Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Tangentbord & mus fungerar inte


Spannen2011
 Share

Rekommendera Poster

Hjäääälp! ??? Plötsligt slutade musen och tangentbordet att fungera ordentligt på min iMac. Muspekaren går att röra på men inget händer när jag klickar. Kan höja och sänka ljusstyrka och volym med tangentbordet men bokstäver och andra tangenter fungerar inte. Kan det vara bluetoothen? Har startat om tangentbord och mus. Har startat om datorn. Har dragit ur sladden och kopplat in igen. Jag har försökt ringa Apple-support men det står att min produkt är för gammal för gratis hjälp och jag hittar ingen betalhjälp. Paniiiiik! Som vanligt har jag inte säkerhetskopierat det jag har på datorn ordentligt. Panik! ???

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dina filer på datorn försvinner inte bara för att mus/tangentbord slutar att fungera.

 

Har du kollat batterierna i tangentbordet och musen?

Har du en trådad mus att testa med?

Har du ett trådat TB att testa med?

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Samma sak som ovan har hänt mig nu... Har bytt batterier i både möss och pekplatta, testat med olika möss (två trådlösa och en med sladd) och laddat tangentbordet. Kan endast flytta muspekaren men ej ge fungerande kommandon, kan styra en del med olika kortkommandon från tangentbordet...

 

Återstår att prova med trådat tangentbord, kan låna hem ett från jobbet imorgon - om inte någon vet vad jag ska vidta för åtgärd?

 

Jag har backup på allting så inga problem med det.  

Redigerad av laban
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det funkade en timme... har kört samma medicin ett par gånger idag men patienten tycks ha blivit immun...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Problemet löst - igen... Tydligen för många bluetoothanslutningar. Kopplade ur de två trådlösa mössen och sedan allt som vanligt. Att det strulade till från början kan (kanske?) förklaras av att kattungarna lyckades aktivera en av dem. En mus är alltid en mus, åtminstone för en kattunge... ;-)

  • Gilla 1
  • Haha 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Axelman changed the title to Tangentbord & mus fungerar inte
 Share



×
×
  • Skapa nytt...