Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Sms-signal för en enda kontakt borta. Hjälp!


Hannaminjamaria
 Share

Rekommendera Poster

Hannaminjamaria

Hej!

 

Jag har ett väldigt märklig problem. 

Helt plötsligt, i går kväll, försvann den ljudande signalen från alla sms som inkom från min sambo. 

Jag har alltså fått alla hans i-message/sms och de ligger där fint i inkorgen men utan notiser och utan ljud. 

Jag vill braska för att jag är relativt teknisk så jag har undersökt de saker som för mig är givna ;gömda notiser, felinställd ljud för kontakt, blockad kontakt och lite annat.

Men jag blir tokig.

Det som gör mig förbryllad är att jag får notiser med ljud på min MacBook Pro (2019), och för vetskap är det en iPhone 6.

 

Det finns två faktorer som jag tänker skulle kunna vara annorlunda mot normalt beteende.

1. Min vän använde min dator igår och under den tiden har tydligen min sambo skrivit flera gånger (utan notis på telefonen). Min vän var dock medveten om detta och kan denne då ha råkat klicka på något på datorn?

2. Jag spelar ett spel på min iPhone. Och man behöver liv för att spela vissa banor vilka går att generera genom att ändra tiden i inställningar. Det har jag inte gjort på länge men gjorde igår. 

 

Tack hörni!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Problemet rör din iphone? Du har förstås startat om den för att se om det löser trasslet?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du klickar på kontakten - ändra, står det då 'Förval' under SMSsignal?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har samma problem. För en person har ljudsignalen på inkommande meddelande försvunnit. Jag har en XS med iOS 12.4. Jag har provat allt. Tror jag. Men ljudet kommer inte tillbaka. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share



×
×
  • Skapa nytt...