Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Apple strömmar Iphone-eventet på Youtube för första gången


Nyhetsroboten
 Share

Rekommendera Poster

52 minuter sedan, ronny säger:

@Alix YT har väl sämre bildkvalitet?

WWDC 2019 som ligger på Apples YouTube kanal är 1080p

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

marcushedenstrom

Jag tycker de borde sända i 6K så att man kan se alla rynkorna i Tim Cooks ansikte. 

  • Gilla 1
  • Haha 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

marcushedenstrom

Minns när jag tittade på mitt första event "live". Tror det var 2003 när Powerbook i aluminium kom. Då var det inte tal om nån bra kvalitet minsann. Tror vi hade 2 Mbit ADSL eller nåt på den tiden (det var nog bra för att vara 2003). Man såg nästan vad de visade upp.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, marcushedenstrom säger:

Minns när jag tittade på mitt första event "live". Tror det var 2003 när Powerbook i aluminium kom. Då var det inte tal om nån bra kvalitet minsann. Tror vi hade 2 Mbit ADSL eller nåt på den tiden (det var nog bra för att vara 2003). Man såg nästan vad de visade upp.

grumligt är ett bra ord

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag gjorde själv min första livesändning av en konsert hösten 2002, sommaren 2003 filmade vi Hultsfredsfestivalen och då var det på Hultsfred.tv via Qbrick. Vill minnas att vi hade 2Mbit också. Man såg inte mycket men det hördes.

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

43 minuter sedan, sevensleeper säger:

Jag gjorde själv min första livesändning av en konsert hösten 2002, sommaren 2003 filmade vi Hultsfredsfestivalen och då var det på Hultsfred.tv via Qbrick. Vill minnas att vi hade 2Mbit också. Man såg inte mycket men det hördes.

:rockapa:

  • Haha 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

3 timmar sedan, marcushedenstrom säger:

Minns när jag tittade på mitt första event "live". Tror det var 2003 när Powerbook i aluminium kom. Då var det inte tal om nån bra kvalitet minsann. Tror vi hade 2 Mbit ADSL eller nåt på den tiden (det var nog bra för att vara 2003). Man såg nästan vad de visade upp.

Det räcker väl ganska långt för TV-tittande, förutsatt att uppkopplingen är stabil?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

marcushedenstrom
4 timmar sedan, Mattiasgbg säger:

Det räcker väl ganska långt för TV-tittande, förutsatt att uppkopplingen är stabil?

Jag tror begränsningen kan ha legat på andra sidan faktiskt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, marcushedenstrom säger:

Jag tror begränsningen kan ha legat på andra sidan faktiskt.

Bör stämma. Någon Mbits per tittare gånger ett gäng tittare blir en massa Mits.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share



×
×
  • Skapa nytt...