Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Airdrop och App Store har försvunnit från min iPhone 4s


redtop2
 Share

Rekommendera Poster

Hej,

hur får jag tillbaka Airdrop resp App Store. Kan ej säga när och hur de försvann. Har senaste versionen av iOS i 4s, d v s 9.3.6.

Tacksam för förslag/ledtrådar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, redtop2 säger:

Hej,

hur får jag tillbaka Airdrop resp App Store. Kan ej säga när och hur de försvann. Har senaste versionen av iOS i 4s, d v s 9.3.6.

Tacksam för förslag/ledtrådar.

Det verkar som 9.3.6 är en ny systemversion för 4s, från 22/7. Kanske är det en bug i uppdateringen?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Prova att söka i telefonen, kan vara så enkelt så de flyttat på sig till annan hemskärm eller i en mapp. Svep från vän->hö så kommer notisfönstret och där sök-funktion högst upp. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ursäkta att svar dröjt, men jag får flytta simkortet mellan min iPhone SE och 4s.

Ny info: Jag har lyckats få tillbaka App Store, men inte Airdrop, och det är Airdrop jag verkligen behöver.

 

@boevil : möjligen bug, men då kan jag inte göra mycket åt det.

@Raphael: Är gammal Mac-användare sedan slutet på 80-talet, och har konsekvent vägrat att hoppa på tåget med iPhone. Jag gör allt i mina macar. Trodde att jag skulle slippa iPhone. Har en gammal NOKIA, som har varit fullt tillräcklig i jobbet på alla världens kontinenter.

Men idag förutsätts det mer eller mindre från alla håll att man har en smartfåne. Man kan nästan inte ens parkera sin bil utan en smartfåne....

App Store hittade jag av en händelse sedan jag fibblat med "Begränsningar" i "Inställningar".

Airdrop finns däremot inte ens i "Inställningar". Finner den ej heller när jag gör en sökning.

Jag är att betrakta som nybörjare på iPhone, men är inte bang för att rota runt.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Airdrop ska du hitta under Inställningar - Allmänt - AirDrop. 

Där kan man slå på/av det. 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

11 timmar sedan, Raphael säger:

Airdrop ska du hitta under Inställningar - Allmänt - AirDrop. 

Där kan man slå på/av det. 

 

Raphael, du missade nog näst sista meningen i inlägget före ditt.

Airdrop finns inte där det skall vara. Har varit där inne och kollat många många gånger.

Har även gjort sökningar, men resulterar i......just ingenting! 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Airdrop mellan två iOS enheter kräver en iPhone 5 eller nyare så är inte så säker på att du ska se något i din iPhone 4S.

Du är säker på att du haft AirDrop funktionen tidigare? ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)
11 minuter sedan, SirKnasen säger:

Airdrop mellan två iOS enheter kräver en iPhone 5 eller nyare så är inte så säker på att du ska se något i din iPhone 4S.

Du är säker på att du haft AirDrop funktionen tidigare? ?

Hej SirKnasen,

det är möjligt att det är som du säger.

Jag "ärvde" mer eller mindre motvilligt min första iPhone, d v s 4s, av ett av mina barnbarn. När jag nu skulle till att använda Airdrop tillsammans med iPhone SE och inte fann den på 4s, så snabbgooglade jag och kom fram att Airdrop introducerades någon gång kring 2007. Utgick då kanske felaktigt från att den utöver Mac även kom till iPhone.....

Så nej, jag kan inte påstå att jag verkligen sett Airdrop-funktionen i 4s.

Redigerad av redtop2
tillägg
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har kollat upp SirKnasen´s info, och han har rätt: 4s har inte Airdrop-funktionen.

Tack Sir!

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share



×
×
  • Skapa nytt...