Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Säkerhetskopiera och föra över till ny iPhone


broderskap
 Share

Rekommendera Poster

Jag blir verkligen ledsen, frustrerad och förtvivlad varje gång jag tvingas ha med iPhone att göra. Någon som kan hjälpa?

(Jag utelämnar flera timmars trassel med ständiga inloggningar, icke accepterade lösenord, som till slut kräver byte, obegripliga tvåfaktorsautentiseringar etc)

Dottern har en iPhone SE och har nu fått en ny iPhone 8.
Vi försökte installera den nya telefonen med överföring från iCloud säkerhetskopia. Den var dock nästan 2 år gammal, dvs från när SE-telefonen var ny. Någon nyare fanns inte. Gissningsvis eftersom iCloudutrymmet var fyllt (5Gb).
Vi utökade utrymmet till 50 Gb och försökte "Säkerhetskopiera nu" på den gamla telefonen. Då stängdes iCloud säkerhetskopiering av och går inte att starta igen.
ICloud bara kräver lösenord och felmeddelande om att det inte går. att starta säkerhetskopiering.


Jag vågar inte installera telefonen som en ny iPhone - vet inte hur jag då ska få in de gamla uppgifterna, eller om de raderas från både den gamla telefonen och iCloud. (Har dåliga erfarenheter av sådant...)

Hjälp!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men det absolut enklaste är om ni kunde få igång iCloud backupen och använda snabbstart

 

https://support.apple.com/sv-se/HT210216

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share



×
×
  • Skapa nytt...