Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Google slarvar med Chrome för Mac


Alix
 Share

Rekommendera Poster

dump.png.93ec7e497dccf4310f35507a22197567.png

 

Versionerna 75 och 76 av Google Chrome för Mac har numera en misslyckande uppdateringsfunktion. De flesta om inte alla får följande felmeddelande:

KSInstallAction install script failure. Exit code: 12. Standard error output: "goobspatch: old hash mismatch: 2dd3cf61c0b9ad5cbf298a973dc4e31ba84e6471 != 4f7ba44e6772877d714310d47dcfb96e1bfe90b8\ndirpatcher.sh: couldn't create /Applications/Google Chrome.app/Contents/Frameworks/Google Chrome Framework.framework/Versions/76.0.3809.87/Google Chrome Framework by applying /tmp/KSInstallAction.6Rz7EjIORc/m/.patch/framework_75.0.3770.142_76.0.3809.87.dirpatch/Google Chrome Framework$gbs to /Applications/Google Chrome.app/Contents/Frameworks/Google Chrome Framework.framework/Versions/75.0.3770.142/Google Chrome Framework\n.keystone_install: dirpatcher of versioned directory failed, status 13\n".

Det klagas om detta på Reddit givetvis men också på Googles hjälpsida. I skrivande stund har alla 38 kommentatorer instämt angående felet och 114 har röstat upp originalinlägget.

 

Ingen på Google svarar dock angående detta. Helt tyyyyysssst från deras sida. :tyst: Det är sådant här som får en att fundera på att byta webbläsare för gott. Så nonchalant. :ThumbsDown:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

FYI: Quick fix är att ladda ned och ersätta programmet (dra-och-släpp i Programmappen). Det påverkar inga inställningar eller inloggningar, allt detta ligger separat i Användarbiblioteket.

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag fick felmeddelande jag också men efter att ha laddat om sidan med uppdateringen så funkade det. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

FYI: Mitt problem löser jag genom att i stället låta uppdatera Chrome via Homebrew.

 

Snabbguide (först måste du ha avinstallerat Chrome, dra den bara till papperskorgen och töm):

Installera Homebrew via Terminalen:

/usr/bin/ruby -e "$(curl -fsSL https://raw.githubusercontent.com/Homebrew/install/master/install)"

Installera Chrome:

brew cask install google-chrome

Uppdatera:

brew cask upgrade google-chrome

Läs mer om Brew:

man brew

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share



×
×
  • Skapa nytt...