, Drive istället. Mega är bra också. 

 

???

 

Inte konstigt att det är värdelöst som backup när det inte är en backuptjänst.

Det är som att säga "en skruvmejsel är helt värdelös på en stjärnskruv" 

 

???

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share



×
×
  • Skapa nytt...