Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Besviken på Apple


DruttenSE
 Share

Rekommendera Poster

Jag är besviken på Apple.

Innan du börjar och skriva negativa saker och kanske gör person angrep, läs först vad jag har skrivit och sedan ta en funderar om jag har rätt eller fel.

 

Jag har skrivit många inlägg om apple, vad som har varit jätte bra och det som har varit mindre bra.

Alltid när jag har skrivit så utgår jag från vad jag vet och läst.

Jag är medveten om att jag har inte hela bilden utan jag bara står på utsidan och tittar in, vad som  händer på andra sidan av fönster rutan har jag ingen aning om och jag spekulerar inte.

Tar även alla rykten med en nypa salt eftersom det är bara rykten.

 

 

Då börjar vi med min funderingar och tankar om Apple.

 

Som jag skrev, så är jag besviken på Apple och då mera på deras telefon och dess mjukvara.

 

Jag ska bena upp det hela.

 

Jag har två telefoner som jag växlar mellan det är en iPhone xr 128Gb samt en Google pixel 3xl 128Gb.

Av dom här två telefonerna så kör jag med pixel telefonen och det hänger ihop med att iPhone har tappat en del funktioner.

 

Låt mig tala om vilka funktioner jag menar.

Det första är själva musikprogrammet, det programmet som man spelar upp musik som man har lagt över till iPhone.

Det som är mest irriterande är att programmet fortsätter inte där man slutade, även om det fortfarande är igång i bakgrunden.

 

Jag hoppas att apple med det nya uppdatering som kommer i september har förbättra den funktionen, för det enda programmet som jag hitta på Appstore var Vox som hade den funktionen.

 

Sedan har vi facetime.

När man använder facetime med kombination AirPods lurarna så blir det missljud och andra konstigheter.

Samma sak där, hoppas dom fixar till det till uppdateringen i september.

 

Detta är några av dom problem så är just nu (180819) är problem med.

 

Så för nu så blir det Pixel 3xl som blir min huvud telefon.

 

Och innan någon skriver att Iphone är bättre på det och det, så vet jag att apple gör bra hårdvara och ok när det gäller mjukvaran, speciellt när det gäller biten säkerhet.

 

Som slut kommer det en liten fråga, har Apple blivit för stora så dom håller på att sänka sig själv, för ska man tro tidningarna så har Apple hamnat på 3 tredje plats med ett kina förtag som nosar dom i häcken.

 

Så min förhoppning är att Apple tar sig i kragen och inte bygger ett Babels torn, där man tappar kontakten med användarna och bara tänker på plånboken.

 

För iPhone är en bra telefon men till rätt pris.

 

”lev länge och blomstra”

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inget av dom problem du beskriver är något jag upplever. Antingen är det handhavandefel eller något lokalt fel på din enhet. 

  • Gilla 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag instämmer med Lappen ovan med samma motivering, inget jag upplever heller och tror att problemet beror på handhavandefel alt. något fel på just din iPhone.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

15 timmar sedan, DruttenSE säger:

Jag är besviken på Apple.

Innan du börjar och skriva negativa saker och kanske gör person angrep, läs först vad jag har skrivit och sedan ta en funderar om jag har rätt eller fel.

 

Jag har skrivit många inlägg om apple, vad som har varit jätte bra och det som har varit mindre bra.

Alltid när jag har skrivit så utgår jag från vad jag vet och läst.

Jag är medveten om att jag har inte hela bilden utan jag bara står på utsidan och tittar in, vad som  händer på andra sidan av fönster rutan har jag ingen aning om och jag spekulerar inte.

Tar även alla rykten med en nypa salt eftersom det är bara rykten.

 

 

Då börjar vi med min funderingar och tankar om Apple.

 

Som jag skrev, så är jag besviken på Apple och då mera på deras telefon och dess mjukvara.

 

Jag ska bena upp det hela.

 

Jag har två telefoner som jag växlar mellan det är en iPhone xr 128Gb samt en Google pixel 3xl 128Gb.

Av dom här två telefonerna så kör jag med pixel telefonen och det hänger ihop med att iPhone har tappat en del funktioner.

 

Låt mig tala om vilka funktioner jag menar.

Det första är själva musikprogrammet, det programmet som man spelar upp musik som man har lagt över till iPhone.

Det som är mest irriterande är att programmet fortsätter inte där man slutade, även om det fortfarande är igång i bakgrunden.

 

Jag hoppas att apple med det nya uppdatering som kommer i september har förbättra den funktionen, för det enda programmet som jag hitta på Appstore var Vox som hade den funktionen.

 

Sedan har vi facetime.

När man använder facetime med kombination AirPods lurarna så blir det missljud och andra konstigheter.

Samma sak där, hoppas dom fixar till det till uppdateringen i september.

 

Detta är några av dom problem så är just nu (180819) är problem med.

 

Så för nu så blir det Pixel 3xl som blir min huvud telefon.

 

Och innan någon skriver att Iphone är bättre på det och det, så vet jag att apple gör bra hårdvara och ok när det gäller mjukvaran, speciellt när det gäller biten säkerhet.

 

Som slut kommer det en liten fråga, har Apple blivit för stora så dom håller på att sänka sig själv, för ska man tro tidningarna så har Apple hamnat på 3 tredje plats med ett kina förtag som nosar dom i häcken.

 

Så min förhoppning är att Apple tar sig i kragen och inte bygger ett Babels torn, där man tappar kontakten med användarna och bara tänker på plånboken.

 

För iPhone är en bra telefon men till rätt pris.

 

”lev länge och blomstra”

Är dina Airpods nästan urladdade?

Vad gäller appen Musik så fortsätter den spela där man var sist när man öppnar appen Musik igen. Men dubbelklickar du och sveper bort Musik så gör den inte det. Dubbelklicka inte å svep bort appar. Det räcker med ett tryck på hemknappen. 

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

8 timmar sedan, iMarc säger:

Är dina Airpods nästan urladdade?

Vad gäller appen Musik så fortsätter den spela där man var sist när man öppnar appen Musik igen. Men dubbelklickar du och sveper bort Musik så gör den inte det. Dubbelklicka inte å svep bort appar. Det räcker med ett tryck på hemknappen. 

Mina Airpods var full laddade.

Även om jag låter musik appen vara igång i bakgrunden så kan fortsätt där man slutade men går det en halv timma som den ligger i bakgrunden så har den tappat var den låg i musiken och det är det som är irriterande.

Sedan har jag en iphone Xr 128Gb.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 timmar sedan, DruttenSE säger:

Mina Airpods var full laddade.

Även om jag låter musik appen vara igång i bakgrunden så kan fortsätt där man slutade men går det en halv timma som den ligger i bakgrunden så har den tappat var den låg i musiken och det är det som är irriterande.

Sedan har jag en iphone Xr 128Gb.

 

 

Syftar det fetmarkerade på vilket spår som spelas upp eller på spelarens position i ett visst spår?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 6 months later...
JohnnyTotal

Jag har liknande problem med att spela upp musik efter att ha pausat. Om jag vill hoppa till nästa låt innan den jag spelar är klar, så blandar luren låtarna. Jag kan scrolla till en låt, men efterföljande låt shufflas förbi och man måste börja från första låten i biblioteket. Så jävla irriterande.  

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 minuter sedan, JohnnyTotal säger:

Jag har liknande problem med att spela upp musik efter att ha pausat. Om jag vill hoppa till nästa låt innan den jag spelar är klar, så blandar luren låtarna. Jag kan scrolla till en låt, men efterföljande låt shufflas förbi och man måste börja från första låten i biblioteket. Så jävla irriterande.  

Beror på med största säkert att du har shuffle aktiverat. 

  • Haha 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...
JohnnyTotal

Då syns det inte längre på min lur, vilket är lika dåligt. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

37 minuter sedan, JohnnyTotal säger:

Då syns det inte längre på min lur, vilket är lika dåligt. 

Vem svarar du egentligen och vad är det du inte ser?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Väldigt dålig stil av TS att inte svara på frågor. Om det är bara gnälla du vill gör det på Twitter.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

11 minuter sedan, lappen71 säger:

Om det är bara gnälla du vill gör det på Twitter.

Det går inte i detta fall då textlängden vida överstiger 280 tecken. :nerd: 

  • Haha 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

30 minuter sedan, lappen71 säger:

Väldigt dålig stil av TS att inte svara på frågor. Om det är bara gnälla du vill gör det på Twitter.

Än så länge har TS svarat på alla frågor utom en, 

Jag tror jag är kränkt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

JohnnyTotal

Jag hade gärna sett att någon kunde upplysa mig om varför jag inte längre kan välja en låt i min spellista och sedan hoppa till nästa, utan att telefonen shufflar mig till vilken random låt som helst. Det syns nämligen ingen skillnad på om man vill spela musik från början eller shuffla den. Det såg man klart och tydligt tidigare. 
Jag har inte twitter eller Instagram längre.  
känner att det får dom som orkar bry sig använda.  

FC30BA73-89A9-41FD-ADC2-8CCBCC23F203.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

10 minuter sedan, JohnnyTotal säger:

Jag hade gärna sett att någon kunde upplysa mig om varför jag inte längre kan välja en låt i min spellista och sedan hoppa till nästa, utan att telefonen shufflar mig till vilken random låt som helst. Det syns nämligen ingen skillnad på om man vill spela musik från början eller shuffla den. Det såg man klart och tydligt tidigare. 
Jag har inte twitter eller Instagram längre.  
känner att det får dom som orkar bry sig använda.  

 

Spoiler

FC30BA73-89A9-41FD-ADC2-8CCBCC23F203.png

 

Det står hur man ska göra här:

 

https://support.apple.com/sv-se/HT207230

  • Gilla 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

41 minuter sedan, JohnnyTotal säger:

Jag hade gärna sett att någon kunde upplysa mig om varför jag inte längre kan välja en låt i min spellista och sedan hoppa till nästa, utan att telefonen shufflar mig till vilken random låt som helst. Det syns nämligen ingen skillnad på om man vill spela musik från början eller shuffla den. Det såg man klart och tydligt tidigare. 
Jag har inte twitter eller Instagram längre.  
känner att det får dom som orkar bry sig använda.  

FC30BA73-89A9-41FD-ADC2-8CCBCC23F203.png

När jag skrev TS så syftade jag inte på dig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

JohnnyTotal

Tack för hjälpen Alix, ett jätteproblem för mig löstes så enkelt. Stort tack!

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share



×
×
  • Skapa nytt...