Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll
nilu

iOS 12.4

Rekommendera Poster

Postad (redigerade)

Frugan uppdaterade till 12.4 på sin iPhone SE och sen har det blivit lite knas. När hon använder Safari och klickar på nån länk så stängs Safari ner. Finns heller inga flikar kvar att bläddra genom. Och när hon använder Messenger så stängs den också ner plötsligt. Nån annan som har liknande problem eller har nån lösning. Hur svårt är det att gå tillbaka till 12.3.1? Jag har också en SE och uppdaterade samma dag, men inte märkt av några problem (än?).

Redigerad av nilu

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag har kört 12.4 i min SE ett tag nu och har inte märkt några problem. Se till så att alla program är uppdaterade. Kolla så inte lagringsutrymmet är slut. 

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Ja, kolla lagringsutrymmet. En av mina telefoner back in the days blev helt knäpp. Men det löstes genom att frigöra minne. Troligen är .4 tyngre än .3.1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Verkar tvärtom som om 12.4 är lättare som gör att min iPhone 7 fungerar längre på en batteriladdning. :nerd:

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Ja 12.4 har förbättrat min batteritid avsevärt. Om telefonen är fulladdad när jag går och lägger mig, så har jag 99-100% efter 8 timmars sömn. Men då har jag endast 3-4 appar i bakgrunden. Före uppdateringen hade jag 92% efter 8 timmar. 

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
1 timme sedan, iMarc säger:

Ja 12.4 har förbättrat min batteritid avsevärt. Om telefonen är fulladdad när jag går och lägger mig, så har jag 99-100% efter 8 timmars sömn. Men då har jag endast 3-4 appar i bakgrunden. Före uppdateringen hade jag 92% efter 8 timmar. 

Antalet appar i bakgrunden spelar ingen roll eftersom appar (förutom navigering eller media appar) inte arbetar i bakgrunden. Direkt när du trycker ner dom så går dom ner i vila. Så du kan ha 3 eller 300 appar i bakgrunden. Spelar ingen roll för batteritiden.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
22 timmar sedan, mikaellq säger:

Verkar tvärtom som om 12.4 är lättare som gör att min iPhone 7 fungerar längre på en batteriladdning. :nerd:

Jag menade tyngre i minnesanvändning. Att telefonen via uppladdningen fick mindre fritt minne kvar och därför började strula. 

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett nytt konto på vårt forum. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...