Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Apple är nummer ett vad gäller solenergi i USA


Nyhetsroboten
 Share

Rekommendera Poster

Det är väl ändå en viss skillnad på att "använda sig av" och att ha störst installerade kapacitet? Och vad är bäst? Om ett företag som har en installerad kapacitet av 10 MW använder sig av 90% av sin producerade solenergi och säljer resten, är de sämre än ett företag som producerar 20 MW men använder 50 MW själva och köper resten från traditionella kraftkällor?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

6 timmar sedan, DrÖronsus säger:

Det är väl ändå en viss skillnad på att "använda sig av" och att ha störst installerade kapacitet? Och vad är bäst? Om ett företag som har en installerad kapacitet av 10 MW använder sig av 90% av sin producerade solenergi och säljer resten, är de sämre än ett företag som producerar 20 MW men använder 50 MW själva och köper resten från traditionella kraftkällor?

Hur kan man få en bra nyhet till att bli till något negativt? Spelar det någon roll att Apple använder el som någon annan genererat från sol. Som jag ser i artikeln var det ingen tävling att generera mest utan att använda mest. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

9 timmar sedan, lappen71 säger:

Hur kan man få en bra nyhet till att bli till något negativt? Spelar det någon roll att Apple använder el som någon annan genererat från sol. Som jag ser i artikeln var det ingen tävling att generera mest utan att använda mest. 

Det gjorde jag inte. Jag tycker nyheten är jättebra, det är en riktigt bra utveckling. Det negativa är att MacWorld inte lyckas återge den korrekt.

 

Läser du orginalet som är länkat så ser du att den inte handlar om hur mycket solenergi man använder,  utan hur mycket man är kapabel att producera. Så tack för att du förtydligar min poäng att Macworld inte lyckas återge nyheten korrekt.

  • Haha 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share



×
×
  • Skapa nytt...