Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Bläddra bilder i mapp.


Tvärvigg
 Share

Rekommendera Poster

Apples program Förhandsvisning ger mig endast möjlighet beskåda en bild åt gången. Skulle önska att programmet kunde visa nästa bild i en mapp genom t. ex. högerpil eller mellanslag. Jag kan dock inte hitta någon inställning i detta program som skulle ge mig den funktionen.. Söker nytt bildblädderprogram som, till skillnad från Förhansvisning, hoppar till nästa bild i mappen genom högerpil eller dylik. Några tips?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

10 minuter sedan, Tvärvigg säger:

Apples program Förhandsvisning ger mig endast möjlighet beskåda en bild åt gången. Skulle önska att programmet kunde visa nästa bild i en mapp genom t. ex. högerpil eller mellanslag. Jag kan dock inte hitta någon inställning i detta program som skulle ge mig den funktionen.. Söker nytt bildblädderprogram som, till skillnad från Förhansvisning, hoppar till nästa bild i mappen genom högerpil eller dylik. Några tips?

Har inte provat själv, men om du högerklickar på en bild, väljer: öppna med, och sedan väljer Bilder och bockar i ”för alla” tror jag det står, så används sedan appen Bilder istället för Förhandsvisning. Där finns blädderfunktionen

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Markera i Finder de bilder du vill kolla på. Tryck mellanslag. Nu kan du navigera med höger/vänsterpil.

  • Gilla 1
  • Tack 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dra bildmappen till programikonen eller öppna programmet, välj Arkiv > Öppna..., välj bildmappen.

 

Fast det som Telly82 föreslår är smidigare även om inte det önskade programmet används.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du dem i listvy går det bra med nedåt/uppåt-pil. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Förhandsvisning kan visst visa nästa bild genom att trycka på pil. Om du tittar på en mapp i Förhandsvisning, t ex foton eller pdf så kan du se alla ingående bilder i vänsterkanten.

På min dator går det utmärkt bläddra genom att trycka på uppåt- eller neråtpil. Faktiskt går det också med höger och vänsterpil också på mitt mac-tangentbord.

I Förhandsvisning >Gå  så syns de kommandon som finns.

Vilket macOS har du? vilken sorts tangentbord? fungerar dina piltangenter för andra kommandon?

Sven

 

pil_ner.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

4 timmar sedan, Telly82 säger:

Markera i Finder de bilder du vill kolla på. Tryck mellanslag. Nu kan du navigera med höger/vänsterpil.

Tack för den!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share



×
×
  • Skapa nytt...