Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Touch-ID för MacBookPro?


ulbn
 Share

Rekommendera Poster

Finns det? Går det att "installera" på nåt sätt?

(för att slippa logga in med 18 tecken på 1Password varje gång jag vill kolla läget på min vanliga favorit-fotohemsida...)

Man kan kanske göra det enkelt med nån Key-ring variant...

ulbn

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Touch-ID är hårdvara som du inte kan installera som ett program

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Touch ID finns bara på Macbook Pro med touch-bar, det är touch-bar som har fingerscannern där man trycker med fingret. 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

24 minuter sedan, Raphael säger:

Touch ID finns bara på Macbook Pro med touch-bar, det är touch-bar som har fingerscannern där man trycker med fingret. 

Finns på senaste Macbook Air också.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stereotypen

Kommer säkert på samtliga MacBook varianter - om nu det inte byts ut mot tex FaceID.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

36 minuter sedan, Alix säger:

Finns på senaste Macbook Air också.

 Ja det stämmer, den har fingerscanner längst ute till höger bredvid funktionstangenterna - på samma ställe där Macbook Pro med touchbar har. Men frågan var ju om Macbook Pro. :)
 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

33 minuter sedan, Stereotypen säger:

Kommer säkert på samtliga MacBook varianter - om nu det inte byts ut mot tex FaceID.


Finns idag på samtliga i produktion nu när Macbook är nedlagd och Macbook Pro utan touchbar är nedlagd. 
 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

OK tack - då vet jag!

ulbn

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dessutom kommer vi ju, om ryktet stämmer, kunna identifiera oss med Apple Watch vid inloggning. Vi får väl se hur väl det stämmer, och hur snabbt tjänsterna anpassas för den funktionen när senaste macOS släpps. (Om man nu har en en Apple Watch vill säga...)

Redigerad av MacKalle
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

11 minuter sedan, Stereotypen säger:

Nej, det som finns nu är endast för att låsa upp datorn om man har den låst. Vad jag syftar på är inloggning där det annars krävs lösenord, exempelvis när OnePassword ska öppnas, eller när man ska logga in på någon webbsida. Precis som efterfrågas i trådstarten fast utan fingeravtrycksläsare. Enligt ryktet kommer detta med nästa version. (Att man ska behöva skriva ut precis allt...)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share



×
×
  • Skapa nytt...