Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Apple censurerar fula ord i IOS 13-betan


Nyhetsroboten
 Share

Rekommendera Poster

Gör jag något fel?

 

EA332065-E6A2-4032-AE46-E9020BB662D5.thumb.png.7af8179f435adc1d08c5b9dfecdd0de3.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

5 minuter sedan, Alix säger:

Svenska som språk, kanske?

Får prova senare

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

18 minuter sedan, iMarc säger:

Då lär försäljningen av iPhone gå ner i USA då folk använder ”fuck” i nästan varje mening. 

Gör dom? I moralens högborg. Tror jag inte. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

18 minuter sedan, iMarc säger:

Jo de är fula i mun i USA. 

Du svamlar ?

  • Haha 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

7 timmar sedan, iMarc säger:

Jo de är fula i mun i USA. 

Ånej. De kan ju inte svära, de säger ju bara piiiip. Det har jag hört/sett på TV. 

  • Haha 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

4 timmar sedan, Svolder säger:

Jag har gott om amerikanska vänner. De reagerar ungefär likadant på om man säger F*** i vanligt talspråk som om jag som svensk använder "satans djävlar i helvete" i var och varannan mening.

Jag kanske tittar för mycket på amerikanska filmer på Netflix, får hålla mig till de spanska serierna, men där säger de Puta hela tiden, men det ordet kan tydligen ha många olika betydelser. 

  • Haha 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, iMarc säger:

Jag kanske tittar för mycket på amerikanska filmer på Netflix, får hålla mig till de spanska serierna, men där säger de Puta hela tiden, men det ordet kan tydligen ha många olika betydelser. 

Hmm amerikanska filmer på Netflix, fula i munnen i USA och censurering i Anteckningar? Är nog bara du som ser den kopplingen.

  • Haha 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 timmar sedan, lappen71 säger:

Hmm amerikanska filmer på Netflix, fula i munnen i USA och censurering i Anteckningar? Är nog bara du som ser den kopplingen.

Alla är vi olika :fane:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

58 minuter sedan, iMarc säger:

Alla är vi olika :fane:

:tarskratt:?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2019-08-13 på 19:40, lappen71 säger:

Gör dom? I moralens högborg. Tror jag inte. 

Min erfarenhet efter att både bott i USA och även flertalet besök där så är många duktiga på att svära och även göra saker som religösa nog inte ska göra i veckorna. Men det hela är enkelt löst med besök i kyrkan på söndagar, dubbelmoral av bästa sort.

 

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, Hummel säger:

Min erfarenhet efter att både bott i USA och även flertalet besök där så är många duktiga på att svära och även göra saker som religösa nog inte ska göra i veckorna. Men det hela är enkelt löst med besök i kyrkan på söndagar, dubbelmoral av bästa sort.

 

Att amerikanare skulle vara fulare i munnen än någon annan nationalitet är bara ett löjligt påstående.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

15 timmar sedan, lappen71 säger:

Att amerikanare skulle vara fulare i munnen än någon annan nationalitet är bara ett löjligt påstående.

Har du källa på det?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

3 minuter sedan, iMarc säger:

Har du källa på det?

Den som påstår något om verkligheten har bevisbördan. :byrakrat:

Att det praktiskt eller principiellt inte kan motbevisas gör inte påståendet sant. :) 

Redigerad av Alix
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

7 minuter sedan, Alix säger:

Den som påstår något om verkligheten har bevisbördan. :byrakrat:

Att det praktiskt eller principiellt inte kan motbevisas gör inte påståendet sant. :) 

Det borde ju vara en enkel match för någon expert på lingvistik att göra en statistisk bedömning genom forskning inom olika områden tex sociala medier, att vistas i olika länder, enkätundersökningar, telefonsamtal osv. 

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, iMarc säger:

Har du källa på det?

Har du källa på ditt påstående?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, iMarc säger:

Det borde ju vara en enkel match för någon expert på lingvistik att göra en statistisk bedömning genom forskning inom olika områden tex sociala medier, att vistas i olika länder, enkätundersökningar, telefonsamtal osv. 

Än så länge är det nästan bara skriftspråk som har analyserats. Talspråk är alldeles för jobbigt att hantera eftersom det först måste transkriberas. Och var hittar man talspråk att analysera? Texter finns i stor mängd i databaser på nätet, talspråk hittar man möjligtvis hos FRA et al. men de delar nog inte gärna med sig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2019-08-14 på 22:40, lappen71 säger:

Att amerikanare skulle vara fulare i munnen än någon annan nationalitet är bara ett löjligt påstående.

Att dom skulle vara fulare i mun än andra har jag aldrig sagt. Dom personer jag träffade hade ofta en väldigt religös framtoning med kyrkobesök på söndagar. Dessa personer upplevde jag som ha ett sätt som inte stämde med deras deras inställning till religion. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share



×
×
  • Skapa nytt...