Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

IPhone 7, värt batteribyte?


Colors
 Share

Rekommendera Poster

Har 84% i kapacitet efter 2år. Tycker jag jämnt får ladda mobilen.. Rådfråga en tekniker på jobbet å han tyckte så länge mobilen klarar av toppbelastning så ä det inte värt å öppna mobilen. För då försvinner också troligtvis ip klassningen. Vad har ni för åsikt? 

 

Nu rullar ju nya mobiler snart ut vilket alltid ä roligt men jag har noll intresse för kamera. Å gillar min touch id fingeravtryck plus min jailbreak i dagsläget 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det verkar nästan att du besvarar frågan själv. :) Jag tycker absolut att det är värt ett batteribyte, jag hade själv en iPhone 7 som jag bytte batteri på, den blev som "ny". Jag fick andra problem med den som gjorde att jag bytte.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 timmar sedan, sevensleeper säger:

Det verkar nästan att du besvarar frågan själv. :) Jag tycker absolut att det är värt ett batteribyte, jag hade själv en iPhone 7 som jag bytte batteri på, den blev som "ny". Jag fick andra problem med den som gjorde att jag bytte.

 Vilka problem fick du ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, Danneboi99 säger:

 Vilka problem fick du ?

Inget som hade med batteribytet att göra, det blev glapp i lightninguttaget samt på/av-knappen för ljudet slutade funka. Jag hade haft telefonen i tre år så jag bytte till en Xr.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

10 timmar sedan, sevensleeper säger:

Det verkar nästan att du besvarar frågan själv. :) Jag tycker absolut att det är värt ett batteribyte, jag hade själv en iPhone 7 som jag bytte batteri på, den blev som "ny". Jag fick andra problem med den som gjorde att jag bytte.

 

Hehe okej. Bytte du själv? Tänkte om man tjäna några hundra kanske det ä värt besväret 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

12 timmar sedan, Colors säger:

 

Hehe okej. Bytte du själv? Tänkte om man tjäna några hundra kanske det ä värt besväret 

Nej, jag lämnade in den. Minns tyvärr inte vad det kostade. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Linnea Lundquist

Min 7a som jag köpte på release är nere på 76% (batterihälsa). Det stödjer inte längre toppbelastning heller. Så därav anser jag inte att min 7a är värd ett batteribyte, det blir istället en ny iPhone snart. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Just nu, Linnea Lundquist säger:

Min 7a som jag köpte på release är nere på 76% (batterihälsa). Det stödjer inte längre toppbelastning heller. Så därav anser jag inte att min 7a är värd ett batteribyte, det blir istället en ny iPhone snart. 

Om du byter   Batteri så blir den väl som ny?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

45 minuter sedan, Linnea Lundquist säger:

Aa, men den börjar bli gammal, tänker inte lägga ner pengar på den. Då köper jag hellre en ny

IPhone e fett dyra asså 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

10 timmar sedan, Linnea Lundquist säger:

Aa, men den börjar bli gammal, tänker inte lägga ner pengar på den. Då köper jag hellre en ny

Men grejen är ju nuförtiden ä det ju så små förändringar tycker jag. Som absolut inte ä värt pengarna. Operativet ä nästintill identiskt. Dom lockar med ockerpriser för lite flashigare kamera å nån meningslös funktion. Ä mitt tycke iaf. Förut var det stora skillnader. Nu händer det inte så mycket. 

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du kollat över Platstjänster under Integritetsskydd?

Kanske du har en eller flera appar som konstant använder GPS? Riktiga batterislukare.

Jag har även stängt av Platsinformation för produktförbättring under Systemtjänter under Platstjänster.

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Linnea Lundquist

Inte alls konstigt att mobilen drar batteri som den gör. Tre år gammal samt batterihälsan på 76. Står service på batteriet också så jag väljer att byta ut den :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share



×
×
  • Skapa nytt...