Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Photoshop - frågor verktyg


Simeon
 Share

Rekommendera Poster

 

1. Verktygen Pensel och Suddgummi blir mindre än de inställda värdena.Ex; Penseln är inställd på 36 pkt, vilket Photoshop visar med en cirkel, men penseln målar med 25 pkt. Se bilagd bild (vilken jag har fejkat för att illustrera).   

2 . Kortkommandot för att öka penselstorleken är [punkt].
Förr fanns även ett kortkommando för att minska. Jag tror att det var [komma], Finns det inte längre något sådant kortkommando?

3.För att avhjälpa kastade jag inställningsfilen genom att starta Photoshop och genast där efter hålla ned Skift+Alt+⌘,  något som jag har läst mig till. Nackdelen med metoden är att den kastas automatiskt. Var finns inställningsfilen – jag hittar den inte?

Penselstorlek.jpg

Redigerad av Raphael
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

13 minuter sedan, Simeon säger:

Verktygen Pensel och Suddgummi blir mindre än de inställda värdena.Ex; Penseln är inställd på 36 pkt, vilket Photoshop visar med en cirkel, men penseln målar med 25 pkt. Se bilagd bild (vilken jag har fejkat för att illustrera).   

Av bilden att döma kan det kanske vara så att den påverkar pixlar i 36 pixlars bredd, men blir inte dominant förrän man närmar sig mitten (25 pixlar ungefär).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Justerat rubriken för ökad tydlighet. 

 

Hälsar

Raphael - Moderator. 

Redigerad av Raphael
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

14 timmar sedan, Simeon säger:

 

1. Verktygen Pensel och Suddgummi blir mindre än de inställda värdena.Ex; Penseln är inställd på 36 pkt, vilket Photoshop visar med en cirkel, men penseln målar med 25 pkt. Se bilagd bild (vilken jag har fejkat för att illustrera).   

Du har ludd på penseln. För att justera storleken på pensel och ludd – håll ner control+option samt klicka och dra penseln var som helst i din bild. Dra i sidled för att ändra penselns storlek, eller uppåt och nedåt för att ändra mängden ludd.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

Hej Telly82!

Kan du förklara! Är det något som jag kan åtgärda? Hur?

Redigerad av Simeon
Skrivfel.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, Mattis.se säger:

Du har ludd på penseln. För att justera storleken på pensel och ludd – håll ner control+option samt klicka och dra penseln var som helst i din bild. Dra i sidled för att ändra penselns storlek, eller uppåt och nedåt för att ändra mängden ludd.

 

1 timme sedan, Simeon säger:

Hej Telly82!

Kan du förklara! Är det något som jag kan åtgärda? Hur?

Se Mattis svar. :) 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej Mattis.se!

 

Tack för ditt svar. Emellertid så känns "muspekarmetoden" för ostadig för mina skakiga händer.

Så åter till min fråga: Hur lägger man in egna kortkommandon i Photoshop?

 

Jag föredrar tangentkommandon, t.ex [ . ] (punkt) för att utöka penseln.

Tidigare var det så, att [ ,  ] (komma) förminskade.

Jag behöver ett tangent-kortkommando för att förminska verktygen!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share



×
×
  • Skapa nytt...