Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Begränsa radering av bilder


VtheP
 Share

Rekommendera Poster

Hej!

 

Har en syster som är funktionshindrad som använder en iPad väldigt mycket och tittar och kommunicerar via bilder. Problemet är att hon ofta kommer åt ”markera” knappen och råkar markera en hel del bilder samt även ibland radera dem. Vet ni om det finns något sätt att begränsa denna funktion via någon föräldraspärr eller liknande? Tacksam för all hjälp jag kan få.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du backup med TimeMachine?  I så fall finns förhoppningsvis bilderna kvar där

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej inte på en sådan specifik funktion vad jag vet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Just nu, Pocahontas säger:

Har du backup med TimeMachine?  I så fall finns förhoppningsvis bilderna kvar där

Time Machine är till för macOS och inte iOS.

 

Däremot finns bilderna kvar i 30 dagar i albumet Senast Raderade

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

51 minuter sedan, lappen71 säger:

Time Machine är till för macOS och inte iOS.

 

Däremot finns bilderna kvar i 30 dagar i albumet Senast Raderade

Sorry, missade att det gällde iPad..

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 timmar sedan, VtheP säger:

Hej!

 

Har en syster som är funktionshindrad som använder en iPad väldigt mycket och tittar och kommunicerar via bilder. Problemet är att hon ofta kommer åt ”markera” knappen och råkar markera en hel del bilder samt även ibland radera dem. Vet ni om det finns något sätt att begränsa denna funktion via någon föräldraspärr eller liknande? Tacksam för all hjälp jag kan få.

Med funktionen ”Guidad åtkomst” kan du begränsa så att hon bara kan använda bilder-appen och maskera markera-knappen så den inte går att använda. 

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share



×
×
  • Skapa nytt...