Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Powerbank med Quickcharge 3.0


iMarc
 Share

Rekommendera Poster

Fick en sådan 10000mAh med Quickcharge 3.0. 

Läste att min 6S+ inte stöds. 

Vidare att det levereras väldigt kraftig ström, så vågar man ens ladda telefonen med denna?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Iphonebutiken

Det stämmer bra att iPhone inte  stödjer Quickcharge. iPhone 8 och senare stödjer däremot Power Delivery (PD).

 

Att det skulle vara farligt att ladda din enhet från den powerbanken kan jag inte se, om det inte är någon specialare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

54 minuter sedan, Iphonebutiken säger:

Det stämmer bra att iPhone inte  stödjer Quickcharge. iPhone 8 och senare stödjer däremot Power Delivery (PD).

 

Att det skulle vara farligt att ladda din enhet från den powerbanken kan jag inte se, om det inte är någon specialare.

Läste någonstans att med den kraftiga ström som levereras snabbt kan förstöra Li ion batterier. Så det vete tusan om man vågar. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

22 minuter sedan, iMarc säger:

Läste någonstans att med den kraftiga ström som levereras snabbt kan förstöra Li ion batterier. Så det vete tusan om man vågar. 

Telefonen kan inte ta mot mer ström än vad den är designad för. Så om telefon kan ta emot 2A så spelar det ingen roll att du ger den 3A. Den kommer inte gå sönder.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som exempel en iPad laddare ger 2A men det var först med iPhone 6 som kunde dra nytta av det.

Tidigare telefonen klarade bara av att ta emot 1A men dom gick inte sönder bara för att man använde iPad laddaren

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, iMarc säger:

Har förstört batterier på Android-telefoner dock med för kraftiga laddare

 

Kan inte svara på hur telefoner från andra tillverkare men det är så här iPhone fungerar

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 timmar sedan, lappen71 säger:

Kan inte svara på hur telefoner från andra tillverkare men det är så här iPhone fungerar

Gav den till grabben han behövde en bättre än jag. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share



×
×
  • Skapa nytt...