Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

iphone laddar inte vid internetdelning USB


mr_kenzo
 Share

Rekommendera Poster

Hej på er!

Min Iphone 7 Plus laddar inte batteriet under tiden jag internetdelar till Pc'n vid USB , 
Testat flera USB portar,, är det någon inställning vi har missat? så fort vi stänger av internetdelningen så hoppar laddningen igång

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag skulle testa att stänga av Legacy USB Support om det är aktiverat. Eller tvärtom...

Redigerad av Alix
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En gissning är att telefonen drar så mycket ström under delningen att datorn inte kan leverera så mycket att det räcker att ladda också.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

14 minuter sedan, Telly82 säger:

En gissning är att telefonen drar så mycket ström under delningen att datorn inte kan leverera så mycket att det räcker att ladda också.

Funderade på det också, men vad menas med "laddar inte"? Visas inte lilla blixtsymboler intill batterisymbolen? För att de borde levereras ström till telefonen även om den dra mer än det som kan levereras. Ungefär som att försöka länspumpa Titanic.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur är det med telefonen, känns den varm?

 

Jag har märkt i min bil när jag körde ett tungt GPS-nav prg i iPhone (inte Apple kartor) att den inte laddade och att den tappade ström. Förklaringen från nav-bolaget var att telefonen blev varm pga hög användning - nav-prg var väldigt processorintensivt  - och då slog telefonens skyddskretsar ifrån så att den inte tog emot laddning. Min telefon var i ett inkapslande silikonfodral också, vilket gjorde att värmen inte avleddes. Tog jag ur telefonen ut fodralet så blev det lättare för den och detta problem uppstod inte. 

 

Kanske inte alls har med frågan att göra, men kan också vara det. :) 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

4 timmar sedan, Raphael säger:

Hur är det med telefonen, känns den varm?

 

Jag har märkt i min bil när jag körde ett tungt GPS-nav prg i iPhone (inte Apple kartor) att den inte laddade och att den tappade ström. Förklaringen från nav-bolaget var att telefonen blev varm pga hög användning - nav-prg var väldigt processorintensivt  - och då slog telefonens skyddskretsar ifrån så att den inte tog emot laddning. Min telefon var i ett inkapslande silikonfodral också, vilket gjorde att värmen inte avleddes. Tog jag ur telefonen ut fodralet så blev det lättare för den och detta problem uppstod inte. 

 

Kanske inte alls har med frågan att göra, men kan också vara det. :) 

Låter som en väldig dåligt utvecklad app som gör att telefonen blir så varm ?

Apples kartor blir aldrig det. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

14 minuter sedan, lappen71 säger:

Låter som en väldig dåligt utvecklad app som gör att telefonen blir så varm ?

Apples kartor blir aldrig det. 

Det var Sygic, och den har ju tusen grejer i sig som inte Apples kartor har. Avancerade animationer, fartkameror, dag/nattlägen. Ja den är väl lite overkill, men jag kan förstå att den körde systemet till max. Och värmen var egentligen inget problem om man inte hade telefonen i ett omslutande fodral, jag hade ett silikonfodral. Blir ingen värmeavledning då. 

 

Nu kör jag inte Sygic längre för den har kartor som tar upp så mycket plats i telefonen, men skulle jag behöva offline navigator så ja visst, den är bra egentligen. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

18 minuter sedan, Raphael säger:

Det var Sygic, och den har ju tusen grejer i sig som inte Apples kartor har. Avancerade animationer, fartkameror, dag/nattlägen. Ja den är väl lite overkill, men jag kan förstå att den körde systemet till max. Och värmen var egentligen inget problem om man inte hade telefonen i ett omslutande fodral, jag hade ett silikonfodral. Blir ingen värmeavledning då. 

 

Nu kör jag inte Sygic längre för den har kartor som tar upp så mycket plats i telefonen, men skulle jag behöva offline navigator så ja visst, den är bra egentligen. 

Det där är inte funktioner som får telefonen att gå på Max utan jag är övertygad att den är dåligt kodad. 

Waze har samma funktioner och den gör inte att telefonen blir varm

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share



×
×
  • Skapa nytt...