Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Ingen internet/wifi åtkomst


PositivaÅke
 Share

Rekommendera Poster

Hej

 

Har en mac mini 2012, för ca 2v sen så kommer jag inte ut på nätet med den. Det är inget fel på routern eller så för jag kommer ut på nätet med frugans MacBook Air samt samtliga telefonerna funkar över wifi. Man ser att mac minin har full nätverksanslutning och att signalstyrkan är på max, har testat med safari, chrome och firefox men inget händer. Går ej att komma åt appstore, Spotify eller iTunes.

 

Vad kan felet vara?

 

Tacksam för svar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

30 minuter sedan, PositivaÅke säger:

WiFi funkar inte vid säker start. Testade två ggr.

In vid, utan efter. Se ordningen på vad jag skrev.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2019-09-01 på 19:06, PositivaÅke säger:

Hej

 

Har en mac mini 2012, för ca 2v sen så kommer jag inte ut på nätet med den. Det är inget fel på routern eller så för jag kommer ut på nätet med frugans MacBook Air samt samtliga telefonerna funkar över wifi. Man ser att mac minin har full nätverksanslutning och att signalstyrkan är på max, har testat med safari, chrome och firefox men inget händer. Går ej att komma åt appstore, Spotify eller iTunes.

 

Vad kan felet vara?

 

Tacksam för svar.

Trots det kan det hjälpa att stänga av routern, vänta några minuter och sedan slå på den igen. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

52 minuter sedan, Alix säger:

In vid, utan efter. Se ordningen på vad jag skrev.

Skrev fel menade efter så klart.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 minuter sedan, iMarc säger:

Trots det kan det hjälpa att stänga av routern, vänta några minuter och sedan slå på den igen. 

Har prövat det flera ggr, inget fel på routern då jag kommer ut på nätet med frugan dator, våra telefoner samt även Apple tv.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

6 minuter sedan, PositivaÅke säger:

Har prövat det flera ggr, inget fel på routern då jag kommer ut på nätet med frugan dator, våra telefoner samt även Apple tv.

Koppla en kabel mellan routern å minin och se vad som händer. 

Har du testat att ”glömma” Wifi nätverket, sedan ange lösenordet igen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share



×
×
  • Skapa nytt...