Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

ComHem, Aiport time capsule och dubbel NAT


Choke
 Share

Rekommendera Poster

Hej!

 

Jag har fått en ny router från comhem som jag precis som tidigare router med kabel kopplat till airport time capsule. Lampan på time capsule blinkar gult och på inställningar till den står det "Dubbel NAT".  Det går att surfa på datorn men det går långsamt.

 

Hur åtgärdar jag detta?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stäng av DHCP i comhem routern. 

Redigerad av lappen71
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vilken router är det du har fått? Jag fick (låna) en C2 för någon månad sedan, men den lirade så dåligt med min AirPort Extreme så jag skickade tillbaka den och fick ComHem att återansluta min gamla Compal router/modem istället (efter X antal samtal med ComHems support). Aldrig haft problem med bryggläge på Compal, men när jag körde bryggat på C2 så fick jag antingen som du, dubbel NAT i AirPort, eller så funkade det i 5 minuter och sedan stod det ingen internetanslutning och orange lampa i AirPort. 

 

Och jag anser mig ändå ha hyfsad koll på nätverk, modem, routrar osv. 

 

Detta bidrar kanske inte så mycket till din frågeställning, ville bara ventilera mig när jag såg detta och jag hoppas att du får bättre lycka än vad jag fick. :) 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

19 timmar sedan, lappen71 säger:

Stäng av DHCP i comhem routern. 

... eller i AirPort mha bryggläge. 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nyare routrar har väl bättre WiFi än Airport..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2019-08-20 på 21:33, maqs säger:

Vilken router är det du har fått? Jag fick (låna) en C2 för någon månad sedan, men den lirade så dåligt med min AirPort Extreme så jag skickade tillbaka den och fick ComHem att återansluta min gamla Compal router/modem istället (efter X antal samtal med ComHems support). Aldrig haft problem med bryggläge på Compal, men när jag körde bryggat på C2 så fick jag antingen som du, dubbel NAT i AirPort, eller så funkade det i 5 minuter och sedan stod det ingen internetanslutning och orange lampa i AirPort. 

 

Och jag anser mig ändå ha hyfsad koll på nätverk, modem, routrar osv. 

 

Detta bidrar kanske inte så mycket till din frågeställning, ville bara ventilera mig när jag såg detta och jag hoppas att du får bättre lycka än vad jag fick. :) 

 

C2

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 timmar sedan, Pocahontas säger:

Nyare routrar har väl bättre WiFi än Airport..

Har betydligt bättre räckvidd med min AirPort än vad jag hade när jag körde ComHems C2 som router.

 

Band stearing funkade dåligt på C2, ComHem rekommenderade mig att stänga av det, supporten sa själva att det funkade dåligt, har aldrig haft problem med det på min AirPort.

 

Sen laggade typ allt, fick dålig ping till och med när jag körde med fast lina rätt in i C2 när jag spelade spel. 

 

Skulle jag kolla Netflix på min AppleTV (via WiFi, spelade ingen till om jag valde 2,4 eller 5ghz) så var det alltid typ 20 sekunder pixlig bild innan det blev bra bild. Så blir det aldrig med AirPorten. 

 

Mitt omdöme är att det är en dålig produkt. Har googlat den en hel del när jag hade den, och visst, jag kan ha haft otur, men jag läste om en kille som hade skickat tillbaka och fått den utbytt 3 gånger och det fungerade ändå aldrig tillfredställande. 

 

Men visst, man ska inte döma en produkt utifrån en användares kommentar. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share



×
×
  • Skapa nytt...