soulitude Postad 13 augusti, 2019 Share Postad 13 augusti, 2019 Höll precis på att uppdatera Mac OS på min iMac 5K när en grendosa med ström trycktes av. Nu är det bara svart skärm hur jag än gör. Har testat att starta med cmd+R och ett par andra kortkommandon men absolut inget händer. Om jag har en extern hårddisk ikopplad lyser den upp när jag trycker på On-knappen, så något händer då - men inget mer än så. Hjälp?! Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Telly82 Postad 13 augusti, 2019 Share Postad 13 augusti, 2019 Nollställ SMC. https://support.apple.com/sv-se/HT201295 Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
soulitude Postad 13 augusti, 2019 Författare Share Postad 13 augusti, 2019 Tack för förslag! Men det funkar tyvärr inte. Inte heller att nollställa NVRAM eller starta i felsäkert läge. Helt svart och tyst. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Telly82 Postad 13 augusti, 2019 Share Postad 13 augusti, 2019 (redigerade) Dra ur strömsladden och vänta i minst 10 minuter innan du kopplar in den igen. Redigerad 13 augusti, 2019 av Telly82 Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
soulitude Postad 13 augusti, 2019 Författare Share Postad 13 augusti, 2019 Ingen lycka tyvärr. Fläkten går igång 4 sekunder, sedan död 4 sekunder - oavsett vilket sätt jag testar att starta den på. Så det känns nog kanske som att det är hårdvaruproblem. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Telly82 Postad 13 augusti, 2019 Share Postad 13 augusti, 2019 1 timme sedan, soulitude säger: Ingen lycka tyvärr. Fläkten går igång 4 sekunder, sedan död 4 sekunder - oavsett vilket sätt jag testar att starta den på. Så det känns nog kanske som att det är hårdvaruproblem. Känns litet konstigt om det bara var en program/OS-uppdatering. Men det kanske var en firmwareuppdatering som avbröts? Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
soulitude Postad 13 augusti, 2019 Författare Share Postad 13 augusti, 2019 Ja, jag vet faktist inte helt. Det jag vet är att det var från Mojave 10.14.5 till 10.14.6 liksom. Är verkligen i behov av datorn, men får nog ge upp att fixa och helt enkelt lämna in den. Tack för förslagen dock! Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Pocahontas Postad 13 augusti, 2019 Share Postad 13 augusti, 2019 Här några kommandon du kan prova https://support.apple.com/sv-se/HT201255 Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Rekommendera Poster