Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Felmeddelande vid uppdatering program - Macbook Air


Eva B
 Share

Rekommendera Poster

Har precis köpt en ny MacBook Air 2019 och behöver uppdatera ett antal program. Får dock ett felmeddelande "Om du vill uppdatera det här programmet måste du godkänna det på sidan konto i App Store". Tycker att jag redan gjort det, men behöver hjälp då jag inte får det att fungera. Hur gör jag?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är dessa program Pages, Numbers, Keynote, Garageband, iMovie och liknande medföljande Apple program?

Har du läst in någon backup från TimeMachine eller annan Mac-dator till den nya datorn?

 

Om ovanstående program så ska/kan de knytas till ett Apple-ID om man köper en ny dator men om man läser in en backup med dessa program så kan det strula har jag varit med om.

Avinstallera dom och ladda hem dom på nytt i App Store, de är gratis nu för tiden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Helt rätt. Det är Pages, Numbers osv. och de kan jag inte uppdatera

Knyts de till mitt apple-id med automatik när jag loggar in? Har ingenting sparat sen tidigare o behöver alltså inte läsa in någon back-up. Konstigt om jag behöver avinstallera och ladda hem på nytt

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om det inte går att godkänna programmen i AppStore    Affär->Visa mitt Konto    så avinstallera dom och "hämta/köp" dom på nytt i AppStore. De är gratis

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share



×
×
  • Skapa nytt...