Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Vad innebär systemadministratör?


Karin99
 Share

Rekommendera Poster

Vid vissa tillfällen har datorn sagt till mig att öppna "Tillägg" för att ändra något, men då kommer denna rutan upp. Varför? och hur får jag bort det?

 

Har det något med skolan att göra?(Jag köpte ut datorn från skolan i år.), för jag vill helst slippa kontakta dem.

Skärmavbild.Tillägg..png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är du ensam användare av datorn? Är det din dator?

 

Om du klickar på Användare och grupper och sedan tittar på ditt användarkonto, vad står det under kontots namn? Finns det fler konton?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gissar att skolans konto ligger som Systemadministratör, för du som användare inte skall installera saker som skolan (IT-ansvarig) inte kan ha kontroll över.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du köpt loss den så låser de upp den för dig. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

15 minuter sedan, Mattiasgbg säger:

Är du ensam användare av datorn? Är det din dator?

 

Om du klickar på Användare och grupper och sedan tittar på ditt användarkonto, vad står det under kontots namn? Finns det fler konton?

Ja, det är ju bara jag som använt den under de tre gymnasieåren, sen köpte jag ut den.

Under Användare och grupper är det jag och sen gästanvändare bara.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

7 minuter sedan, Zeth säger:

Har du köpt loss den så låser de upp den för dig. 

Okej, de har dem ju inte gjort och de är ju ändå lite mer än två månader sen jag köpte ut den.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

3 minuter sedan, Karin99 säger:

Ja, det är ju bara jag som använt den under de tre gymnasieåren, sen köpte jag ut den.

Under Användare och grupper är det jag och sen gästanvändare bara.

Jag missade det där om skolan. Antagligen har du bara ett begränsat (standard) användarkonto. Kontakta skolan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

22 minuter sedan, Stereotypen säger:

Gissar att skolans konto ligger som Systemadministratör, för du som användare inte skall installera saker som skolan (IT-ansvarig) inte kan ha kontroll över.

Okej, då är de inget jag kan få bort själv?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share



×
×
  • Skapa nytt...