Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Problem med aktivitet på Apple watch!


Flickanpanorra
 Share

Rekommendera Poster

Flickanpanorra

Ok ska försöka förklara.

Kort och gott så slutade appen ”aktivitet” att fungera som den brukar på min apple watch i maj månad. Ringen träning rörde sig i stort sett inte alls trots att jag rörde mig och körde på som jag brukar.

 

Jag märkte även under en resa med min man att våra steg/hur långt vi gick skilde sig jättemycket trots att vi gick bredvid varandra hela dagarna.

 

Jag har varit i kontakt med applesupport typ 10 ggr sen dess men mitt problem kvarstår. Nollställt klockan, tagit bort den, lagt till som ny, har kalibrerat om den och jadajada. För tre veckor sen lämnade jag in den och fick en ersättningsprodukt på garantin. Dagen efter jag fått klockan var jag på utflykt och gick HELA dagen. Träningstingen rörda sig typ 4 minuter på hela dagen. Normalt har jag stängt den efter en halv arbetsdag, när den fungerade som den skulle.

 

Kontakt igen med support som sa att jag skulle testa klockan med en annan telefon. Min man bar både sin och min klocka under en hel dag och det var stor skillnad i alla ringarna och även i steg/avstånd. DOCK så var min klocka (den som inte fungerat) kopplad till hans iphone och den klockan betedde sig normalt. Hans klocka som var kopplad till min iphone betedde sig som min brukar, dvs mycket lägre på aktivitet, steg osv.

 

Kontakt IGEN med apple som då vill att jag ska radera min telefon och ställa in den som ny för att se om det är någon inställning/bugg i min telefon som ställer till det. (Verkar ju så med tanke på att min mans klocka blev kass när den var kopplad till min telefon)

 

Jag har samma senaste uppdatering på min telefon som min man har, dock en nyare telefon.

Har någon varit med om ett liknande problem? Jag skall testa att återställa telefonen imorgon och se hur min klocka reagerar. Har googlat ihjäl mig men ger snart upp! Vad i min telefon kan det vara som ställer till det? Klockan fungerade perfekt i början.

 

 Klockan är senaste modellen och är 40 mm, även den har senaste uppdateringen. Min mobil är en iphone xs max.

 

bifogar bilder på klockorna efter att min man burit dom båda under en dag.

D880C48C-BC3C-4E1D-951F-80B07541B506.jpeg

C6020C20-4656-4148-909E-15BFAF1FE466.jpeg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 year later...

Den gröna ringen är hopplös och totalt oanvändbar. Jag har vid otaliga tillfällen sett att jag under dagen tränat under cirka 4 minuter. Detta trots att jag var ute och gått i minst 60 minuter. Den fungerar dock bättre om man går fort! Då kan den via nästan rätt - men inte helt rätt. Jag tror att detta problem beror på hur fort man går. Man skall näst intill småspringa. Något som jag har svårt att göra. Jag går sakta dels pga ålder dels eftersom jag aldrig har underhållit någon kondition. (Min kondition har "gömt" sig nere i källaren!) 

Detta gäller både version 3 och version 5 av klockan. (Jag bytte till version 5 pga falldetektionen. Inte helt fel att ha när man fyllt 80.) 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share



×
×
  • Skapa nytt...