Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Skicka SMS till icke-iPhone-användare


Björn S
 Share

Rekommendera Poster

Jag har kopplat upp min iPad mot iPhone via Apple-ID så att jag kan skriva SMS även till icke-iPhone-användare (alltså inte iMessage). Plötsligt fungerar detta inte längre (iPad till iPhoneägare funkar fortfarande). Jag misstänker att detta har något att göra med den senast IOS-uppdateringen (12.4, eller kanske den före detta). Det funkar nämligen fortfarande på en äldre iPad Mini som inte har blivit uppdaterad.

Någon som haft samma erfarenhet?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det händer ibland efter en uppdatering att en del inställningar återgår till grundinställningar och då får man göra om dem. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nja, den rubriken finns inte. "iMessage" är förbockat, och längre ned finns rubriken "Skicka och ta emot", och går man in på den så finns tre adresser som man kan "ta emot iMessage-meddelanden till och svara ifrån", nämligen, telnr till iPhone, e-postadress samt icloud-adress.

Sedan finns en annan rubrik "Börja nya konversationer från" och där kan man bara klicka i en, och jag valde icloud.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sorry, jag tolkade det som om jag skulle gå över till iPaden och titta.?.  I telefonen står det SMS-koppling: 1 enhet, och det är paddan

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

11 minuter sedan, Björn S säger:

Sorry, jag tolkade det som om jag skulle gå över till iPaden och titta.?.  I telefonen står det SMS-koppling: 1 enhet, och det är paddan

Låter mer troligt att det är din andra iPad mini som du skriver fortfarande fungerar med SMS-koppling.

 

Får du något tipps på denna länk? Du behöver kanske logga ut och in igen på iMessage på iPaden

https://support.apple.com/sv-se/HT208386

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share



×
×
  • Skapa nytt...