Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll
dr zebra

Installerade program talar Ryska...!

Rekommendera Poster

Precis börjat använda min nya iPad Pro. När jag installerar program som JotNot och Nebo så är allt på ryska! Kan hygglig ryska, så jag har ändrat till svenska i nebo och programmet känner igen svensk text, men alla knappar och meddelanden i programmet är fortfarande på ryska...

nån som varit med om detta? Hur kan jag få programmen att prata svenska?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Valde du svenska och Sverige vid första initieringen av paddan? Om inte, nollställ och börja om.

• Gilla 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Postad (redigerade)
15 timmar sedan, dr zebra säger:

Hur kan jag få programmen att prata svenska?

Inget av de programmen är översatta till Svenska enligt info på Appstore, så det går inte. (att Nebo kan tolka svensk handskrift är en annan sak) 

Men de är översatta till de största världsspråken, så du kan få menyerna i t.ex engelska eller tyska om du föredrar det. 

Du har antagligen lagt till Ryska som sekundärspråk och valt det med högre prioritering än t.ex engelska. Språket kan ha lagts till utan att du tänkte på det om du tidigare ställt om till ryskt tangentbord.

Ändra prioriteringsordningen i Inställningar > Allmänt > Språk och region > Föredragen språkordning. (det står bara "Andra språk..." om man inte valt sekundärspråk). Låt t.ex Engelska stå högre upp än Ryska.

Du kan se  bild och förklaring i denna tråd.

Redigerad av IngoX

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Tack!!

”det är lätt när man gör rätt’’  😜

• Gilla 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett nytt konto på vårt forum. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...