Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Fråga kring flera volymer på samma hårddisk


Gojlos
 Share

Rekommendera Poster

Jag läste https://macworld.idg.se/2.1038/1.721699/mac-os-catalina-beta-egen-volym och installerade fast tvärtom. Hade bara Catalina installerat så jag installerade Mojave.

Vad som händer vid denna typ av installation är att man får tre rejäla diskar när man kollar med skivverktyg, en Catalina HD, en Mojave HD samt en tredje, Macintosh HD - Data, den sistnämnda väger hos mig 32 GB vilket vore väldigt skönt att ha som ledigt utrymme så frågan är, Kan man radera denna disk utan att det skapar problem? 

545361304_Skrmavbild2019-08-23kl_07_19_49.thumb.png.ab37aded6a515e4528539da9acb2d780.png

Redigerad av Gojlos
texten låg fel samt för många bilder
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Axelman changed the title to Fråga kring flera volymer på samma hårddisk

Jag chansar, detta är en Mac jag köpt för att testa på och ha med mig på resor så om det går åt h---e spelar det inte så stor roll, kommer tillbaks med resultat.

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Då har jag testat att radera Macintosh HD - data. Resultatet blev att Catalina inte går att starta, Mojave funkar att få igång. Raderade i Mojaveläge, om jag gjort det i Catalina vet jag inte vad som hänt men troligtvis hade jag inte fått igång Mojave???? 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Blir mycket ledigt utrymme då jag nu kan radera även Catalina HD.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share



×
×
  • Skapa nytt...