Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll
e-snobben

Nog är Quicktime Player minst sagt krångligt ibland

Rekommendera Poster

Vände på en film så att den blev rättvänd. När jag sen skulle spara den går inte det alternativet att använda, det är nedtonat. Duplicerade istället filmen med resultatet att ljudet försvann från filmen när den lästes in i iMovie, bara den rörliga bilden fanns kvar. Provade igen men sen ångrade jag mig och gjorde som man gör med alla tredjepartsprogram, dvs man bara klickar i dokumentets stängningsruta och förväntar sig få frågan om man vill spara ändringarna. Då kom den här rutan upp.

1080357468_Skarmavbild2019-08-10kl_00_15_47.png.be4262858f01b38c6ce0246ae03f353b.png

Jag ville inte spara dokumentet så jag tänkte att jag raderar det väl då. Men då raderades originalfilen istället! Detta trots att frågan klart och tydligt lyder: "Vill du behålla det nya dokumentet "Namnlöst"? Men det är alltså inget nytt dokument utan exakt samma dokument som man just öppnat. Efter att ha återställt originalet och gjort mina ändringar en tredje gång så kollade noga igenom rutan igen. Kunde konstatera att man kan antingen spara ändringarna eller radera dokumentet. Varför i helskotta kan man inte bara välja att stänga dokumentet utan att göra några ändringar??? Apple må satsa på kvalité, men det här är fan i mig långt ifrån kvalité!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett nytt konto på vårt forum. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...