Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

MacOS kunde inte installeras på din dator


Marc25
 Share

Rekommendera Poster

Hej! 

 

Har lite panik då min macbook pro verkar ha fastnat mitt i en installation. Startade om datorn för att uppdatering skulle genomföras och nu kommer jag inte in i den alls. Detta felmeddelande får jag upp varje gång jag försöker starta den, när jag startar om den så fastnar den mitt i uppdateringen igen och så får jag samma meddelande. Vad ska jag göra? 

 

 

15668522769212128028077329274290.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

10 timmar sedan, Marc25 säger:

Startade om datorn för att uppdatering skulle genomföras

Det sköter systemet självt. Din påtvingade omstart förstörde installationen. Starta om med cmd + R och installera om systemet igen. Låt det ta tid.

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

49 minuter sedan, Alix säger:

Det sköter systemet självt. Din påtvingade omstart förstörde installationen. Starta om med cmd + R och installera om systemet igen. Låt det ta tid.

Okej, du menar att jag ska välja "installera om macOS" i menyn nedan då alltså? 

Påverkar detta det som finns på datorn, dvs finns det risk att något försvinner såsom filer och bilder? 

 

Tack för svar! 

15668923241638981521450187897890.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 minut sedan, Marc25 säger:

Okej, du menar att jag ska välja "installera om macOS" i menyn nedan då alltså? 

Påverkar detta det som finns på datorn, dvs finns det risk att något försvinner såsom filer och bilder? 

 

Tack för svar! 

15668923241638981521450187897890.jpg

Ja respektive i princip nej. But shit happens och man ska alltid ha en backup. Ändå.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, Alix säger:

 

Okej, hur är det med att exportera de filerna osv till en extern hårddisk när man startar i säkert läge? Funkar det? För att sedan installera om OS dvs

Redigerad av Marc25
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

32 minuter sedan, Marc25 säger:

Okej, hur är det med att exportera de filerna osv till en extern hårddisk när man startar i säkert läge? Funkar det? För att sedan installera om OS dvs

Testa

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

3 timmar sedan, Marc25 säger:

Okej, hur är det med att exportera de filerna osv till en extern hårddisk när man startar i säkert läge? Funkar det? För att sedan installera om OS dvs

Testa hårddiskläge. Enklast. Se länk.

 

https://support.apple.com/sv-se/HT201462

 

Den svåra vägen:

 

https://apple.stackexchange.com/questions/274032/backup-to-external-in-recovery-mode-terminal-or-time-machine

Redigerad av Alix
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bjarne Bertelsen

Det hände mig en gång fast installationen jag hade gjort var färdig. Jag startade datorn medan jag höll nere alt. Fick då två alternativ, den vanliga hårddisken och installationsstickan jag använt tidigare men som nu inte var insatt i usb-ingången, naturligtvis. Det visade sig att "startskiva" i systeminställningar hade ställt in sig på usb-pinnen av nån konstig anledning. Jag ändrade det, sen var det ok.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Fick ordning på det tillslut genom att installera nytt exemplar av macOS! Allt fanns kvar på datorn och funkar nu felfritt! 

 

Tack så mycket för era svar! :D 

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share



×
×
  • Skapa nytt...