Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll
Nyhetsroboten

Amerikansk dagstidning påstår: Iphone strålar för mycket

Rekommendera Poster

Visst är väl din 7:a strålande, @mikaellq! :D 

• Haha 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
15 minuter sedan, Alix säger:

Visst är väl din 7:a strålande, @mikaellq! :D 

Jag gissar att sjuan är en väldigt populär smartmobil som står sig så bra mot de dyrare modellerna till ett mer blygsamt pris. Säkert en svår konkurrent för Android-plattformen med Schlamschlung och de andra. :) 

Med det sagt så ska det ändå bli intressant att få veta vad som faktiskt är sant. Det kommer väl fram vad det lider...

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
3 timmar sedan, mikaellq säger:

Jag gissar att sjuan är en väldigt populär smartmobil som står sig så bra mot de dyrare modellerna till ett mer blygsamt pris. Säkert en svår konkurrent för Android-plattformen med Schlamschlung och de andra. :) 

Med det sagt så ska det ändå bli intressant att få veta vad som faktiskt är sant. Det kommer väl fram vad det lider...

Är du nöjd med din iPhone 7? (Dum fråga kanske :)). Har du ägt en 6S tidigare och isåfall tycker du 7an är hästlängder bättre än 6S?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Postad (redigerade)

Alltid undrat om har mobiltelefonen i fickan nära hjärtat om den kan störa Sinusknutan som är den som styr hjärtfrekvensen. 

https://sv.wikipedia.org/wiki/Hjärtats_retledningssystem

Redigerad av Pocahontas

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
12 minuter sedan, iMarc säger:

Är du nöjd med din iPhone 7? (Dum fråga kanske :)). Har du ägt en 6S tidigare och isåfall tycker du 7an är hästlängder bättre än 6S?

iPhone 7 är min första iPhone så jag vet inte. Har bara läst om hur bra den står sig jämfört med de dyrare iPhone. Allt flyter på snabbt. Med iOS 12.4 har den till exempel bäst batteritid, även jämfört med åttan, med mera.

• Gilla 2

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Postad (redigerade)
2019-08-22 på 19:19, Pocahontas säger:

Alltid undrat om har mobiltelefonen i fickan nära hjärtat om den kan störa Sinusknutan som är den som styr hjärtfrekvensen. 

https://sv.wikipedia.org/wiki/Hjärtats_retledningssystem

Eftersom strålning från elektronikprylar är av typen icke-joniserande strålning så har jag svårt att tro det och forskningen på det området lutar väl åt att det inte ska vara hälsofarligt:

Citat

Energin hos icke-joniserande strålning som optisk strålning och elektromagnetiska fält är inte lika hög som hos joniserande strålning och kan därför inte jonisera material. Exempel på icke-joniserande strålning är strålning från solen och elektromagnetiska fält, exempelvis genom radiovågor från mobiltelefoner och magnetfält från kraftledningar och olika apparater.

https://www.stralsakerhetsmyndigheten.se/om-stralning/

Redigerad av Erik1900
  • Gilla 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett nytt konto på vårt forum. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...